• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Milli
    Betty84 skrev 2014-05-10 12:08:07 följande:

    Hej alla!

    Ska strax åka iväg och hämta hem min klänning. Med 49 dagar kvar till bröllopet kommer en massa ångest. 

    Igår träffade jag en väninna som är en ny vän, har känt henne i lite drygt ett år. Hon har inte varit med och planerat möhippan utan fick bara ett sms med tid och vad dagen kommer innehålla. Eftersom jag just nu inte riktigt mår som jag ska så undrade hon ifall jag kommer orka med en möhippa. 

    Sen lyckades jag dra några detaljer ur henne som inte alls gjorde mig spec glad. Mest ledsen. Min möhippa ska tydligen äga rum den 31/5. Jag har gjort väldigt klart för mina tärnor att det där med förnedringslekar och utklädnad inte riktigt är min grej. Bägge förstod och skulle respektera detta sa de. 

    Nu ska jag vara utklädd ändå, i fångdräkt (!!) och gå runt på stan. Detta tycker jag absolut inte är kul. Blir mest ledsen för att tjejerna inte lyssnat på mig. 

    Gnällde av mig till min sambo igår som bara sa "men älskling, sånt hör ju till möhippan"

    Jag fyller för fan 30 i sommar. Känner att jag är lite för gammal för att gå runt och fjanta mig. Är en möhippa med ex spa, drinkar och restaurang verkligen så mkt begärt?!


    Fyy vad taskigt av dom att göra så när du tydligt sagt att du inte vill de. Och att dom inte tar hänsyn till dina krav trots att du sagt till en av planerarna tycker jag är dåligt gjort. Hade jag varit du och verkligen inte vara med på dom planerna så hade jag nog faktiskt åkt bort den dagen eller så så kunde dom stå där på trappan och fundera på varför de blev som de blev ;)
    Jag närmar mig också 30 å har inte tänkt så mycket på vad jag vill eller inte vill men hoppas såklart att de blir roliga saker och inte massa jobbiga grejer som att åka naken i skidbacken typ! (Känner en som blev tvingad till de). Så jag hoppas att de känner mig och vet vad jag gillar och inte gillar även om jag inte har sagt något.. Dock vet dom att jag tycker de är väldigt jobbigt att inget veta :( *Liiite kontrollbehov har jag nog*
  • Milli
    Våran dag ser ut ungefär så här: (140614)

    7.00-10.00 Sminkning, frisyruppsättning och påklädsel
    10.30 Några kort utanför hos oss
    11.00-13.45 Åka till orten vi gifter oss i och ta ännu mer kort 
    14.14 Vigsel
    15.30 Välkomstdrink vid ankomst
    16.00 Förätt
    16.45 Rök och kisspause (för att inte gästerna ska missa något)
    17.00 Huvudrätt
    18.00 Europadansmästarna uppträder för oss
    18.30 Rök och kiss pause
    19.00 Tårta
    20.00 Brudparets dans, sen ska alla dansa ;)
    21-24 Livebandet spelar
    00->  Spotify på och FEST 
  • Betty84
    iso skrev 2014-05-11 14:36:48 följande:
    Men allvarligt?! jag hade blivit galen och mina tjejkompisar gjorde så mot mig. Är också närmare 30 och skulle absolut inte vilja klä ut mig och springa runt på stan. jag var också väldigt tydlig med detta och som tur var så lyssnade dem på mig och möhippan blev hur bra som helst. lite överraskningar så att jag ändå fick göra nåt som jag inte gjort förut men ändå grejer som kändes OK.

    hur svårt kan det vara att ändra planerna om att gå runt på stan? kräver ju knappast planering mer än inköp av själva dräkten men det kan de ta tycker jag. om du verkligen inte vill detta så hade jag sagt till igen. vad är det för vänner som inte lyssnar? det är ju DIN möhippa, inte deras.
    Nu har jag konfronterat båda mina tärnor. Den ena är förbannad på den tjejen som berättat detta för mig. Den andra säger att hon inte hade något med detta att göra utan detta var en idé som två av mina andra vänner (ej tärnor) kom med. 

    Jag undrade varför hon inte kunde sagt ifrån (hon har dessutom huvudansvaret) men då blev hon lite småsur och sa att då kan vi lika gärna skita i att göra något kul och istället bara ses på kvällen och boka bord nånstans. 

    Ska ringa henne om en stund igen och försöka prata med henne. Det är inte det att jag inte vill ha aktiviteter, men jag tänkte mig en mer mysig hippa med t.ex spabesök på dagen. 
  • iso
    Betty84 skrev 2014-05-11 17:39:24 följande:
    Nu har jag konfronterat båda mina tärnor. Den ena är förbannad på den tjejen som berättat detta för mig. Den andra säger att hon inte hade något med detta att göra utan detta var en idé som två av mina andra vänner (ej tärnor) kom med. 

    Jag undrade varför hon inte kunde sagt ifrån (hon har dessutom huvudansvaret) men då blev hon lite småsur och sa att då kan vi lika gärna skita i att göra något kul och istället bara ses på kvällen och boka bord nånstans. 

    Ska ringa henne om en stund igen och försöka prata med henne. Det är inte det att jag inte vill ha aktiviteter, men jag tänkte mig en mer mysig hippa med t.ex spabesök på dagen. 
    jag menar såklart inte att va elak mot dina vänner heller på något sätt. men det är ju för din skull möhippan sker, inte för att de ska ha kul på din bekostnad. 

    jag fick kidnappning med mc, volleyboll, lunch, spa och restaurangbesök. det var precis lagom och väldigt snällt. en tiara fick jag ha på mig men det kunde jag stå ut med :)

    hoppas det löser sig och att du kan få dem förstå grejen med att du ska va bekväm. alternativet är ju att du tvingas göra saker och det blir ju inte kul för någon.
  • tess
    Betty84 skrev 2014-05-10 13:24:22 följande:

    meandmylove: jag sa till i förväg innan de började planera. Nu är tydligen detta spikat och när jag försökte konfrontera en av mina tärnor blev hon jättesur och krävde att få veta vem det var som avslöjat detta. Vidare sa hon att jag faktiskt inte har något med detta att göra och att det är de som bestämmer. Jag känner mig så överkörd :(


    Personligen tycker jag att en möhippa ska handla om att ha em underbar dag tillsammans. Om du har uttryckt att du absolut inte vill ha en förnedringshippa så tycker jag dina kamrater får respektera detta. Själv hade jag nog tjurat ihop och valt att vara helt oanträffbar det datumet som de har spikat om de inte hade respekterat din önskan...
  • jenniie123

    Igår blev min blivande man svensexad, åh vad kul det var att se bilder!
    Nu får vi se om mina vänner har planerat någon möhippa. Jag vet ingenting i alla fall :)


    Idag har vi fortsatt med festprogrammet. Vi har ju information om varje gäst, men vad svårt det är att komma på för vissa. Aja, 25 dagar kvar tills det är dags.
     :)

  • meandmylove

    Power of love, SPRAYMÅLA vaserna skulle det ju stå.. dumma autocorrect..

    Jag får också komma ihåg massa saker, bort 3h bort med bil så det gäller att INTE glömma något viktigt..

    20110519, min frisör sa att hon ville ha smink före, och det blir mer praktiskt då jag sminkar mig på annat ställe. Sen har jag klänning och allt hos frisören. Men jag förstår vad hon menar :)

    Kan tillägga att min man hade snäll svensexa förra lördagen. Men gokart, grillning och överaskningsfest! Jag är så glad att hans vänner ställer upp och gör något för honom. Det värmer i mitt hjärta!

    Undra om det planeras bakom ryggen.. Förväntar mig inget, men hoppas isåfall att det är snällt mig min gravida otympliga kropp.

    Imorgon har vi sista OSA!

  • 20110519

    meandmylove: Ja det kan vara olika. 

    Jag har 4 ½ timme hemmifrån till dit vi ska gifta oss. Så har redan nu påbörjat en lista på allt som ska med, kläder, smycken skor osv.  Sånt som är inhandlat som jag ska ta med till bröllopet. Man får skriva upp så fort man kommer på något som ska med.


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Nokaro
    iso skrev 2014-05-11 18:07:30 följande:
    jag menar såklart inte att va elak mot dina vänner heller på något sätt. men det är ju för din skull möhippan sker, inte för att de ska ha kul på din bekostnad. 

    jag fick kidnappning med mc, volleyboll, lunch, spa och restaurangbesök. det var precis lagom och väldigt snällt. en tiara fick jag ha på mig men det kunde jag stå ut med :)

    hoppas det löser sig och att du kan få dem förstå grejen med att du ska va bekväm. alternativet är ju att du tvingas göra saker och det blir ju inte kul för någon.
    Men fy vad trist att det ska bli osämja pga en möhippa. Jag tycker det är väldigt taskigt av vännerna att inte ta till sig dina önskemål. Jag säger som nån här tidigare skrev, det är inte deras dag utan din. Det är DU som ska få en rolig och minnesvärd dag. En dag med härliga minnen och inte bara minnen ifrån hur förnedrad och utskrattad du blev. Jag blir förbannad på dina tärnor.

    Jag hade gjort klart o tydligt för min tärna att jag inte vill gå runt på stan och sälja pussar eller göra andra diverse uppdrag och det tog de verkligen hänsyn till. Är så nöjd med min hippa och kunde inte fått en bättre. Den innehöll en danskurs för hela gänget, picknick, 4 timmar på spa och middag. Jag fick han en tiara och slöja på huvudet under hela dagen och en tröja med texten Junibrud och Snart Fru. De kläderna ville jag glatt ha på mig!
  • LinaNordstrom

    Trist med möhippor som går ut på förnedring, jag har också sagt till att jag inte vill ha sånt. Jag är en rätt blyg person så att gå runt på stan och göra pinsamma uppdrag vore hemskt. 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet