• AoPoV

    Linköpingsbröllop 2014

    Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

    Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

    Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

  • Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • bettansss

    Tårta och blommor har vi inte besämt än. Frisyr och smink ska en tjej på Skapa göra. Ringar har vi inte valt ut än men vi ska göra dem hos Sandström/Dewitt. De gjorde min förlovningsring precis efter mina önskemål och är väldigt nöjd med ringen och servicen hos dem. 

  • amerika

    Jag vill gärna köpa min vigselring från Guldsmedjan på Bokhållaregatan då jag är bekant med Johan som jobbar där. Har inte varit där och tittat än (efter vigselring, alltså, men har köpt andra smycken där och fått i present - alltid nöjd och alltid fina, lite ovanliga saker!) och kanske vill vi ha något egendesignat, men det kan ju de ordna oxå. Ska bli spännande och mysigt att gå dit tillsammans med fästmannen!!


    24 maj 2014
  • marolo

    köpte min ring häromdagen även om det är lång tid kvar, älskar dne och ville inte riskera att den skulle ut ur sortimentet, köpte den på hallbergs, 

  • marolo

    skulle ha en bild med till men tryckte på posta närr jag skulle lägga upp den hahaFlört vitguld med en topas i med diamanter längs sidan :)


  • marolo
    Katarina skrev 2013-09-30 12:53:30 följande:
    Jag trodde jag hade bestämt allt, men har kanske ändrat mig vad gäller florist. Mest för att det blir mer praktiskt att ta den som har samarbete med stället där vi ska ha festen.
    Frisör tar jag min "gamla vanliga", ring är bestämd men inte inköpt...

    Frisör: Hårateljen
    Florist: Stilfloristerna eller Blommor och blad
    Ring: minns inte! har inte länken på den här dator. Men ringen är i palladium med diamanter.
    Tårta: Gyllen
    jag har verkligen inga idér eller erfarenheter när det gäller florist, har ni några?
    har du hört om stilfloristerna är bra? vad har ni för blombudget?

    frisör & Smink kör jag på min kompis som är utbildad makeupartist,
    men tänkte endå ge henne 1500:- för vill inte känna att hon ska känna sig utnyttjad  :) 
  • Katarina

    Stilfloristerna använde min svägerska förra året och då var det väldigt prisvärt. Anledningen till att vi funderar på blommor och blad är attacker festställe samarbetar med dem och då kommer våra bordsdekorationer komma därifrån - känns som vi förenklar det något genom att ta allt från samma ställe liksom. Är annars inte så insatt i floristbiten.

  • widuse

    Kul Marolo att ni valde slattefors!! Vi ska ju också vara där! Då kanske vi kan utbyta lite tips? Ska ni vigas där i parken? Elisabet som har stället tipsade om att gästerna ibland har anlänt via ms kind (båten) och att man då haft fördrink på bryggan...det lät ju så mysigt men vi kollade upp det och det tar 2 timmar att åka från stan och att hyra båten ( om alla ska få plats...) skulle kosta 18000! Det var lite väl för oss....

  • marolo
    widuse skrev 2013-10-02 21:50:51 följande:
    Kul Marolo att ni valde slattefors!! Vi ska ju också vara där! Då kanske vi kan utbyta lite tips? Ska ni vigas där i parken? Elisabet som har stället tipsade om att gästerna ibland har anlänt via ms kind (båten) och att man då haft fördrink på bryggan...det lät ju så mysigt men vi kollade upp det och det tar 2 timmar att åka från stan och att hyra båten ( om alla ska få plats...) skulle kosta 18000! Det var lite väl för oss....
    absolut :) ja vi tänkte vigas i parken men om det är dåligt väder tänkte jag att man kanske kan vara på nedevåningen, vet inte riktigt hur det ser ut än men det är endå en bra plan b, oj jäklar, såklart det är fint och säkert en upplevelse men håller med dig att det var väldigt saftigt pris.  
  • widuse

    Vad säger ni om cyndi laupers "true colours" på ett bröllop?? För oss är det en kärlekssång men jag är osäker på om den egentligen handlar om olycklig kärlek??vad säger ni?

  • marolo
    widuse skrev 2013-10-03 07:28:06 följande:
    Vad säger ni om cyndi laupers "true colours" på ett bröllop?? För oss är det en kärlekssång men jag är osäker på om den egentligen handlar om olycklig kärlek??vad säger ni?
    kör den om den betyder något för er! det är en fin låt också :) vi ska ha bara om min älskade väntar och den är väl inte så himla "kärleksfylld" den heller men den betyder något för oss och därför  har vi den :) ärligt talat tycker jag inte om de här ted gärdestad, åkerström etc låtarna som är så himla sönderspelade på bröllop.
Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014