• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro

    Attans! Det mesta av påskplanerna inställda. Barnen har fått vattkoppor så det blir en påsk på hemmaplan med familjen. Då kan man passa på att fixa lite bordsplacerings hållare och gästgåvor :)

  • Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-14 22:15:03 följande:
    Ja det var jätte kul. Jag är ingen "festprisse" och det vet dom om. Jag är såååå nöjd med dagen 
    Vilken rolig dag du verkar ha haft! Så kul att du delade med dig bilderna :) 
  • Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-14 22:15:03 följande:
    Ja det var jätte kul. Jag är ingen "festprisse" och det vet dom om. Jag är såååå nöjd med dagen 
    Vilken rolig dag du verkar ha haft! Så kul att du delade med dig bilderna :) 
  • Maria466
    Power of Love skrev 2014-04-18 11:29:02 följande:
    Vilken rolig dag du verkar ha haft! Så kul att du delade med dig bilderna :) 
    Tack. Ja det var kul. Dessa bilder är bara några som togs med min mobil. Det bler fler bilder med vanlig systemkamera :D
  • yennie

    Usch jag har lite panik

    Så mycket att göra, fan, jag har liksom ingen koll på nånting. Möhippan gör mig asstressad, NÄR blir den? Middagen stressar sönder mig, varför berättar toastarna ingenting....kontrollfreaken i mig skriker av ångest.

    Idag köper jag iaf servetter till kaffet och gästbok så kan jag checka av det, helst vill jag kunna köpa en korg till min flicka att ha under vigseln också

    *HJÄLP*

  • 20110519

    Nu är det två månader kvar. Börjar känna av lite stress. Fick papprena om hindersprövningen nu i veckan. Så det kan jag bocka av. Sen har jag gjort klart alla trycksaker som jag har i datorn. Har skrivit ut et ex, så jag har. Men annars väntar jag på att skriva ut de till närmare bröllopet. 


    Bordsplaceringen har jag också börjat knåpa på. Men börjar nu fundera om jag ska ha 8 eller 10 vid honörsbordet. För som det ser ut nu blir vi 10 i honörsbordet och sen 7 eller 8 på varje vinge ut. Ser kanske lite konstigt ut. Men måste besöka lokalen och kolla hur det går att duka, har två dumma pelare att ta hänsyn till som står mitt i lokalen och stör.


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Micaelan

    Yennie: Glöm inte bort att njuta lite också. ;) Möhippan blir säkerligen toppen, och när det väl blir av så kommer du säkert uppskatta att det blev en överraskning. :)

    Kan du inte prata med toastmastrarna och förklara och få lite info i alla fall? :)

    Själv har jag äntligen prickat av lite saker i alla fall. Hämtade ut ett paket idag med såpbubblor och engångskameror. Tärnornas klänningar är på väg och imirgon ska vi till ikea och köpa servetter och lite annat, som enkla vaser och burkar som jag ska dekorera med decoupage.

    Största problemet just nu är att jag spenderade några dagar på sjukhus med inflamerade tarmar, jag är bättre nu men är fortfarande svullen vilket gör att jag inte kan lämna in klänningen för att sys in än. Hur nära in på brukar man kunna gå till skräddare och justera klänning?

  • meandmylove

    Nu firar vi påsk i staden vi ska gifta oss i, passar på att fixa lite saker när vi ändå är här. Kolla mått på tårtställningen vi hyr, lämna beställning till systembolaget, få tyskland-leverans ok:at med öl/läsk osv.

    Micaelan, jag har min klänning hos sömmerskan och ska göra två provningar. Första gången 2 veckor innan och sista samma vecka.

  • Kalejdoskop

    Micaelan, butiken som ska sy till min klänning sa att som tidigast vill de göra det en månad innan, ifall man ändrar vikt och så. Se till att ha en tid bokad bara, det är många som vill sy upp sina klänningar denna tiden på året!

  • junibruden89

    Vad ska ni ha för nytt/gammalt/lånat/blått? Nytt är ju lätt och jag ska låna min mammas armband och det blir nig blått strumpeband men gammalt?har ni något förslag?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet