• AoPoV

    Linköpingsbröllop 2014

    Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

    Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

    Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

  • Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • tess

    marolo skrev 2013-09-20 10:14:52 följande: Katarina skrev 2013-09-20 10:12:26 följande: Marolo: har du tittat på Slattefors magasin? man kan ju ha överdrag på stolarna så de blir vita!slatteforsmagasin.se/Slattefors_Magasin/Bildg... De var väldigt fin! Tack för tipset,  vet ni vad det kostar att hyra den? :)8500 från tors till sön tror jag de sa (+ ev måndag om det skulle behövas)

  • tess

    Hmmm.... mina "citat" blir inget vidare. Jag försökte skriva 8500 kr för slattefors (tors - sön)

  • widuse

    Vi ska ju vara på slattefors...jag tror bestämt de har höjt avgiften i år till 9500 kr...

  • marolo
    widuse skrev 2013-09-22 21:50:38 följande:
    Vi ska ju vara på slattefors...jag tror bestämt de har höjt avgiften i år till 9500 kr...
    det stämmer mejlade och de sa 9500, men ska ringa idag och boka och ställa lite frågor, men om man får lokalen redan på torsdagen är ju det jättebra gott om tid, och tycker det är svårt att hitta lokaler som jag trivs med, så hoppas den är ledig :)
  • widuse

    Är det någon som har erfarenhet av preowned weddingdress.com? Massor fina klänningar till sjukt bra priser...men vågar man? Antar att det som en amerikansk variant av "blocket" ??

  • marolo
    widuse skrev 2013-09-25 21:58:25 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av preowned weddingdress.com? Massor fina klänningar till sjukt bra priser...men vågar man? Antar att det som en amerikansk variant av "blocket" ??
    jag skulle säga att den hemsida jag kommer till via din länk är en engelsk verision av lilly.nu :)
  • marolo
    widuse skrev 2013-09-25 21:58:25 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av preowned weddingdress.com? Massor fina klänningar till sjukt bra priser...men vågar man? Antar att det som en amerikansk variant av "blocket" ??
    fast preowned kanske ska vara med i länken?
  • marolo

    de var väldigt fina men det blir ju alltid dyrare med moms och tull..men skulle säga att risken ör lika stor som på alla hemsidor utomlands

  • widuse

    Oj... fick visst inte med hela länken! "Preowned" skulle också vara med Men behöver man betala moms och tull om den man köoer av ( i detta fall privatpersoner) skickar paketet som en "gåva"??

  • marolo

    ja i alla fall om värdet överstiger 400kr..Men vet inte om de kanske kan skriva ner värdet på varan, men svårt att få en brudklänning att kosta under 400, om värdet på en "gåva" överstiger 400 blir det tull på 2,5 % samt moms vilket jag inte hittar en procentsats på men brukar väl vara (25%), så typiskt att det ska kosta att ta in en klänning de är ju så fina och så billiga!

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014