• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Julibrud2014
    Pia88 skrev 2014-04-14 20:18:58 följande:

    Vi har inte gjort hindersprövning ännu.. Har fullt upp på bygget just nu.. Måste ta mig i kragen och få det gjort...


    Hur går det med ert bygge? Vi har hållit på med markberedningen och borrning för energibrunn (bergvärme) och ska lägga grunden efter påsk.

    Känns som man har att tänka på med både bröllop och husbygge just nu. Mindre än tre månader kvar till den stora dagen!
  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2014-04-15 19:10:45 följande:
    Hur går det med ert bygge? Vi har hållit på med markberedningen och borrning för energibrunn (bergvärme) och ska lägga grunden efter påsk.

    Känns som man har att tänka på med både bröllop och husbygge just nu. Mindre än tre månader kvar till den stora dagen!
    Vi e ungefär lika långt då.. Grävmaskinen kom i förra veckan och har nu 5 dagars arbete bakom/under sig ;) båda (huset och garaget) grusbäddorna är 1 varv vibrerade och på torsdag kommer strömmen =) nästa veckas onsdag kommer dom och gjuter sockel-grund =)  bergvärmen blev borrad redan 5.4.

    Jodå.. finns fullt tillräckligt att tänka på just nu.. är glad att vi har bröllopsplanerna så långt so vi faktiskt har.. största punkten kvar förutom hindersprövning är serveringspersonal till festen....
  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2014-04-15 19:10:45 följande:
    Hur går det med ert bygge? Vi har hållit på med markberedningen och borrning för energibrunn (bergvärme) och ska lägga grunden efter påsk.

    Känns som man har att tänka på med både bröllop och husbygge just nu. Mindre än tre månader kvar till den stora dagen!
    + att alla dräneringsrör är ner lagda.. ställt för el och värme och vatten... etc.. och säkert något annat som jag glömt..
  • a ring on my finger
    CJ5 skrev 2014-04-14 18:16:00 följande:

    a ring on my finger (och alla andra) Vad har ni skrivit i era inbjudningskort?

    Vår hindersprövning har också kommit tillbaka nu! giltig till 10/8 och vi gifter oss 19/7 då borde vi hinna lämna in den va? :P

    Kan vi inte fylla på med bilder på skor och klänningar och sånt som blir klart?

    Vad ska era män ha på sig?


    Vi skrev:

    Vi hoppas att ni kan närvara vid vårt bröllop
    Våra namn
    Vi gifter oss i XXXX
    lördagen 26Juli 2014 kl14.00
    Därefter blir det fest på XXXX
    Klädsel Kavaj
    Vi älskar era barn väldigt mycket men denna dag vill vi ha ensamrätt på er vuxna
    övrig info finns på www.xxxxxxx.xxx
    Osa:XX till värdpar XXXXXXXXX
  • Sofisan

    Hej tjejer! :)

    Roligt att hitta hit... Mina närmaste börjar bli aningens less på mitt bröllopstjat :)

    Vi gifter oss 26/7 och just nu står planeringen stilla. Vet inte vad jag skall fixa & ta mig an härnäst!

  • Nutten
    CJ5 skrev 2014-04-14 20:21:24 följande:

    Nutten. Det låter ju bra med kläderna.
    Vi har inte ens börjat med mannens. :P
    Vart har ni bröllosp hemsidan? Här på bt?
    Finns det någonstans man kan göra en önskelista där folk kan bocka av anonymt vad dom köpt?


    Nej, har på bröllopsguiden. Gillade inte sidan man kunde skapa här, även om jag har för mig att det går att göra den där anonyma avbockningen här. Tyvärr har de ingen anonym avbockningsfunktion för önskelistedelen på min nuvarande bröllopshemsida, så kör på gammalt hederligt vis där en inom familjen får vara ansvarig för önskelistan.
  • Julibrud2014

    Nu har vi fått rätt papper och förhoppningsvis lämnat in en hindersprövning som ska godkännas.

    Jag har även fått hem en stämpel med våra namn och datum och börjat stämpla "pärmar" till vigselprogram och festprogram hoppas bli klar med det under påskhelgen.

  • Blivande frugann
    Julibrud2014 skrev 2014-04-18 19:43:02 följande:

    Nu har vi fått rätt papper och förhoppningsvis lämnat in en hindersprövning som ska godkännas.

    Jag har även fått hem en stämpel med våra namn och datum och börjat stämpla "pärmar" till vigselprogram och festprogram hoppas bli klar med det under påskhelgen.


    Redan!??!? Vigselprogram och festprogram. Jag får ängest, har inte börjat på dem ännu. Kan vi få se resultatet?
    5 juli
  • CJ5

    Hej tjejer! Nu är alla inbjudningar kuverterade, igår köpte vi blivande makens kostym och skor och vi beställde även min vigselring! :)

    Men hur gör man med middagen? Catering eller göra mat själv? Hur gör ni?

  • Pia88
    CJ5 skrev 2014-04-22 15:11:29 följande:

    Hej tjejer! Nu är alla inbjudningar kuverterade, igår köpte vi blivande makens kostym och skor och vi beställde även min vigselring! :)

    Men hur gör man med middagen? Catering eller göra mat själv? Hur gör ni?


    Vi kommer ha sambons morbrors fru att göra maten.. Hon är delägare i en restaurang och van med stora mängder mat.. Blir alltså catering.. Sen gör en kompis till min syster tårtorna, vi bakar själva mini-muffins till tårtan och min mamma bakar bröd till maten..
    Så delvis själva och delvis catering...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?