• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • WesternCape

    haps:

    Vi har samma datum! Vi kanske har pysslat lite mer än er men det är mest för att jag ska få tillfredsställelse av att checka av det på listan.

    Vad har ni för upplägg?

  • haps

    Haha okej ni kanske har rätt :)

    Vi ska dessutom ha ett väldigt litet bröllop så känns inte som att det är så jättemycket som behöver fixas. Vi kommer att vara totalt 15 personer, så litet men mysigt siktar vi på :)

  • teres77

    Äntligen har jag fått tag i något jag har letat efter sen förra sommaren!! Dryckesbehållare i glas... Vi ska ha smaksatt vatten i dem på festen, tänkte vi! Finns på Granit för 399 kr/st. De rymmer 6 liter.



    Nu känns det nära på nåt sätt... 89 dagar kvar bara.


    Det här är klart än så länge:


    Klänning nr 2 är hemma (ska ha en lång vid vigsel och middag och en kortare till festen efteråt)

    Brudgummens kläder och skor

    Sonens kläder

    Tärnans klänning

    Menyn är bestämd

    Tårtan är provsmakad och bestämd

    Skorna håller på att gås in, både mina och hans.

    Inbjudningarna läggs på lådan i morgon

    Placeringskorten är designade och väntar på utskrift

    Ringen är klar och ligger hos guldsmeden och väntar

    Hotellnatt bokad

    Fotograf, handpenning betald

    Frisyr och smink bestämt

    Kyrka bokad, vet inte vilken präst som tjänstgör än. 

    Festplatssen bokad

    Dekorationer till borden inköpta. Vi ska inte ha blommor.

    Övernattning för långväga gäster fixat

    Har börjat med morgon och kvällsrutin i ansiktet, är så dålig på det annars. 

    Snyggnaglar är på i tid så de hinner få "rätt" form

    Håret är klippt så det är enklare att sätta upp. Kapade 30 cm... 

    Det som inte är klart än är:


    Hindersprövningen, var tvungen å vänta för att vi inte visste om jag kunde byta namn eller ej. Se egen tråd www.brollopstorget.se/forum/thread/4378151-pappan-vill-inte-att-sonen-ska-byta-namn 

    Musikunderhållning på festen

    Transportmedel till och från kyrkan

    Festprogram, vet inte om vi ska ha det.

    Klänning nr 1 kommer i mitten av maj

    Sonens skor

    Har säkert glömt nåt... 

  • Kalejdoskop

    Här är det som är klart för våran del:

    Brudklänning 1 (brudklänning två kommer om några veckor)

    Fästmannens kostym

    Menyn

    Frisyr och smink

    Hindersprövning

    Blommor

    Dekor

    Musik

    Vigselförrättare

    Festlokal

    Vigselplats

    Serveringspersonal

    Det som inte är helt klart är tårtan, ringarna och alkoholen, men vi vet var vi kommer få tag i det i slutändan :)

  • CJ5

    Tjejer, ni som är klarar med era klänningar, kan ni lägga upp bilder? ska ni ha slöja eller inte?

  • Fluff
    CJ5 skrev 2014-04-30 09:19:46 följande:

    Tjejer, ni som är klarar med era klänningar, kan ni lägga upp bilder? ska ni ha slöja eller inte?


    Jag ska ha slöja och en liten tiara.
    Klänningen är klar men under omsömnad så ska få prova den i Maj :D
    (Kan lägga upp bild då)
    Sååå förväntansfull!
  • a ring on my finger
    CJ5 skrev 2014-04-30 09:19:46 följande:

    Tjejer, ni som är klarar med era klänningar, kan ni lägga upp bilder? ska ni ha slöja eller inte?


    Jag skulle gärna vilja ha en slöja bara för att det är enda gången man kommer ha möjlighet att ha det. Men jag är tveksam till om det passar till min klänning. Jag har beställt en klänning som är väldigt "mycket" för att vara jag så en slöja till det blir nog lite too much är jag rädd. Men jag ska testa när jag hämtar min klänning tänkte jag.




  • Kalejdoskop

    Jag tror absolut att du kan ha en slöja till den, isåfall kanske välja en utan några broderier eller så? Superfin klänning verkligen!

  • CJ5

    Vi beställde min ring förförra lördagen, den skulle blivit klar i fredags, den blev klar i måndags, min blivande make behövde jobba över då, så vi skulle hämtat den igår, men då behövde jag jobba över. Så blivande maken har lovat att vi ska hämta den idag, och nu blev jag så orolig att dom stänger tidigare idag. Längtar efter att få se den! :)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?