• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom
    Junibrud2014 skrev 2013-08-16 22:54:45 följande:
    Fick förresten tag på de som äger en stor bygdegård som är nyrenoverad, har plats för 150gäster och även har en scen. Så jag preliminärbokade vårt datum (eller ja hela helgen) men vi kan inte se den förrän 4 september då den fortfarande renoveras. Ska bli spännande!
    Det lät ju lovande med nyrenoverat :)
  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-08-18 20:17:47 följande:
    Vi har ju haft lokal/restaurang bokad flera månader.. Men nu ahr iv funderat på om vi ska hyra en lokal där vi får fixa allt själva ist. (precis det vi ville slippa egentligen)Det kommer bli mycket mer personligt! 
    Man kan ju ha catering med servering t ex så slipper man göra allt jobb :)
  • Csve
    LinaNordstrom skrev 2013-08-18 21:00:50 följande:
    Man kan ju ha catering med servering t ex så slipper man göra allt jobb :)
    Ja precis! 
    Har kollat lite cateringar och bett om offert.
  • Junibrud2014

    Här blir det ändrade planer, berättade för mina föräldrar om våra bröllopsplaner igår och dom blev helt lyriska och ville renovera klart sin ladugård så att vi kan vara där vilket både jag och sambon vill då det är väldigt vackra omgivningar och platsen vid sjön där vi tänkt viga oss ligger nära. Och så tyckte dom att vi skulle bjuda hela släkten (jag har typ 50-60pers släkt medan sambon bara har högst 10 så vi funderade på att bara ha närmsta). Så får se hur stort det blir, känns som om det kan dra iväg rätt mycket. Men jag är så glad att de vill renovera upp ladan åt oss, kommer bli så fint! :)

  • LinaNordstrom

    Jag tror nog jag ska besöka en brudklänningsbutik i veckan. Har hela tiden tänkt beställa från Kina men känner nog att jag vill prova, titta och klämma på klänningen först. Helst vill jag har den ska kosta under 3000:- finns det så billiga klänningar eller är det Ebay som gäller då? :)

  • Milli

    Junibrud: De låter ju som de blir kanonbra ju :) vad roligt att de renoverar för eran skull =)

    Lina: Visst kan du hitta billigare klänningar även i affären.. Jag provade klänningar och hitta en jättefin med massa bling bling stenar (strass) på både fram och baksida, den såg riktigt lyxig ut och kosta bara 2500. Dock vill ju jag spara in på så mycket som möjligt så jag beställde en kinaklänning för 670kr så jag hoppas att jag ska bli nöjd med den kvaliten.. 

  • Milli

    Själv är jag inne i bordsdulning stadiet. Har pratat med floristen och de blir väääldigt dyrt med alla de blommor jag egentligen vill ha plus att flera är allergiska så därför är jag inne på om jag ska ha platsblommor på borden.. De låter kanske inte så fint men man kan ju kanske sälja vidare de efteråt och de riktiga blommorna som såklart skulle vara snyggast är ju mycket dyrare och måste sen kastas direkt efter eftersom vi ändå reser på bröllopsresa.. Vi vill ju gärna ha de lyxigt och maffigt men till lågt pris. Och idag hitta jag dessa blommor som jag funderar på att beställa. Isf 15 stycken så de blir ett på varje bord, om inte de blir för mycket? De är ca 70cm långa och 20cm breda. Kostar bara 180kr/st så de känns billigt för att vara ett så stort arrangemang men känns väl sådär att lägga typ 3000 på plastblommor. Men som sagt mycket billigare än riktiga, och om jag ska välja riktiga så blir de nog mindre grupper och då inte som jag egentligen tänkt från början.. Så hur tycker ni jag ska göra? Kommer man reagera på att de är plast eller tänker man att helheten ser bra ut?


  • Millan

    Vi har funderat på att gravera gästens namn på vattenglaset alt vinglaset. Vad tror ni om den idén som bordsplacering? Tacksam för synpunkter, någon som sett de tidigare eller gör de själv?

  • Jennie1414

    Alla verkar vara i full gång med planering , inköp osv :) Roligt att läsa.


    JAg klickade precis hem mina tärnors klänningar ... spännande :)


    Va har ni för färgteman , om ni nu har det? :)


     


    Jag har äntligen bestämt mig för Gammelrosa , vitt och grönt


     


    Så nu letar jag efter gammelrosa slips/fluga till mannen min och hans bestman. TIPS? :)


     


     

  • Milli
    Millan skrev 2013-08-19 21:46:14 följande:
    Vi har funderat på att gravera gästens namn på vattenglaset alt vinglaset. Vad tror ni om den idén som bordsplacering? Tacksam för synpunkter, någon som sett de tidigare eller gör de själv?
    Såg de i en tråd som hette något med visa era bordsdukningar. Var någon som skrev i den nyss så den borde du hitta bland senast skrivna inlägg :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet