• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Kittwn

Jag förstår ABSOLUT att man inte vill ha några förnedrings inslag i möhippan! Jag hade aldrig gåt med på de. Förstår inte vad som är så skoj med att hålla på så med någon som inte alls uppskattar de? Och att bli sur för att bruden fått veta.. nej usch elakt. Hoppas verkligen du (och ni alla) får en möhippa där ni har riktigt kul!

Vi kommer inte sova ihop dagen innan, göra iordning oss på olika håll och ses först utanför kyrkan. Vår vigsel är dock inte för än 18.30 så vi har gott om tid på dagen för alla förberedelser.
    Fotas (som i par foton och sådär) kommer vi göra några dagar efter vigseln, men fotograf kommer vara med från att vi gör oss iordning, tills någon gång framåt midnatt. Sen är min pappa fotograf och en av hans fotograf vänner är också gäst så de kommer nog bli myyycket bilder vilket jag älskar :D

• Kittwn
    yennie skrev 2014-05-12 16:18:49 följande:
    Usch vad tråkigt med hippan, min har inte varit än och jag väntar med spänning. Jag har bara ett krav och det är att jag inte vill sova hemma

Ovan ser ni hur ajg skall se ut

Vi sover på separata ställen men ses innan vigseln eftersom jag åker hem och tar på mig klänningen här hemma, så vi vandrar gemensamt upp till vigsellokalen (5 min från där vi bor)

Vi tar foton efter vigseln medan gästerna åker till festklokalen...

För mig har det varit en grym resa det här året, jag har lyckats gå ner 23,6 kilo och nu hoppas jag bara att jag kommer ner 1,4 kg till så kan jag köpa ett par skor också
    grymt duktigt gjort! Du är jättevacker och ser verkligen lycklig ut i klänningen :)
  • LinaNordstrom
    yennie skrev 2014-05-12 16:18:49 följande:
    Usch vad tråkigt med hippan, min har inte varit än och jag väntar med spänning. Jag har bara ett krav och det är att jag inte vill sova hemma

Ovan ser ni hur ajg skall se ut

Vi sover på separata ställen men ses innan vigseln eftersom jag åker hem och tar på mig klänningen här hemma, så vi vandrar gemensamt upp till vigsellokalen (5 min från där vi bor)

Vi tar foton efter vigseln medan gästerna åker till festklokalen...

För mig har det varit en grym resa det här året, jag har lyckats gå ner 23,6 kilo och nu hoppas jag bara att jag kommer ner 1,4 kg till så kan jag köpa ett par skor också
    Vad fin du är, jättevacker klänning Grymt jobbat med viktnedgången!
  • LinaNordstrom
    Jonnas skrev 2014-05-12 11:47:58 följande:
    Jag har ett dilemma . Jag vet inte hur jag ska ha håret . Jag var helt inne på att ha lockigt och fläta men när vi gjorde frisyren så tycker jag att jag inte passar i utsläppt (framifrån och har svårt att få lockarna att hålla kvar) :-S Men bakifrån älskar jag den!

Dilemma två är att jag ska ha en långs slöja = svårt att fästa snyggt.

Någon som har någon idé om hur man skulle kunna göra fram, eller ska jag ha uppsatt kanske?

Sista bilden tog jag med bara för att visa hur klänningen ser ut.

Tack på förhand!
    Kanske du kan ha en frisyr med fläta fast hela håret som inflätat i en bulle typ?
  • meandmylove

Nokaro, jättefin frisyr och vilken lagom slöja!

Vi kommer ha fotografering innan vigseln och har sett varandras kläder men kommer inte sova tilsammans natten innan eller se varandra under dagen innan fotograferingen så det blir nog spännande det också!

Yennie, jääääklar va snygg du är!! Kolla håret, ansiktet, leendet och klänningen så snygg! Grymt jobbat med viktresan, keep up the good work!

• meandmylove

Glömde skriva det jag faktiskt skulle skriva, att vi idag lämnat in vigsel ringarna för puts och gravyr samt min förlovningsring för rhodinering. Allt ingick eftersom vi köpt ringar av den guldsmeden. Skönt! Så nu är vi singlar tills bröllopsdagen,jag vill ju inte att rhodinering en ska gå av innan den ska fotas ;).

Det går frammåt med sökandet av Serveringspersonal då den vi bokat drog sig ur förra veckan.. Väntar på tvåställen om de har möjlighet och offert.

Idag köpte jag även en bra bodyscrub och en alldeles för dyr brun utan sol.. Men jag tänkte att jag kunde kosta på mig det eftersom jag inte vill sola (250 spänn). Kanske inte extremt men jag lägger inte så mycket på sånna saker igentligen. Vill däremot inte sola som preggo då det lägg uppstår permanenta pigmentfläckar.. Denna är en uppbyggnads-bus som INTE luktar eller blir orange. Ska prova den imorgon tror jag :).

Fler som skapat spotifylistor till kvällen? Vi ska ha lista med svensk/engelsk lugnare musik under mingel och middag sen har vi hyrt in dj och sångare till senare! Fler som vill dela med sig?

• Betty84

Nu har jag pratat med min tärna (den av dem som har huvudansvaret) och hon har förklarat. 

Tydligen var det ett missförstånd, för det hon hade skrivit i ett sms till tjejen som sen berättade allt för mig var ungefär:

Tankarna finns att klä Betty i fångkläder men det tror jag inte hon vill. Troligtvis kör vi på Sex & The City tema"

När jag pratade med tjejen som avslöjade allt lät det på henne som att fångdräkten var spikad och de av någon anl slopat Sex & The City. 

Dessutom var datum ändrat men när tärnan ringde och konfronterade tjejen igår så sa hon bara "nej det visste jag inget om". 

Kontentan: mina tärnor är ledsna över att temat är avslöjat. Jag älskar temat och har sagt till dem att de gärna får köra på det, jag kommer ändå bli överraskad eftersom jag inte vet vad vi kommer göra riktigt, dessutom så vet jag ju inte när det blir heller pga att det är ändrat och inte längre blir den 31/5 som hon i fredags sa. 

Tärnan förklarade även att det hon var mest sur på var att den här tjejen tolkade fel och gjorde mig orolig över en idé som de ändå slopade. Och såklart att hon avslöjade temat de faktiskt tänkte köra på. 

• Kittwn
    Betty84 skrev 2014-05-12 20:00:12 följande:

Nu har jag pratat med min tärna (den av dem som har huvudansvaret) och hon har förklarat. 

Tydligen var det ett missförstånd, för det hon hade skrivit i ett sms till tjejen som sen berättade allt för mig var ungefär:

Tankarna finns att klä Betty i fångkläder men det tror jag inte hon vill. Troligtvis kör vi på Sex & The City tema"

När jag pratade med tjejen som avslöjade allt lät det på henne som att fångdräkten var spikad och de av någon anl slopat Sex & The City. 

Dessutom var datum ändrat men när tärnan ringde och konfronterade tjejen igår så sa hon bara "nej det visste jag inget om". 

Kontentan: mina tärnor är ledsna över att temat är avslöjat. Jag älskar temat och har sagt till dem att de gärna får köra på det, jag kommer ändå bli överraskad eftersom jag inte vet vad vi kommer göra riktigt, dessutom så vet jag ju inte när det blir heller pga att det är ändrat och inte längre blir den 31/5 som hon i fredags sa. 

Tärnan förklarade även att det hon var mest sur på var att den här tjejen tolkade fel och gjorde mig orolig över en idé som de ändå slopade. Och såklart att hon avslöjade temat de faktiskt tänkte köra på. 

oh vad skönt att allt bara var ett missförstånd! Så himla tråkigt om de blir bråk och dålig stämning mellan vännerna, speciellt precis innan bröllopet. Du kommer säkert få en jättehärlig dag med dina tjejkompisar när de väl blir dags
  • yennie

Tack alla fina för alla hejarop! Jag är grymt nöjd, inte klar än men grymt nöjd över det jag klarat av hittills. 1,4 kg till så får jag köpa skor

Härligt att det löste sig med hippan!

• 20110519
    Kittwn skrev 2014-05-12 17:07:04 följande:

Jag förstår ABSOLUT att man inte vill ha några förnedrings inslag i möhippan! Jag hade aldrig gåt med på de. Förstår inte vad som är så skoj med att hålla på så med någon som inte alls uppskattar de? Och att bli sur för att bruden fått veta.. nej usch elakt. Hoppas verkligen du (och ni alla) får en möhippa där ni har riktigt kul!

Vi kommer inte sova ihop dagen innan, göra iordning oss på olika håll och ses först utanför kyrkan. Vår vigsel är dock inte för än 18.30 så vi har gott om tid på dagen för alla förberedelser.
    Fotas (som i par foton och sådär) kommer vi göra några dagar efter vigseln, men fotograf kommer vara med från att vi gör oss iordning, tills någon gång framåt midnatt. Sen är min pappa fotograf och en av hans fotograf vänner är också gäst så de kommer nog bli myyycket bilder vilket jag älskar :D

Hur kommer det sig att ni ska fotograferas några dagar senar som par? 
    Att klä sig igen och fixa samma sminkning och frisyr. Men det har ni säkert tänkt på. 
    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet