• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iso
    Caisa skrev 2014-05-13 10:38:35 följande:

    Men det här med att folk ska lära känna någon ny - ska ni sitta ner hela dagen/kvällen? Man hinner väl träffa människor genom mingel med. Jag sitter själv hellre med någon jag redan känner och är bekväm med och har trevliga samtal och diskussioner, det är iallafall så jag har tänkt när jag gjort vår placering. Sedan har jag försökt sätta par lite vartannat och mitt emot varandra istället för bredvid, men då jag har blandat flera par som känner varann sedan tidigare. Tror att alla kommer att uppskatta sina bordsgrannar på vår fest. :)


    Vi har resonerat precis som dig. Gästerna sitter i huvudsak med folk som de redan känner eller i vart fall är bekanta med. Vi vill prioritera en god och avslappnad stämning.

    Själv har jag aldrig fått sitta med min respektive på ett bröllop utan hamnat ganska avigt så jag vet hur viktigt det är. det startar ingen partystämning direkt även om man själv är villig att försöka. middagarna är oftast långa och det är ju feststämning man vill ha, inte mingel och marknadsföring för en själv liksom. 
  • iso

    kanske ska förtydliga angående mitt tidigare inlägg: jag går ganska ofta på just mingel och middagar i form av representation (marknadsföring). vid de tillfällena har jag inte problem att konversera med människor jag inte känner och ha en trevlig stund. men ett bröllop för vänner vill jag gärna vara med just vänner och min respektive och ha bara ha kul.

  • Blivandefrufinger

    Är inne här varje dag men sällan att jag skriver ngt.

    Nu är det verkligen nära och vad tiden har gått fort ändå.

    Jag och min sambo gifter oss den 14 juni vilket verkar vara ett populärt datum :) 1 månad kvar imorgon!

    Vad gäller bordsplaceringen så tycker vi också det är jätte svårt. Vi vill gärna ha lite mixade bord, både äldre och unga. Men min sambo kom på en bra ide, vi bad våra föräldrar att göra vars en bordsplacering och sen ska vi nu sätta oss ner tillsammans en kväll och titta på hur alla har tänkt och om vi alla har placerat personerna någorlunda lika så kör vi på det för då har ändå 6 personer tänkt likadant.

    Ska ni ha runda bord eller långbord som ett E?

  • Nokaro

    Jag känner inte man behöver styra in folk på att känna nya människor under middagen. Sånt löser sig under festen sen. På middagen skulle jag personligen hellre sitta med några jag tycker om att umgås och prata med istället för några helt okända som kanske inte har nåt gemensamt med. Sedan är det en helt annan sak när själva partyt börjar. 
    Vi kommer placera de "äldre" vid ett bord och partygänget vid separata bord men våra föräldrar med respektive närmast oss. Samt marskalker och brudtärnor nära oss. 

    Igår började vi med att vika ihop små askar till våra gästgåvor. 32 st orkade vi med. 18 kvar att göra. Blir totalt 50 gäster. Kör resten ikväll. Sedan är det bara att fylla dem och lägga ett grönt band runt omkring.

  • AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-13 11:49:26 följande:

    Jag känner inte man behöver styra in folk på att känna nya människor under middagen. Sånt löser sig under festen sen. På middagen skulle jag personligen hellre sitta med några jag tycker om att umgås och prata med istället för några helt okända som kanske inte har nåt gemensamt med. Sedan är det en helt annan sak när själva partyt börjar. 
    Vi kommer placera de "äldre" vid ett bord och partygänget vid separata bord men våra föräldrar med respektive närmast oss. Samt marskalker och brudtärnor nära oss. 

    Igår började vi med att vika ihop små askar till våra gästgåvor. 32 st orkade vi med. 18 kvar att göra. Blir totalt 50 gäster. Kör resten ikväll. Sedan är det bara att fylla dem och lägga ett grönt band runt omkring.


    Superfint, vad duktig du är! Vad kommer ni att fylla dem med?
  • Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-05-13 12:26:35 följande:
    Superfint, vad duktig du är! Vad kommer ni att fylla dem med?
    Vi fyller de med 2 st chokladhjärtan insvepta i ceriserosa folie samt Ipren, Resorb och tuggummi :)
    Ett party och dagen efter kit!
  • Midsommarbrud

    Vår bordsplacering gick ganska smidigt. Jag och min blivande sitter själva vid ett bord med ett par stolar framför så kan alla som vill komma fram under kvällen och sitta en stund med oss. Sen har vi satt alla äldre släktingar vid två lite längra honnörsbord. Vänner och yngre släktingar har vi satt vid småbord med sex personer vid varje bord. Vi började med att para ihop alla två och två eller tre och tre så vi skulle va säkra på att alla hamnar med någon de känner och är bekväm med. Sen parade vi ihop gängen med sånna de inte kände. Vi har också försökt väga in att även om personer som sitter med varandra inte känner varann så ska de ha något gemensamt. På så sätt hoppas vi att vi får en avslappnad stämning men att man även får chans att träffa nya människor.
    Kan tilläggas att de flesta av våra vänner är sådana som gärna träffar och umgås med nytt folk..

  • AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-13 12:37:36 följande:
    Vi fyller de med 2 st chokladhjärtan insvepta i ceriserosa folie samt Ipren, Resorb och tuggummi :)
    Ett party och dagen efter kit!
    Åh, vad smart. Är det okej om jag snor din idé? ;)
  • Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-05-13 13:55:26 följande:
    Åh, vad smart. Är det okej om jag snor din idé? ;)
    Absolut! Egentligen är det inte ens min idé helt. Snodde hälften av den idén från en annan tråd tidigare. Jag tycker det är toppen! Passar perfekt för våra gäster :)
  • Jonnas

    Tack Iso och Kittwn ! Så spännande att hämta ut ringarna. Lägga gärna upp bilder (om ni vill såklart) är kul att se. Finns ju så många fina. Skulle vilja ha en på varje finger .

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet