• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro

    Vad bra att läsa om era tidscheman för bröllopsdagen! Hmm, måste nog göra ett vi oxå. Grejen är den att vi inte kommer att vara med varandra natten innan bröllopet och inte heller göra oss i ordning tillsammans utan vi kommer att ses i kyrkan. Vår vigsel börjar 14.30 och mina tärnor är hos mig från kvällen innan och sover över och sedan gör vi oss i ordning hemma hos mig. Sminkösen kommer till oss och min syster gör min frisyr. Vi har en fotograf bokad 10 timmar under bröllopsdagen och även hon kommer att vara hos oss och fota våra förberedelser. 
    Min blivande kommer att vara med sina marskalker fram tills det blir dags att ses i kyrkan. Våra bröllopsfoton tar vi efter vigseln medans gästerna tar sig till festplatsen. 

    Är det några fler som gör som vi? Att ni inte ser varandra förns i kyrkan? Det verkar som att de flesta gör sig i ordning tillsamans. Min blivande har inte ens sett min klänning! 

    I helgen övade vi på brudfrisyrer och det kommer att bli en snedfläta med små blommor i. Här ser ni en bild på hur det ungefär kommer att vara. Fast här är det utan hårsmycken.




  • AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-12 08:54:25 följande:

    Vad bra att läsa om era tidscheman för bröllopsdagen! Hmm, måste nog göra ett vi oxå. Grejen är den att vi inte kommer att vara med varandra natten innan bröllopet och inte heller göra oss i ordning tillsammans utan vi kommer att ses i kyrkan. Vår vigsel börjar 14.30 och mina tärnor är hos mig från kvällen innan och sover över och sedan gör vi oss i ordning hemma hos mig. Sminkösen kommer till oss och min syster gör min frisyr. Vi har en fotograf bokad 10 timmar under bröllopsdagen och även hon kommer att vara hos oss och fota våra förberedelser. 
    Min blivande kommer att vara med sina marskalker fram tills det blir dags att ses i kyrkan. Våra bröllopsfoton tar vi efter vigseln medans gästerna tar sig till festplatsen. 

    Är det några fler som gör som vi? Att ni inte ser varandra förns i kyrkan? Det verkar som att de flesta gör sig i ordning tillsamans. Min blivande har inte ens sett min klänning! 

    I helgen övade vi på brudfrisyrer och det kommer att bli en snedfläta med små blommor i. Här ser ni en bild på hur det ungefär kommer att vara. Fast här är det utan hårsmycken.


    Hej!


    Vi ska inte heller sova ihop natten innan och min sambo har absolut inte fått se min klänning. Han kommer se klänning, frisyr och hela kittet för första gången i kyrkan. Vi vill båda ha det så och det känns lite spännande.

  • LinaNordstrom
    Nokaro skrev 2014-05-12 08:54:25 följande:

    Vad bra att läsa om era tidscheman för bröllopsdagen! Hmm, måste nog göra ett vi oxå. Grejen är den att vi inte kommer att vara med varandra natten innan bröllopet och inte heller göra oss i ordning tillsammans utan vi kommer att ses i kyrkan. Vår vigsel börjar 14.30 och mina tärnor är hos mig från kvällen innan och sover över och sedan gör vi oss i ordning hemma hos mig. Sminkösen kommer till oss och min syster gör min frisyr. Vi har en fotograf bokad 10 timmar under bröllopsdagen och även hon kommer att vara hos oss och fota våra förberedelser. 
    Min blivande kommer att vara med sina marskalker fram tills det blir dags att ses i kyrkan. Våra bröllopsfoton tar vi efter vigseln medans gästerna tar sig till festplatsen. 

    Är det några fler som gör som vi? Att ni inte ser varandra förns i kyrkan? Det verkar som att de flesta gör sig i ordning tillsamans. Min blivande har inte ens sett min klänning! 

    I helgen övade vi på brudfrisyrer och det kommer att bli en snedfläta med små blommor i. Här ser ni en bild på hur det ungefär kommer att vara. Fast här är det utan hårsmycken.


    Vi kommer sova tillsammans men min plan är att vi ska göra oss iordning på varsitt håll så det blir lite överraskningsmoment. Min sambo har ju sett min klänning och jag har sett hans kläder men han vet ju inte hur jag ska ha håret och smink osv
  • Jonnas






    Jag har ett dilemma . Jag vet inte hur jag ska ha håret . Jag var helt inne på att ha lockigt och fläta men när vi gjorde frisyren så tycker jag att jag inte passar i utsläppt (framifrån och har svårt att få lockarna att hålla kvar) :-S Men bakifrån älskar jag den!

    Dilemma två är att jag ska ha en långs slöja = svårt att fästa snyggt.

    Någon som har någon idé om hur man skulle kunna göra fram, eller ska jag ha uppsatt kanske?

    Sista bilden tog jag med bara för att visa hur klänningen ser ut.

    Tack på förhand!
  • Micaelan

    Nokaro: Jag har som dig! Gifter mig i Leksand, så jag och min blivande bor i stuga tillsammans tors-fre och fixar massa förberedelser, sen på fredag eftermiddag/kväll så åker han ut för då ska jag ha myskväll med mina tärnor. :)nästa gången han ser mig blir vid vigseln och det blir också första gången han ser klänningen och alltihop. Haft så svårt att hålla det hemligt i 4 månader, men så värt det att få se första reaktionen där. :)

  • Nokaro
    Micaelan skrev 2014-05-12 12:27:38 följande:

    Nokaro: Jag har som dig! Gifter mig i Leksand, så jag och min blivande bor i stuga tillsammans tors-fre och fixar massa förberedelser, sen på fredag eftermiddag/kväll så åker han ut för då ska jag ha myskväll med mina tärnor. :)nästa gången han ser mig blir vid vigseln och det blir också första gången han ser klänningen och alltihop. Haft så svårt att hålla det hemligt i 4 månader, men så värt det att få se första reaktionen där. :)


    Ja eller hur! Längtar till den stunden! Tycker absolut att det är värt det alla gånger! Detsamma gäller även honom, jag tycker det ska bli jätte spännande och pirrigt att få se min karl för första gången i kyrkan. Hur stilig han är m.m. 
    Sen är det kul att ha en myskväll med tärnor dagen innan. Samt att få bli ompysslad av dem på förmiddagen på bröllopsdagen:)
  • 20110519

    VI har lite långt att resa, så vi kommer att sova tillsammans natten innan. Men sen vid frukost får han inte se mig mera innan fotografen. 


    Egentligen ville jag inte att han skulle se mig innan kyrkan. Men fotografen ville inte jobba så sent när det är midsommarafton. Så det gick inte att ta fotograferingen efter vigseln. 

    VI gifter oss 16 eftersom vi har långväga gäster. Så har jag alltid drömt om ett eftermiddagsbröllop. 

    Min sambo har inte sett klänningen, det ska bli en hemlighet. 


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • LinaNordstrom


    Jag har varit ledig idag och passade på att träna brudsminkning med min nya palett från Urban Decay. Jättefina färger som sitter jättebra och det blev nästan inget spill heller vilket är bra så man inte sabbar basen allt för mkt. Tror jag ska ha nåt liknande på den stora dagen (har ingen bas på fotot). 
  • yennie


    Usch vad tråkigt med hippan, min har inte varit än och jag väntar med spänning. Jag har bara ett krav och det är att jag inte vill sova hemma

    Ovan ser ni hur ajg skall se ut

    Vi sover på separata ställen men ses innan vigseln eftersom jag åker hem och tar på mig klänningen här hemma, så vi vandrar gemensamt upp till vigsellokalen (5 min från där vi bor)

    Vi tar foton efter vigseln medan gästerna åker till festklokalen...

    För mig har det varit en grym resa det här året, jag har lyckats gå ner 23,6 kilo och nu hoppas jag bara att jag kommer ner 1,4 kg till så kan jag köpa ett par skor också
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet