• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Lindatamminen

    Mina nerver hänger ite riktigt med:/ 26/7 är vår dag så de. Är en stunde kvar...

    Jag håller på och bli galen på halens som skulle ha levererat min sons väst för mer en 5 veckor sen:( när jag beställde den var leveransen 5-10 dagar nu har det gått 5 veckor.. När jag ringer skyller de på något nytt hela tiden!!!! Grrr det ända som fattas sen är allt klart tror jag;)

    Min möhippa startade med ett spa och avslutades med en stor fest:) fick göra praliner till alla gäster på bröllopet med :) får väl se hur de smakar;) en helt underbar helg hade jag:)

  • Fluff

    Det närmar sig med stora steg nu!
    Jag tror att jag har allt ordnat, ska bara köpa lite hårpynt och ev ett par avbytarskor om det behövs framåt kvällen. Jag känner mig förvånansvärt lugn inför Dagen. Dagen blir som den blir, kvällen innan har jag mina nära och kära samlade för middag, det är guld värt för mig! (Vi är så utspridda i vårt avlånga land)

    Har delegerat ut tårta och liveband, bara hoppas på att dom sköter sina poster :P

    Mindre än 3 veckor kvar!! :D

  • Utvandrare

    Vad kul att läsa om allas framsteg! Vi börjar komma i ordning här också. Jag köpte ett par söta ballerinaskor idag och hittade en underbar näbbklänning till dottern i helgen.

    Nu saknar vi bara kläder och skor till sonen (som bestämt vill ha en vit kostym) - och flygbiljetter till bröllopet!

    Förnyelsen av våra arbetsvisum här drar ut på tiden, så jag har ingen aning om när vi kan flyga till Sverige. Is i magen får man av att flytta runt som vi gör, men det blir så fasansfullt dyrt att boka med kort varsel...

  • swdnchick

    Idag har vi äntligen hämtat min vigselring. Den är så himla fin och jag skulle jättegärna visa den för er. MEN jag tog ingen bild när vi var hos guldsmeden och nu vill min blivande inte att jag ska ta fram ringen och titta på den. Har ni varit med om något liknande? Jag tycker att det känns lite konstigt att inte få ta fram den och kolla på den. Han säger typ "ah, men då får ju jag kolla på klänningen nästa gång", för han vill gärna se klänningen innan och "godkänna" den. Det vill ju inte jag, så klart.

    Vi måste fortfarande beställa tårta, det gör mig lite stressad *panik*. Vi måste ju även fixa festprogrammen, vigselprogrammen och låtlista.

    Idag gick OSA ut och alla gästerna har svarat, det blir 40 gäster. Jag är lite ledsen över att min tärnas föräldrar inte kommer, men de har fått förhinder så att de inte kan komma. Pappan måste åka till Frankrike och hålla något tal för att han har fått en massa forskningsanslag. Det går liksom inte att konkurera med det. :(

  • Kalejdoskop

    Här har lite tråkiga avhopp skett de senaste dagarna. Nu blir det 30 vuxna och fem barn, men med tanke på var vi har vigseln (mitt i norrlands skogar), så är jag ändå glad att så många kommer! Men inga fler avhopp nu.

    Klänningen lämnades in idag för intagning och uppläggning, jag blev nöjd med hur hon tänkte fixa till den, skönt! Om lite mindre än en månad får jag hämta den, en vecka innan vi åker upp. Vigselringarna hämtar vi nästa vecka, och det är nog det sista viktiga innan det är dags! Idag slog det mig verkligen, vi gifter oss snart! Så stort och så häftigt! :)

  • swdnchick
    Kalejdoskop skrev 2014-06-18 21:33:51 följande:

    Här har lite tråkiga avhopp skett de senaste dagarna. Nu blir det 30 vuxna och fem barn, men med tanke på var vi har vigseln (mitt i norrlands skogar), så är jag ändå glad att så många kommer! Men inga fler avhopp nu.

    Klänningen lämnades in idag för intagning och uppläggning, jag blev nöjd med hur hon tänkte fixa till den, skönt! Om lite mindre än en månad får jag hämta den, en vecka innan vi åker upp. Vigselringarna hämtar vi nästa vecka, och det är nog det sista viktiga innan det är dags! Idag slog det mig verkligen, vi gifter oss snart! Så stort och så häftigt! :)


    Det är så tråkigt med avhopp. Men det är ju svårt att veta varför de inte vill komma, man kan ju inte riktigt fråga "varför inte??"

    Min syster frågade om hennes man(min svåger) verkligen måste ha kavaj på sig på bröllopet. Vi har ju klädkod kavaj, så det hör ju till. Men de bor i USA och har begränsat med utrymme i resväskorna, och ska vara på semester i en månad här i sverige. Jag sa ju att det var ok om han kom utan kavaj. Men jag tycker ju att det är tråkigt att de inte anser sig ha plats för den. Så himla mycket plats tar den ju inte. Det blir ju lite konstigt om alla andra kommer i kostym, och han kommer i vit skjorta. Men jag orkar liksom inte argumentera med min väldigt bestämda syster.

    Jag har min klänning hos mina föräldrar, men jag har inte provat den sedan i julas och jag har varit lite i förnekelse över att den är lite i tajtaste laget. Så nu kör vi "stenhård" diet sista månaden. Vi har börjat med 5:2. Jag behöver inte gå ner orimligt mycket, men gärna några cm i midjan, så att jag kan andas bekvämt! ;)


     

  • Klaradal

    Vi viger oss borgligt i hemmet den 21a juli i närvaro av tre vittnen. Men vi vill att det ska vara fint ändå.

    Klänningen är klar.

    Ringarna ska vara klara nästa vecka.

    Jag hade tänkt göra pompoms i pastellfärger, ska se om jag ids.

    Alt ha lite heliumballonger. Vi har helium så det är bara ballonger i så fall.

    Har beställt en lite maffigare, vit hårblomma från etsy. Hoppas den kommer i tid men kan bli tajt.

  • virrefo

    Två veckor kvar ca till 5/7. Nu börjar det bli en aning nervöst. Ett års planering börjar se sitt slut. Allt är fixat.. Eller ja nästa. Mest småsaker som jag inte kan styra över så mycket som jag vill. Panik över vädret har jag tänk om det regnar vad gör vi då fotografering sker utomhus innan vigsel. Har ingen back up plan. Och är det okej att använda ringen under fotografering trots att vi inte officiellt är gifta då.

  • Tinaaaaaaaa
    vi ska gfta oss den 26/7, och kommer att göra det i stans stadskyrka.
    Vi har en del kvar att hinna med men vi har iaf kommit en bra bit på vägen 

    Det vi har kvar är 
    - bestämma in och ut gångs musik
     - Göra iordning en playlist till festen, samt ev hyra en bra anläggning för ljud. 
       - Kläder ja sonen saknar en slips. Den blivande maken också. 
         - sedan har jag beställt en konstgjort bukett 8ser den hemsk ut live köper jag en riktig) men jag måste gåå in och bestäla en liten bukett till en tärna. 

       - promgram för kvällen. Men vi har klart med en frågesport iaf. 
         - Köpa vinglas måste vi göra. All annan utrustning fanns. 
          - köpa alkohl, läsk och snacks gör vi dagen innan. 
            - öhm.. Tror vi måste bestämma dukningen med, Runda bord, eller långbord. 
         - Pyssla ihop servettringar. 
          - Göra klart lådan för "kort" och "ev gåvoslantar". 

    Sedan är min blivande vädligt (VÄLDIGT!) blyg (ser dock inte ut som en blyg typ om man ser honom), men eftersom han inte vill säga mer än nödvändigt i kyrkan har vi bestämt att vi ska, skriva ner på ett papper varför "vi älskar" varandra och vill gifta oss med varandra och läsa de för varandra någon dag innan bröllopet. Min lapp är nästan klar. Har lite jobb kvar på den :)
  • hopelessbelle
    virrefo skrev 2014-06-19 09:21:15 följande:

    Två veckor kvar ca till 5/7. Nu börjar det bli en aning nervöst. Ett års planering börjar se sitt slut. Allt är fixat.. Eller ja nästa. Mest småsaker som jag inte kan styra över så mycket som jag vill. Panik över vädret har jag tänk om det regnar vad gör vi då fotografering sker utomhus innan vigsel. Har ingen back up plan. Och är det okej att använda ringen under fotografering trots att vi inte officiellt är gifta då.


    Vad roligt att vi har samma datum! Vilken tid och vart ska ni gifta er? Jag är också orolig över vädret. Vi har ingen back up plan heller förutom paraply. Vi tänkte också ta bilderna innan vigseln med ringen och sedan ta av den igen innan vigseln. Vi gör så eftersom vi kommer att vara framme vid festplatsen förhoppningsvis senast 19 och senare än så vill vi inte börja med förrätten.
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?