• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Pia88

    Lämnade in klänningen idag.. Samma för mig som för nån annan. Klänningen ska in ca 2 cm uppkring.. Och kortas av ca 10cm.. Knepigt då jag har en tunn drapering över kjolen.. men det löste vi bra =)

    har nu bestämt skumpa till brudskålen.. vinet har blivit delegerat... men det blir nog bra iaf =) vår största är ännu serverare... änsålänge har vi ingen... och 4½ vecka kvar till bröllopet...

    Mina insirations bilder....

     
    Vår tårta... på ett ungefär..

     

  • a ring on my finger
    CJ5 skrev 2014-06-09 12:18:18 följande:

    Hur gör jag för att lägga in bilder här? När jag försöker lägga in bilder så liksom öppnas det en helt ny tråd?


    Blev samma för mig men när jag skrev texten först och sedan la till bilderna så fungerade det.

    Tack Klänningen var inte alls vad jag hade tänkt mig från början men den var helt rätt när jag fick på mig den. Dock på tok för dyr enligt vår budget men vi har fått försöka spara in på annat som t.ex blommor.
    Vi åker på bröllopsresa redan dagen efter bröllopet så jag hinner bara njuta av min bukett under bröllopet och kommer därför gå in till en florist dagen innan och be dem "slänga" ihop något fint.
  • a ring on my finger
    Pia88 skrev 2014-06-09 13:17:34 följande:

    Lämnade in klänningen idag.. Samma för mig som för nån annan. Klänningen ska in ca 2 cm uppkring.. Och kortas av ca 10cm.. Knepigt då jag har en tunn drapering över kjolen.. men det löste vi bra =)

    har nu bestämt skumpa till brudskålen.. vinet har blivit delegerat... men det blir nog bra iaf =) vår största är ännu serverare... änsålänge har vi ingen... och 4½ vecka kvar till bröllopet...

    Mina insirations bilder....

     
    Vår tårta... på ett ungefär..

     


    Fina bilder. Gillade speciellt det diademet som knyts i nacken, superfint!!!

    Jag har inte provat min klänning i rätt storlek än så jag hoppas verkligen att den passar. Men den kommer iaf behöva läggas upp...och FÖRHOPPNINGSVIS även sys in lite på bredden
  • CJ5

    testar att skriva någon slags tex först nu då och sen slänga in bilderna.
    näbbklänningar, min klänning som ska göras om i axelbanden och midjan, och mina blommor. samt inspiration till dukningen.

    tänker ha vit dukar med ett spetstyg över, dessa bestickfickor, hästskor med namnlappar som bordsplasering. konservburkar med blommor i, böcker i travar, glasljushållare med värmeljus, konfetti av utklippta hjärtan. Ska ha halmbalar att stoppa ner champangeglas i till brudskålen. och mina ringar här. ursäkt nagellacket :P

  • a ring on my finger
    CJ5 skrev 2014-06-09 13:43:47 följande:

    testar att skriva någon slags tex först nu då och sen slänga in bilderna.
    näbbklänningar, min klänning som ska göras om i axelbanden och midjan, och mina blommor. samt inspiration till dukningen.

    tänker ha vit dukar med ett spetstyg över, dessa bestickfickor, hästskor med namnlappar som bordsplasering. konservburkar med blommor i, böcker i travar, glasljushållare med värmeljus, konfetti av utklippta hjärtan. Ska ha halmbalar att stoppa ner champangeglas i till brudskålen. och mina ringar här. ursäkt nagellacket :P


    Underbar klänning!!! Vi ser verkligen ut att ha samma smak

    Även näbbklänningen är underbar. Det var det stuket jag var ute efter från början men det slutade med Pomp De Lux-klänningar.
  • CJ5
    a ring on my finger skrev 2014-06-09 21:17:29 följande:
    Underbar klänning!!! Vi ser verkligen ut att ha samma smak

    Även näbbklänningen är underbar. Det var det stuket jag var ute efter från början men det slutade med Pomp De Lux-klänningar.
    söt klänning!
  • Kakbakaren
    a ring on my finger skrev 2014-06-09 21:19:08 följande:

    Vad ska ni andra ha för musik under ceremonin?

    Ingång?
    Solo?
    Utgång?

    Inspelad musik eller live?


    Fina bilder ni alla har lagt upp! :) Ska se om jag får ihop ett litet kollage någon dag att dela med mig av.

    Vi ska ha:
    "ingång": För alltid - Sara Löfgren
    mellansång: Utan dina andetag - Kent
    "utgång": Rather be - Clean Bandit feat. Jess Glynne

    Ingång och utgång är inom citationstecken eftersom vår gång är ytterst kort (kanske 2 m) då vi vigs på en terrass om vädret tillåter så det blir mer som en inledning och avslutning på hela vigseln.
    Musiken kommer att spelas akustiskt av ett lokalt band och jag tror att det blir riktigt mysigt och fint :)
  • Pia88
    a ring on my finger skrev 2014-06-09 21:19:08 följande:

    Vad ska ni andra ha för musik under ceremonin?

    Ingång?
    Solo?
    Utgång?

    Inspelad musik eller live?


    Ingång: endera klassiska mendelsons eller på Prinsessa ruusunen



    Solo: Sonja Aldén - du är allt
    Utgång: ingen aning...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?