• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Jennie1414

Jag bor i Lödöse , 4,5 mil ifrån Göteborg! Lämnar till en sömerska hemma :) Skall förbi henne i veckan.

Idag startade jag hårdträningen :) Måste ner iaf 2 cm runt midja & mage, men det skall väl inte bli några bekymmer.
    Alltid ute i så god tid med allt :)   

• Midsommarbrud
    yennie skrev 2014-03-28 10:27:38 följande:

Midsommarbrud

Finns det någon möjlighet att du skulle kunna skicka till mig med?

yennie_84@passagen.se

Vi vigs förövrigt den 28/6 

Nu har jag skickat till dig också yennie :)
  • meandmylove

Nu känner jag att det är dags att sätta fart..

Småsaker som behöver handlas.

- halsband (jag har tittat ut vilket)

- cellofanpåsar till favour (lagerhaus)

- gästbok (har ni hittat? Det kan väl inte vara så svårt?)

- servetter (Ikea)

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-31 10:52:44 följande:

Nu känner jag att det är dags att sätta fart..

Småsaker som behöver handlas.

- halsband (jag har tittat ut vilket)

- cellofanpåsar till favour (lagerhaus)

- gästbok (har ni hittat? Det kan väl inte vara så svårt?)

- servetter (Ikea)

Vad ska du köra för favours? =) 

Ang gästbok så har jag inte bestämt mig om vi ska använda den vi har. Det är en gammal (men oanvänd) som min mormor har haft i sin bokhylla jättelänge. Fick den för några år sedan. Den är lite tråkig i utseendet men ändå charmig. Om den inte använd till bröllopet så kommer vi nog ta ut den till sommarstuga och ha den i gäststugan. Får se om jag hittar nån bättre annas kör jag nog på den.
  • LinaNordstrom

Imorgon har jag bokat tid för att prova kläder till mannen, det finns en liten butik här i stan som hyr ut. Hoppas dom har nåt som passar!

Vi har även beställt våra ringar, mannens har redan kommit han valde en slät i stål och jag ska ha en i silver med några stenar. Ska ta och posta den där hindersprövningen också nu har redan fyllt i den klart. 

• meandmylove

Power of love ; jag har gjutit våningstårtor som tvålar. 150st favours. Nu ska jag bara köpa påsen att lägga dom i! Jag får kolla på stan omöjligt dom har någon enkel vit bok.

Också ska jag börja fila på vigselprogrammet!

Lina; vi har köpt kostym och machettknappar men inte tillbehören. Han vill bara ha vanlig skjorta och slips.. Lite tråkigt tycker jag men funderar på att ta med honom till någon butik så han för prova lite andra saker! Typ väst! För se vad han säger om detta. Kommer säkert vägra..

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-31 11:49:03 följande:

Power of love ; jag har gjutit våningstårtor som tvålar. 150st favours. Nu ska jag bara köpa påsen att lägga dom i! Jag får kolla på stan omöjligt dom har någon enkel vit bok.

Också ska jag börja fila på vigselprogrammet!

Lina; vi har köpt kostym och machettknappar men inte tillbehören. Han vill bara ha vanlig skjorta och slips.. Lite tråkigt tycker jag men funderar på att ta med honom till någon butik så han för prova lite andra saker! Typ väst! För se vad han säger om detta. Kommer säkert vägra..

Vilken söt idé med tvålar som tårtor :)

Min fästman var likadan. Han ville bara ha kostym med skjorta och slips men det hela slutade med att han köpte med en väst.

Vilken färg tänker ni på slipsen förresten? Vi ska ha färgtema lila och grönt så han vill helst ha en grön slips men vi tycker det är svårt att hitta snygga slipsar i en grönfärg som vi gillar. 
  • 20110519

Min fästman ville inte ha någon väst. Men efter att vi hade varit och provat så ville han ändå ha en väst. Köpte ett matchande set med kostym och väst. Passade även på att köpa en snygg skjorta i ljus ljus grå. Med en snygg röd slips som går i samma färgton som färgtemat. 

Så kommer han se ut. =) 

Enda så återstår är att jag ska stryka hans skjorta. Och så ska jag be någon manlig släkting till mig knyta en ny slipsknut. Jag var tydligen inte så duktig på det där =)

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • meandmylove

Stiligt värre!! Jag har ingen aning om slips färg. Färgtemat är gul-rosa-orange men det kan han inte ha på slipsen. Han får ha vad han vill, han måste känna sig bekväm.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet