• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Kakbakaren
    Pia88 skrev 2014-03-26 21:25:19 följande:
    Vilken fin vers ni har :D Vi förväntar oss inte några presenter utan viktigaste för oss är också att gästerna kommer att vilja komma, men av erfarenhet vet vi att flera kommer att ge oss något oberoende om vi vill eller inte och i så fall skulle det ju gärna få vara något som vi verkligen behöver och inte mer av det vi redan har eller sådant vi ändå inte kommer att använda. Måste fundera ut något bra, kanske ta en titt i möbelaffärerna här omkring och se om det går att önska sig presentkort till någon av dem. Många ger kanske hellre presentkort i stället för pengar som lätt hamnar någon annanstans.
  • Utvandrare

    Gah, nu kom bokningsbekräftelsen från kyrkan i ett mail (Vi ringde och bokade den redan i januari, men har väntat på att prästerna ska lägga sina semestrar).

    Så verkligt det blev på en gång! 

  • Julibrud2014

    Ni som skickat in hindersprövningen. Hur länge tog det för er att få tillbaka den? Vi skickade in för två veckor sedan till Sverige men har inte fått något ännu.

    Vi köpte min ring idag. Blir denna som finns nedan förutom att skenan kommer att vara i guld istället för i vittguld. Infattningen blir i vittguld. Är riktigt nöjd med valet. Dessutom hade de rea på ringen så vi fick den betydligt billigare än vi räknat med.

  • Nevertheless
    Kakbakaren skrev 2014-03-26 20:23:57 följande:
    Pia88: Jag läste lite i början av tråden och såg vad som skedde för ett år sedan (verkar som att de flesta som var aktiva där i början har bytt datum eller liknande, eller så orkar de helt enkelt inte vara aktiva här längre?). Känns helt sjukt att man redan satt och planerade för över ett år sedan! Har ju nog varit en och annan gång vi också eventuellt tänkt skjuta fram bröllopet men nu börjar så mycket vara bokat och betalat redan att det börjar bli lite sent ;) Det var egentligen först vid jul den "riktiga" planeringen kom igång för vår del.

    Hur som helst, det jag hittade där på någon av de första sidorna var att ni hade försökt komma på en vers om att ni önskade er bidrag till möbler. Önskar ni er fortfarande det? Det känns som att vi har det mesta vi behöver i övrigt men flera av våra möbler håller på att ge upp och är mer eller mindre begagnade men med ett bröllop på kommande om några månader är uppgradering av dem inte vad man vill sätta pengar på just nu. Därför funderar jag på ifall vi också skulle önska oss bidrag till möbler i bröllopspresent men vet inte riktigt hur man ska göra det på ett snyggt sätt. Hmm, svårt!
    vi kom igång med grovplaneringen och bokade körkan och lokal och så men sedan kom det en liten överaskning i form av en stork  

    Så vi har valt att skjuta på bröllopet till nästa sommar istället för nu, hade bokat datum 26/7-13 och bebis är beräknad till 6/7 så därför fick det bli så istället för oss
    Men det är skönt att ha kommit en liten bit i planeringen redan iaf  
  • Kalejdoskop

    Här känns det mest som det är en massa väntande.. om några veckor ska vi ringa och boka möte med vigselförrättaren, för några dagar innan vigseln, även med violinisten. Ungefär samtidigt blir det nog att beställa hindersprövning och namnbytesblanketter. I övrigt vet jag inte riktigt? Jag väntar på att ekonomin ska hinna ikapp så jag kan köpa min festklänning, pimpa den sista dekoren osv. Men i övrigt är det rätt lugnt. Är det så för er andra?

  • Pia88

    Var till Ikea igår och köpte ljuslyktor att ha på borden =) 4 st för 9kr =) så nu e de kirrat =)

    inbjudningarna är färdiga =) delade ut de 2 första igår =)
    har klänningsjagat med tärnan.. hitta inget ännu.. dåligt med sommarfest kläder ännu..

  • a ring on my finger
    Nevertheless skrev 2014-03-29 22:25:42 följande:
    vi kom igång med grovplaneringen och bokade körkan och lokal och så men sedan kom det en liten överaskning i form av en stork  

    Så vi har valt att skjuta på bröllopet till nästa sommar istället för nu, hade bokat datum 26/7-13 och bebis är beräknad till 6/7 så därför fick det bli så istället för oss
    Men det är skönt att ha kommit en liten bit i planeringen redan iaf  
    Grattis. En stork är ju 1000 gånger bättre än ett bröllop!
  • Kakbakaren
    Nevertheless skrev 2014-03-29 22:25:42 följande:
    vi kom igång med grovplaneringen och bokade körkan och lokal och så men sedan kom det en liten överaskning i form av en stork  

    Så vi har valt att skjuta på bröllopet till nästa sommar istället för nu, hade bokat datum 26/7-13 och bebis är beräknad till 6/7 så därför fick det bli så istället för oss
    Men det är skönt att ha kommit en liten bit i planeringen redan iaf  
    Ååh grattis :D Gifta er hinner ni göra sedan ;) Som sagt, tråden startades för snart ett år sedan och det hinner hända väldigt mycket på den tiden!
  • WesternCape

    Hej!

    Jag och min sambo bestämde datum igår och vi gifter oss 19 juli utanför lysekil! Yay! Det ska bli så spännande att börja planera. Första punkten nu när lokal och kyrka är klar blir inbjudningskort. Alla syskon kommer hem till påsk så de ska få hjälpa till och pyssla:).

  • Julibrud2014
    WesternCape skrev 2014-03-31 21:26:29 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo bestämde datum igår och vi gifter oss 19 juli utanför lysekil! Yay! Det ska bli så spännande att börja planera. Första punkten nu när lokal och kyrka är klar blir inbjudningskort. Alla syskon kommer hem till påsk så de ska få hjälpa till och pyssla:).


    Grattis!! Vad roligt att det kommer till fler ännu i tråden!
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?