• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maria466
    Power of Love skrev 2014-04-14 20:29:33 följande:
    Va roligt! Vad hände efter kidnappningen? =)



    Efter en "lång" bilfärd med ögonbindel (som egentligen inte är så lång) hamnade jag hos min moster och morbror på landet. Mina kusiner hade lånat deras hus över dagen. När jag kommer in hoppar min bästa väninna fram och kramar om mig. Sen blev det lunch, pastasallad med kyckling. Dom hade även skurit honungsmelon i bitar och gjort chokladdoppade jordgubbar. Sen var det meningen att vi skulle bada i deras badtunna men jag avböjde då jag fått mens dagen innan :(. Då badade min väninna och mina kusiner medans svägerskan (höggravid) lade ansiktsmask och fixade naglarna på mig. Sen blev jag sminkad av svägerskan sen skulle jag byta om. Sen var det dags att sätta sig i bilen igen. Åkte till en lada där det stod en "övertäckt" bil. Mina kusiner gick in i ladan och checkade läget. Då kom en kille och drog av "täcket" på bilen och fram kommer en Biuck -57. Då har dom ordnat en fotosession så min svägerska och kusiner gick lös ,med systemkamerorna. Efter det åkte vi hem till svägerskan och där fick jag visa mina pysselkunskaper (gör egna smycken) men den här gången skulle jag måla med akvarellfärg. Sen blev det 3-rättersmiddag och en frågelek å massa prat.... kom hem kvart över två på natten

  • LinaNordstrom
    Maria466 skrev 2014-04-14 21:10:33 följande:
    Va kul ni verkar ha haft det
  • LinaNordstrom

    Nu har jag sytt upp klänningen klart, det var inte kul men fint blev det till slut. Nu fattas bara att sy dit en ögla eller nåt så man kan hänga upp släpet. Var det någon här i tråden som hade gjort det eller skulle göra det som kan lämna lite tips på hur man gör?

    I veckan ska gå och kolla på blommor, har inte kommit mig för att göra det än.

  • Maria466
    LinaNordstrom skrev 2014-04-14 21:58:08 följande:
    Va kul ni verkar ha haft det
    Ja det var jätte kul. Jag är ingen "festprisse" och det vet dom om. Jag är såååå nöjd med dagen 
  • Nokaro
    LinaNordstrom skrev 2014-04-14 22:00:17 följande:

    Nu har jag sytt upp klänningen klart, det var inte kul men fint blev det till slut. Nu fattas bara att sy dit en ögla eller nåt så man kan hänga upp släpet. Var det någon här i tråden som hade gjort det eller skulle göra det som kan lämna lite tips på hur man gör?

    I veckan ska gå och kolla på blommor, har inte kommit mig för att göra det än.


    Jag lämnade in min klänning till sömmerskan för små fix. Hon sydde fast en liten knapp vid baken på min klänning där jag knäppa upp släpet på under festen. Det blir dessutom jätte snyggt när man knäpper upp släpet där! Får lite extra form på baken :)
  • Caisa
    Maria466 skrev 2014-04-14 22:15:03 följande:
    Ja det var jätte kul. Jag är ingen "festprisse" och det vet dom om. Jag är såååå nöjd med dagen 
    Låter som en perfekt dag! Jag är likadan, gör gärna någon lugn aktivitet men annars är det umgänge och god mat som jag uppskattar mest. :)
    7 juni 2014
  • Betty84
    tess skrev 2014-04-14 19:54:53 följande:

    Det tar minst 4-8 v efter att prästen har skickat in sina papper innan namnändringen slår igenom. Enbart om man åker på en längre resa eller väntar ett tag efter bröllopet innan man åker så kan det bli problem om man har bokat i sitt gamla namn. Denna info fick jag av Skatteverket när jag frågade.


    Blev genast lite orolig här! Vi åker på våran bröllopsresa exakt 2 månader efter bröllopet. Resan är bokad i mitt nya namn dvs jag måste hinna fixa pass innan vi åker iväg. Det kan väl ändå inte ta så lång tid?!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet