• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Lihoo
    Blivande frugann skrev 2014-04-11 15:47:45 följande:
    Jag tyckte att det lätt rätt så prisvärt ändå, jag trodde nästan på mer. Hur stora är bordsdekorationerna. Där känner jag lite rädsla att de kan springa iväg i pris.
    Vi har äppelgrönt så vi fundear på att köpa en massa granny smith-äpplen och ha de och någon grön blomma/bukett/blad som bordsdekorationer.

    När är det säsong för hortensia? Tänkte att den är stor och fyllig för en relativt liten peng. Eller finns det någon annan bra fyllig blomma? Vita eller gröna toner.

    Kan även tänka mig att ha, tror de kallas, elefantblad som dekoration. Men då behövs en höga smala vaser, eller? Tänkte mig slippa köpa massa extra utan använda det som finns i lokalen, eller hemma. 
    Jag sa att bordsdekorationerna inte får kosta mer än ca 50kr buketten och de får fria händer plocka ut blommor liknande min bukett Så de blir inte så jätte stora då. Men dahlior finns i säsong då i massor av olika färger och ska vara prisvärda. Tyvärr vet jag inte vart hortensior ligger i pris, dock inte lika dyra som pioner eller engelska roser.

    Tycker det låter fint med äpplen!
  • Pia88

    Tjohoo =) snart ner på min klännningsvikt =) nu är det dags att börja se upp med godsakerna.. har lätt för att börja belöna mig med gott när det har gått bra :p

  • Lindatamminen
    Pia88 skrev 2014-04-13 18:57:42 följande:

    Tjohoo =) snart ner på min klännningsvikt =) nu är det dags att börja se upp med godsakerna.. har lätt för att börja belöna mig med gott när det har gått bra :p


    Härligt!!! kämpar med de sista 5 kg:/
    men 3 månader kvar så det ska väl hinnas!!!:)

    fick hem min "extra" kläning och tärnornas i går!! beställde från jjhouse.. supernöjd är jag:) 
  • Kalejdoskop

    Hej på er!

    Här har det bara hänt en sak den senaste tiden, men det är en stor sak! Hindersprövningen kom tillbaks godkänd :D känns som det börjar närma sig på riktigt nu :) 100 dagar kvar på torsdag, pirrigt! Hur känns det för er andra?

  • a ring on my finger

    Vi har också fått tillbaka vår hindersprövning och jag håller med om att det börjar kännas på riktigt nu

    I helgen blev vi dessutom klara med våra injudningskort så de ska lämnas till tryck i veckan och skickas ut nästa vecka.

  • CJ5

    a ring on my finger (och alla andra) Vad har ni skrivit i era inbjudningskort?

    Vår hindersprövning har också kommit tillbaka nu! giltig till 10/8 och vi gifter oss 19/7 då borde vi hinna lämna in den va? :P

    Kan vi inte fylla på med bilder på skor och klänningar och sånt som blir klart?

    Vad ska era män ha på sig?

  • Julibrud2014

    Som jag trodde skulle det bli strul med hindersprövningen. När vi kollade här så sa de att vi måste söka ut i Sverige också eftersom det är så nydligen min M2B har flyttat hit till Finland officiellt. Nå vi sökte ut hindersprövning i Sverige, och så dök den inte upp först. Nu har vi fått ett brev att vi måste komplettera enmassa uppgifter till dem. Så, vi ringde upp dem och frågade och då sa de att vi ska söka ut hindersprövningen bara i Finland men att de ska skicka ett civilståndsintyg från Sverige på min sambo. Så nu väntar vi på detta. Känns som att ingen har riktigt koll.

    Angående blommor så kommer jag att ha min mamma att binda min brudbukett samt tärnbukett och bordsdekorationer. Hon har väldigt mycket blommor i sin trädgård men har inte bundit mycket tidigare. (Mest bordsdekorationer hem) Hon tyckte först att vi skulle ta in någon med kunskap som kunde binda av hennes blommor men efter att jag försäkrat att jag hellre har en bukett bunden av min mamma och att det inte gör något om den ser hembunden ut så har hon gått med på att binda den. Jag är säker på att den kommer att bli jättevacker och det kändes ännu bättre när jag såg hur rörd hon blev av att jag vill att hon binder den.

  • Nutten

    Sällar mig till skaran som fått tillbaka hindersprövningen - den kom rentav idag. :) Skönt att ha den biten avklarad. Skor och matchande kuvertväska är också fixat nu, måste bara gå in skorna.


    Inbjudan gick ut förra veckan. Bild finns i pysseldelen av forumet, i tråden om inbjudningskort. Skrev följande:


    XX inbjuds att närvara vid vigseln av
    X & Y i [plats, datum, tid]. Därefter bjuds det på lunch på XX.


    Hade även med klädsel, osa med kontaktuppgifter och ett "varmt välkomna!". Såväl som en liten "För mer information, logga in på www..."


    Vi valde att lägga informationsbiten på en bröllopshemsida, snarare än att göra extra inlagor. Där hittar man allt möjligt. Önskelista, fler kontaktuppgifter, vägbeskrivning till de olika platserna, mer om festen (önskemål om särskild kost etc) och annat smått och gott.


    För min blivande går det också framåt. Han ska ha sin skräddarsydda kostym (mörkblå) på sig. Har äntligen hittat ett par snygga och passande skor till det, samt ett set med snygg slips, näsduk och manschettknappar. Återstår att jaga rätt på lämplig väst och en fin skjorta, sedan är han klar.

  • Pia88

    Vi har inte gjort hindersprövning ännu.. Har fullt upp på bygget just nu.. Måste ta mig i kragen och få det gjort...

  • CJ5

    Nutten. Det låter ju bra med kläderna.
    Vi har inte ens börjat med mannens. :P
    Vart har ni bröllosp hemsidan? Här på bt?
    Finns det någonstans man kan göra en önskelista där folk kan bocka av anonymt vad dom köpt?

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?