• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Fluff

    Dagen närmar sig med stora steg!
    Inbjudningar är ute, hindersprövningen är ivägskickad, ringen är beställd och ska hämtas imorgon, klänningen är under omsömnad och får provas i maj, mannens kläder är klara, skor håller på att gås in, menyn är satt bara pris som diskuteras, tärnklänningar är beställda och ska "bara" sys upp. Tårtmakerska är bokad och får fria händer, hjälp med blommor är avbockat, hunden har hundhotell bokat, frisör är bokad och har träffat henne - kändes jättebra!, manikyr är under kontroll, bil är bokat.

    Nu är det bara att vänta att sista datumet för "anmälan" till festen så att man kan börja med bordsplacering och vänta på att träffa prästen så att vigselprogrm kan ordnas.

    Har man glömt något?

  • Carro87
    Fluff skrev 2014-04-24 15:09:19 följande:

     Har man glömt något?



    Ska ni ha någon nderhållning till festen? Band, DJ...?
    Fotograf... :)
  • Fluff
    Carro87 skrev 2014-04-24 21:24:38 följande:

    Ska ni ha någon nderhållning till festen? Band, DJ...?
    Fotograf... :)
    Just ja, det är under koll. Kommer ha en som spelar piano under middag sen så kommer vi ha ett liveband ett par 3 timmar eller så sen blir det väl kanske nån partylista på spotify till natten.
    Fotografer har vi i släkten så de fick frågan om de ville fota och det ville de gärna :)
    Så vi har minst 2-3 stycken som kommer fota, mycket bilder kommer det bli! Kul :D
  • CJ5

    Har pratat med catering nu. för 70 personer 14000 kr. Jag tycker faktiskt det är ett bra pris.
    Detta är menyn då:
    Dijonmarinerade kycklingspett på bädd av rostade grönsaker
    Ugnsbakad laxfilé med paprika & färskosttäcke
    Krämig pastasallad med saffran
    Potatissallad med ruccola & parmesan
    Säsongens sallad med körsbärstomater
    Fransk brieost med vindruvor
    Hembakt bröd med örtsmör

  • Nutten

    Gästboken jag beställde har äntligen kommit! Den är superfin. Man öppnar upp varje blad (som är ett hjärta) och skriver inuti. Nedan har ni en dålig bild - linjerna i mitten är plasten den är invirad i. Har bibehållt den på för att den är lättast att frakta så, men naturligtvis åker den av på bröllopsdagen.

  • haps

    Halkade in i denna tråden, ska gifta oss den 19/7. Och oh my god vad efter jag känner mig! Har inte alls fixat lika mycket som ni gjort! Det vi har gjort är : 


    Bokat kyrka och präst
    Bokat catering och lokal, dock ej valt ut mat än!
    Bokat tårta, dock ej valt utseende och smak än!
    Köpt kostym
    Beställt brudklänning, den har inte kommit än.

    Sen har vi inte gjort nåt mer!
    Har börjat titta på ring, men inte bestämt mig än... 
    Är jag seg eller ? =)

  • Pia88
    haps skrev 2014-04-26 14:21:06 följande:

    Halkade in i denna tråden, ska gifta oss den 19/7. Och oh my god vad efter jag känner mig! Har inte alls fixat lika mycket som ni gjort! Det vi har gjort är : 


    Välkommen hit =)
    Seg, nja.. Det är väl snarare vi som är ivriga ;)
    Iaf 2 av oss som både ska gifta oss och bygga hus i sommar.. Så vi har väl planerat det mesta redan.. Andra har oxå långt planerat.. Men långt färdigt behöver inte betyda lika bra alltid ;)

    Du hinner nog ikapp =)
  • Lindatamminen
    CJ5 skrev 2014-04-25 09:04:57 följande:

    Har pratat med catering nu. för 70 personer 14000 kr. Jag tycker faktiskt det är ett bra pris.
    Detta är menyn då:
    Dijonmarinerade kycklingspett på bädd av rostade grönsaker
    Ugnsbakad laxfilé med paprika & färskosttäcke
    Krämig pastasallad med saffran
    Potatissallad med ruccola & parmesan
    Säsongens sallad med körsbärstomater
    Fransk brieost med vindruvor
    Hembakt bröd med örtsmör


    vad härligt att höra:) allt brukar lösa sig till slut:)
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?