• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Junibrud2014

    Vi ska ha runt 50 gäster men vi vill ha lite mer utrymme så det inte känns  så instängt och litet. Men de andra vi hittat är dubbelt så stora så hoppas att vi tycker bättre om dom! Viger oss gör vi nog hemma vid sjön om det inte är väldigt vackert vid lokalen med. :)

  • Jennie1414

    Här är en till Junibrud ... 28 Juni för att vara mer exakt :)


    Börjat lite smått med planeringen. Bokat kyrka och festlokal.


    Det jag funderar mest på nu är att försöka hitta en bra catering.


    Hur många gäster och va har ni för budget till erat bröllop? Hur tänker ni när det kommer till mat/menyn?


     

  • sandrahs

    Jag har också problem med att citera samt att jag måste trycka enter två gånger för att få en radbrytning, är det någon som kan hjälpa oss? Jag har en vanlig dator, dvs inte via en surfplatta eller mobilen.

  • LinaNordstrom

    Jennie1414 skrev 2013-08-16 12:48:10 följande:Här är en till Junibrud ... 28 Juni för att vara mer exakt :) Börjat lite smått med planeringen. Bokat kyrka och festlokal. Det jag funderar mest på nu är att försöka hitta en bra catering. Hur många gäster och va har ni för budget till erat bröllop? Hur tänker ni när det kommer till mat/menyn?  Samma som oss då, kul! Vi kommer ha ca 50 gäster men vi har inte satt någon direkt budget ännu men vi försöker hålla nere kostnaderna och så är vi inte intresserade av märkeskläder eller svindyra ringar heller och då blir det ju billigare. Vi kommer nog köra på förrätt, sommarbuffé och sen tårta som efterrätt. Funderingar kring kuvertavgift har vi också haft, men troligast blir nog att vi önskar oss pengar istället för presenter.   

  • Milli

    Angående citeringar så kan de bero på att ni har internet explorer? jag hade också de problemet tidigare men när jag bytte till google chrome så funka de utmärkt, även att ladda upp bilder som heller inte gick med explorer..

    Vi har redan bokat catering, de blir chilimarinerade kycklingspett på salladsbädd till förätt, fläskfile, potatisgratäng och casissås till huvudrätt och sen efterätt blir tårtan som jag gör själv..

    Lokal, kyrka, präst osv är bokat sedan länge, även liveband och dansshow. Har beställt massa dekorationer och grejer inför bröllopet så som bordsdiamanter, stolsrosetter, brudklänning, slöja, tiara, mannens kläder, blomblad, korgar till näbbar, morgongåva till mannen och mycket mer. Har även gjort nästan alla 45 inbjudningskort samt sytt 2 av 100 stolsöverdrag.. Massa jobb kvar men skönt att de största grejerna är spikat :)

    Har heller inte någon speciell budgett men räknat på att vi kommer att hamna på cirka 50.000 med allt. Men skulle vi köpt allt i sverige så hade de nog varit de dubbla.. Köper mycket från utlandet och sparar ner på de vi kan.. Kommer att se lyxigare ut än vad de egentligen är.. (Hoppas jag ;)) 

  • Junibrud2014

    Fick förresten tag på de som äger en stor bygdegård som är nyrenoverad, har plats för 150gäster och även har en scen. Så jag preliminärbokade vårt datum (eller ja hela helgen) men vi kan inte se den förrän 4 september då den fortfarande renoveras. Ska bli spännande!

  • Csve

    Vi har ju haft lokal/restaurang bokad flera månader.. Men nu ahr iv funderat på om vi ska hyra en lokal där vi får fixa allt själva ist. (precis det vi ville slippa egentligen)Det kommer bli mycket mer personligt! 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet