• Plättis

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • FrkJeppa

    Nu har det hänt lite.... Inbjudningarna är klara och postade i dag :) I onsdag gav jag o sambon ut för att börja kolla klänning och kläder... Med blandade känslor så tar jag mig till brud och fest på vilken service... Dock hittade jag inte min klänning där... Men efter 4 klänningar och i tredje butiken så tar jag på mig en klänning och wow denna är helt perfekt.... Dock va jag inte redo att ta beslutet då... Så jag la undan klänningen då det va sista exemplaret och går inte å beställa... Jag gick tillbaka igår och provade den och känslan bilen helt perfekt men försäkerhets skull ville jag prova en annan och den va oxå jätte fin... Så jag hade två favoriter och jag hade svårt och välja men när jag tog på favorit klänningen föll allt på plats det är den jag ska ha... Så nu är klänningen köpt en Romantica Phoebe blev det... Pricken över iet va att jag fick klänningen för 6900kr istället för 9300 så de känns riktigt bra. nu känns allt mkt mer verkligt och jag längtar till augusti.

  • ViktoriaStefan

    Vår planering går enligt plan än så länge.
    Inbjudningskorten är nu beställda så de ska skickas ut inom februari, det ska bli sååå spännande att höra allas rektioner då det är hemligt än så länge.
    Brudnäbbarnas kläder är inköpta och de är så ortoligt fina, pojknäbbarnas kläder har jag hittat så de ska beställas i veckan.
    Jag har bestämt mig för vigselring nu och även den ska inhandlas under februari, jag bara längtar tills vi står i kyrkan och den träs på mitt finger.

  • Plättis
    MissK skrev 2014-01-31 00:27:23 följande:
    Har ni funderat på ungefär när ni skjuter upp det till eller väntar du tills du hittar någon tjänst? All lycka till er, hoppas det löser sig snart! 
    Jag hoppas på någon gång under första halvan av 2015, men när jag försökte fråga min sambo gjorde han bara en konstig grimas och svarade "kanske" Tungan ute Förmodligen väntar vi och ser vad för typ av jobb vi får. Det kan också bli så att vi måste flytta för att få jobb, och då måste vi nog tänka om ännu en gång. 
  • MariaG

    Aha sår enkelt en oftast sitter jag med telefonen eller ipaden. Får se om. De lyckas nu MissK. Jo jag var med i diverse tävlingar så hoppas vinna någon. Vore ju inte fel med en romantisk övernattning eller liknande :) Det är ju så roligt med all planering och all inspiration man kan få. Så letar vidare i djungeln ;)

  • SandraElisabet
    kärleken skrev 2014-02-01 12:58:39 följande:


    Här är en ihopklippt version! (båda ska ju självklart vara vita, det är bara olika ljus i bilderna)
    Åh så snygg!! Kommer bli jättefint!!! Solig
  • FrkJeppa

    PLÄTTIS: Tråkigt att ni måste vänta med bröllopet. Men fullt förståligt... Hoppas ni får bli man och fru så snart ni får möjlighet!

  • sha
    kärleken skrev 2014-02-01 12:58:39 följande:


    Här är en ihopklippt version! (båda ska ju självklart vara vita, det är bara olika ljus i bilderna)
    Vilken fin klänning!

    Oj, vad långt ni alla verkar ha kommit. Kanske dags för oss att verkligen ta tag i gästlistan och få inbjudningskorten klara:)
  • ebbus

     



    kärleken skrev 2014-02-01 12:58:39 följande:


    Här är en ihopklippt version! (båda ska ju självklart vara vita, det är bara olika ljus i bilderna)

     


    Åh va fin!


     

  • ebbus

    Nu har vi även fått skriftligt kontrakt på lokalen och inbjudningarna är skickade Glad 
    Har börjat kolla på skor till mig Men tycker det är svårt att hitta rätt. De flesta har så himla hög klack Rynkar på näsan Vill ju inte snubbla fram i gången Förvånad

  • Icalundahl

    Hej Alla.

    Vi har halkat efter med allt.. tex inbjudningarna som jag vill få ut nu i feb. De är knappt påbörjade!
    Vet inte hur jag ska hinna med allt. Heltidsjobb, två barn och en sambo som pluggar..
    Verken tid eller energi finns till allt.
     Hur pass mycket är era män med i planerna? Är de delaktiga, intresserade?
    Ibland kan jag tycka att karl här hemma visar ett begränsat intresse och frågar väldigt sällan mig om vad jag tycker om ditt och datt..

    Jag har iaf bestämt blommorna till bröllopet och de kommer gå i vita rosor och brudslöja. Beställde även tärnbukett, blomsterkransar till näbbarna och corsage.
    Nu köpte jag corsage till Brudgummen, bestman och till vår lilla pojk.
    Men funderar - ska man även sätta corsage på min far och svärfar?
    Min syster hade det på sitt bröllop men jag har också vart på bröllop där dem inte haft det.
    Hur har ni tänkt göra?

    Funderar också lite på det här med vad man ska ge för gåva till brudtärnorna och bestmannen..
    Vi hade tänkt att lägga några hundralappar på en gåva.. Vad tycker ni?

     

Svar på tråden Augusti 2014!