• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

    Nu är vi gifta!! 140614! Vilken magisk dag ??

    När jag kommer hem och hunnit andas ut kommer jag lägga upp några bilder :D

    Kram till er alla!

  • LinaNordstrom
    Nokaro skrev 2014-06-17 16:10:13 följande:

    Grattis alla nygifta!! Nu är även vi äkta makar sedan 14.6!

    Hade en helt magisk dag från början till slut. Vi sov isär sista natten, mellan fre-lör. På lördag kom min man med sin ena marskalk och hämtade mig o min brudtärna för fotografering som vi hade innan vigseln. Vi anlände till kyrkan strax innan vigseln skulle börja och när alla redan satt sig ner. 
    Då var det nervöst kan jag säga. Min man är aldrig nervös eller stressad men sista 5 minutrarna innan vi skulle sätta igån trodde jag att han skulle flippa ur. Det gjorde ju inte min nervositet bättre! haha.
    Nåja, när kyrkklockorna väl hade ringt och ingångsmusiken började spelas stegade vi in i kyrkan för att möta våra vänner och familjer. Vår dotter först, hon var tärna, sedan vi och bakom oss marskalkerna och tärnorna. Jag skakade och minns inte riktig vad jag tänkte. 
    Vi hade världens bästa präst och allt var avslappnat och glatt. Vi hade Jay Smith som solist och han sjöng Kents -Utan dina andetag och Stings - Fields of Gold för oss. Inte ett öga var torrt. 
    När vigseln var över, vilket kändes som det gjorde på 5 minuter, så släppte all nervositet från våra axlar och vi bara strålade av lycka! 
    När vi kom ut från kyrkan möttes vi av ett risregn och hurra rop. Bröllopsfesten kunde inte blivit bättre och vi somnade lyckliga som äkta makar framåt småtimmarna:)


    Grattis! Va underbart det såg ut!
  • Emelie1014

    Nu kan även jag stoltsera som fru! Känns så sjukt overkligt att det redan är över, haha. Hade en helt fantastisk dag i lördags!

    Jag och min vän som sov hos mig för att göra iordning smink och hår gick upp tidigt på morgonen bara för att uppäcka att byn jag bor i hade strömavbrott, snacka om panik! Vi beslöt oss för att börja med sminket för att sedan åka in till staden om strömmen inte kom tillbaka, men som tur var så var den tillbaka precis när sminket var färdigt. Vid halv tolv ringer min pappa som skulle hämta tårtan inne i stan och får inte in den i sin bil! Panik igen men han kommer ut och lånar vår bil som är större. Ingen större skada skedd där heller, även om jag var lite i upplösningstillstånd just då, haha. Jag och mina tärnor som då var hemma hos mig fick skjuts till kyrkan där vi tog fotografierna, innan det var dags att gå in i kyrkan och gömma sig för alla gästerna. Prästen var nog lite förvirrad och tog mig för en av brudtärnorna först (trots min vita klänning, mycket större bukett och dessutom slöja?!) haha men kom sedan och bad om ursäkt, själv tyckte jag det bara var kul. När klockorna ringde kom all nervositet över mig men när musiken började spelas var jag bara så himla lycklig!

    Bröllopsfesten var så himla rolig, alla hade jätteroligt, maten var verkligen uppskattad och vi dansade ända in på småtimmarna! Speciellt min man, han som aldrig dansar i vanliga fall var så mjuk i lederna på dansgolvet att det var ett under att han ens stod upp. Vid 4-tiden landade vi på ett mysigt ställe en bit ifrån vår stad där vi fick sova i bröllopssviten i fyra timmar innan det blev frukost och hemgång för städning och presentöppning. Så himla lycklig över dagen och det känns så härligt att äntligen få kalla mig för fru! Det känns både vemodigt och väldigt skönt att allt är över.

    Har inte en enda bild själv än så länge men jag snodde några av mina vänners foton:





     
  • Himla
    jessi85 skrev 2014-06-17 12:18:55 följande:

    Nu är vi också gifta! Har inte riktigt hunnit smälta dagen och har lite av en efter-bröllopet-depp... Det var så snabbt över! Skulle vilja göra om det igen :)

    Här är vi utanför stadshuset i Sthlm där vi vigdes:


    Grattis!
  • yennie

    Åh stort grattis till er som gift sig precis, det är så otroligt roligt att läsa om det nu när det bara är 10 dagar kvar för mig, 10 DAGAR IIIIHHH AAAHHHHHH

    Apråpå placeringskarta så kommer vi (vid eventuellt bortfall) fråga andra polare om de vill komma in och då får toastrarna förklara att på plats 75 sitter inte Elsa utan där sitter istället Håkan pga sjukdom eller liknande. Sen får man väl hoppas att folk vill komma i sista minuten, va fa lite gratis käk har väl ingen dött av liksom

    Om ingen vill komma som stand in så tänker jag att vi äter förrätten enligt bordkartan och sedan så får väl folk hoppa in så att dte inte blir några hål i borden .-)

    För mig känns dte ganska lugnt nu, bara småsaker kvar att fixa...

    *Köpa mjölk och frukt
    *Köpa murgröna
    *Ringa och dubbelkolla tårtan samt beställa en sockerfri bakelse

    Woop woop

  • meandmylove


    Här kommer en mobilbild på mig och min MAN på vår dag 140614. 
    Ni som ännu ej gift er, ni har något fantastiskt framför er. 

    Kram till er alla 
  • Himla
    meandmylove skrev 2014-06-20 07:10:29 följande:
    Här kommer en mobilbild på mig och min MAN på vår dag 140614. 
    Ni som ännu ej gift er, ni har något fantastiskt framför er. 

    Kram till er alla 
    Grattis! vad fina ni är!
  • LinaNordstrom
    jessi85 skrev 2014-06-17 12:18:55 följande:

    Nu är vi också gifta! Har inte riktigt hunnit smälta dagen och har lite av en efter-bröllopet-depp... Det var så snabbt över! Skulle vilja göra om det igen :)

    Här är vi utanför stadshuset i Sthlm där vi vigdes:


    Fina ni var!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet