• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Caisa

    Förlorade budgivningen på tårtställningen, eller ja den pågår fortfarande men priset börjar stiga så mycket att jag hellre lägger till 200kr och köper den ny istället. 

     Även jag har förmodligen valt klänning, har blivit förälskad i Malin från KIK. Var där och provade ett par klänningar för två veckor sedan och de två jag gillar bäst är just Malin, och Caroline. Caroline är lite enklare och mer klassisk, men jag tycker att Malin sitter perfekt på min kropp och är lite busig och flickig... Kommer dock att lägga till axelband. Jag ska dit igen med min tärna och mamma och prova den så att jag får lite 2nd opinions, men jag har redan börjat spara med målet att köpa den. Skrattande 

  • Svartsocka

    Caisa: Jätte fin!! Om du känner att det är din stil och att du komma känna dig vacker i den tycker jag verkligen du ska slå till på den! :) den är tuff samtidigt som den är väldigt söt! :)

  • Zakaw

    Här har det hänt litegrann sen sist: Förutom att kyrka, präst och festlokal är bokat har vi nu reserverat bröllopssvit samt preliminärbokat ca 50 sängplatser för nära och kära på samma ställe. Gött med gemensamt boende och brunch dagen efter! :D Dessutom råkade jag buda hem en brudklänning på Tradera häromdagen... För ynka 519 kronor sys klänningen upp efter mina mått - jag har väl ingen större tro på att den kommer att se ut som på bilden, men för den summan kunde jag tänka mig att ta en vild chansning! Och det KAN ju blir bra! :P

  • Milli
    Zakaw skrev 2013-09-06 14:39:53 följande:
    Här har det hänt litegrann sen sist: Förutom att kyrka, präst och festlokal är bokat har vi nu reserverat bröllopssvit samt preliminärbokat ca 50 sängplatser för nära och kära på samma ställe. Gött med gemensamt boende och brunch dagen efter! :D Dessutom råkade jag buda hem en brudklänning på Tradera häromdagen... För ynka 519 kronor sys klänningen upp efter mina mått - jag har väl ingen större tro på att den kommer att se ut som på bilden, men för den summan kunde jag tänka mig att ta en vild chansning! Och det KAN ju blir bra! :P
    Förstår att de känns gött att ha de avklarat :) De var jättebilligt, har du bild? Jag köpte min klänning från ebay helt ny med underkjol och gick på 620kr. Klarade mig undan tullen också :) 
  • Milli
    Cindy01 skrev 2013-09-05 19:44:50 följande:
    Håller på och funderar.... Vi ska ge favors till våra gäster och håller på och funderar på VAD vi ska ge. Har funderat på att beställa lyckokakor på Ebay, men tex. min mormor kan inte engelska och budskapet i lyckokakorna är ju på engelska :/ Tänkte att budskapet även kanske skulle få igång lite snack, gäster i mellan!? Att dom frågar och pratar om vad den andra fick för budskap. Funderade först på att baka egna och skriva nått smått åt gästen, nått privat oss i mellan. Men det lir 1. För mycket att baka, har 100 gäster och 2. För svårt att komma på åt till 100 gäster ;) Men vad skulle vi till sätta i? Tänkte på nått godis!? Algrensbilar eller mintpastiller typ eller dagen efter kit (panodil, treo, resorb osv.)


    Borde de inte vara svårt att hålla isär alla hundra kakor? Eller står de namn på dom kanske? Vi funderar på att ge ett dagen efterkit med de du skrev och lite till. Funderar på att slå in små chokladkakor också med egengjorda etiketter.
  • Cindy01

    Alltså varenda kaka är inslagen. Så tänkte lägga en kaka var i deras ask som dom har på sin plats! Inuti kakan står ju sedan ett meddelande. Jag har ju ingen aning vad det står, men ofta brukar det stå typ "your destiny is great, be patient" osv.

  • Milli

    Hämtade hem mina skor idag. De var jättefina men de kändes så trånga och mina fötter såg väldigt breda ut i dom. Vet inte om dom blir bredare om jag beställer hem en storlek större eller om de är ungefär samma. Kanske lika bra att köpa skor från en affär så man får prova dom ändå.. Åh vad jag önskade att dom satt perfekt.. :)

  • Csve
    LinaNordstrom skrev 2013-09-06 12:27:45 följande:
    www.landybridal.co/a-line-wedding-dresses-str...

    Den här funderar jag på!
    Så fin! =) Väldigt elegant!
    Svartsocka skrev 2013-09-06 13:44:16 följande:
    Csve: Tack! Vi kör kyrkturné runt om Jönköping nu för att kolla kyrkor (var från början tänkt borgerligt pga brist på tro på Gud, men sen lockade drmen att få gifta sig i kyrka så väldigt att det blir kyrkligt ändå) Det lutar åt sofiakyrkan, men just nu är vi i Gränna och ska titta på den kyrkan :) Festen kommer förhoppningsvis att hållas på Huskvarna stadshotell, bi har bokat möte med dem nästa vecka :) Vart ska ni gifta er? :)
    Vi kommer gifta oss i sandseryds kyrka och ha fsten i hallbystugan. Sofiakyrkan är jättefin! Dock alldeles för stor för oss..
  • Ulle09

    Hoppar med här jag oxå. :) Vi ska gifta oss den 6/6 och bokade lokal i februari. Kyrka är inte klart ännu, de tar inte emot bokningar förrän i november. Jag ska nog ringa nästa veka och höra igen. Har lite ångest över klänning då jag är gravid och kan inte prova några klänningar. Vill gärna hitta en nu... Bebisen kommer i december så jag får väl prova efter det. Jag har köpt material till inbjudningskort men eftersom kyrka inte är klart kan jag inte börja med dem heller. Spanar runt på nätet efter allt möjligt till bröllopet, allt från klänning till ring och bordsdekorationer.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet