• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • 20110519

    Vårt färgtema är vinröd och guld. Men vinröd är den färg som dominerar. Då valde vi röd slips och jag kommer ha rött i buketten.

    Så mitt tips är att välja den färg som är mest dominerade till val av slipsens färg. Eller Iallafall inte ha en färg som är helt ny, utan på något sätt plocka upp färgen i slipsen antingen i blommorna eller annan dekoration, eller visa upp den färgen som är i slipsen på något vis. 


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Micaelan

    Hejsan!

    Skriver extremt sällan då jag mest kollar i mobilen och inte kommer mig för att skriva i den, men jag kollar varje dag och tycker det hela är superspännande.

    Jag gifter mig 14 juni för övrigt. Nära nu! :)

    Jag har tidigare lagt in bilder på min klänning och frisyr, men eftersom många funderar över sina mäns kläder så tänkte jag bjuda på bilder på hur min snygging kommer se ut! ;)



  • Power of Love
    Micaelan skrev 2014-03-31 16:43:06 följande:

    Jag har tidigare lagt in bilder på min klänning och frisyr, men eftersom många funderar över sina mäns kläder så tänkte jag bjuda på bilder på hur min snygging kommer se ut! ;)


    Väldigt snyggt! 

     
  • Midsommarbrud
    Micaelan skrev 2014-03-31 16:44:58 följande:

    Förresten snälla, snälla Midsommarbrud. Kan du vara supersnäll att maila över gästboken även till mig?

    nilsson.micaela@gmail.com


    Självklart kan jag göra det :)

    Vi var och prova ut killens kläder i helgen. Det blir frackcoat med väst och plastrong i ivory så matchar det min klänning. Vi har rosa som temafärg och inte för att det inte är snyggt på killar men varken jag eller min kille ville att han skulle ha det, tyckte det blev mer stilrent med vitt..

    Ska sätta ihop mitt eget tränings- och kostprogram idag med så man blir riktigt snygg till bröllopet. Kommer kalla det bröllopsfighten ;) då jag hämtat mycket inspiration från fittnessfighten men inte med lika mycket träning och ingen fokus på att gå ner i vikt (klänningen får ju inte bli för stor..)
    Känns spännande att börja med det.. :)
  • Caisa

    Nu har det börjat droppa in svar från inbjudna, så roligt! OSA är 9 maj, men det är skönt att folk börjar svara redan nu. Herregud, snart bara 2 månader kvar! Vart tar tiden vägen?

    De mest brådskande sakerna på att göra-listan:


    Besöka florist

    Besöka catering för provsmakning

    Besöka festlokalen för att planera inför bordsplacering, dukstorlek osv...

    Köpa kläder och skor till brudgum

    Beställa ring brudgum

    7 juni 2014
  • LinaNordstrom

    Nu har vi varit och provat kläder till mannen, vi ska hyra. Det blev en frackcoat med silverväst och grå/silver kravatt, riktigt fint! Tyvärr glömde vi fota. Känns skönt att ha den biten avklarad också. Min ring kom igår också så nu är även det klart!

    Kvar att fixa:
    Brudbukett.
    Möte med prästen.
    Kläder till sonen (är beställda).
    Musik till vigsel och fest.
    Sy hållare till släpet på brudklänningen.
    Festprogram.
    Bordsplacering, fast osa är först 31/5 så det går ju inte att göra än. 
     

  • Jennie1414

    Här börjar det också att trilla in en del ja ifrån gästerna :) Skönt om så många som möjligt kan meddela innan så man kan sätta igång med bordsplaceringen osv. är ju ändå 100 gäster man skall placera ut :) (om alla kommer)

    Jag har börjat med festhäftet. Skrivit klart ordningsregler , onödigt vetande om brudparet , bröllopsbingo och vad som hänt under åren vi haft tillsammans.
    Det som är kvar är : Info om gästerna , välkommen och menyn.
    Å så kanske någon roligt sång.   

    Skönt att vara igång iaf.

    Nu i veckan skall jag till en sömerska och se om hon kan hjälpa mig att sy upp min klänning lite fram till. 

    Sen skall vi lämna in ringarna till en guldsmed i veckan. Har fått två ringar som vi skall göra om.

    Å sen  skall vi ut på slips jakt ... haft jätte svårt att hitta en slips i rätt färg. Vill ha en i gammelrosa ... så där lite "smutsig" rosa :)

          

  • Power of Love
    Jennie1414 skrev 2014-04-01 12:55:54 följande:

    Här börjar det också att trilla in en del ja ifrån gästerna :) Skönt om så många som möjligt kan meddela innan så man kan sätta igång med bordsplaceringen osv. är ju ändå 100 gäster man skall placera ut :) (om alla kommer)

          


    Visst är det kul att svaren börjar trilla in =) Lite mer än hälften har för oss svarat, nästan alla har svarat ja dessutom, så det är extra kul. Några har inte svarat men som vi vet bokat hotell så de räknar vi med att de kommer svara ja ;)
     
     
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet