• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Pia88
    Lihoo skrev 2014-02-27 22:09:02 följande:
    Pia88: lycka till! Har du någon favorit? Jag är inne på eternityring. Gillar classic "hedvig" på smycka. Någon som vet om de har bra ringar? Min förlovning i vitguld utav schalins är jag nöjd med, men tyvärr inte hittat någon i schalins som jag gillar riktigt som vigselring. De är så kantiga i skenan, min förlovningsringar är mer rundad.
    Har nog haft en favorit från tidigare.. Hittade sen en ring i grannstaden av samma märke som förlovningsringen.. Ville ändå prova en gång till.. Ifall om att Flört
    Det lönade sig Glad  hittade ringen idag Skrattande


    http://www.sandberg.fi/sv/collections/kallioranta-i   V-66-7 Kallioranta (typ klippstrand)



    http://www.kohinoor.fi/index.php?section=107

  • Lexieli

    Här är en till som gifter sig i Juli! Den 12 närmare bestämt. Vi planerar för fullt, mest jag men sambon är med i alla beslut även om exempelvis dekorationer etc inte ligger i hans intresse. Klänningen hänger i garderoben, kostymen (grå) är inköpt och inlämnad för korrigeringar. Lokal och vigselförrättare bokade, inbjudningskorten kom hem häromdagen (se bild, beställda från optimalprint.se) och ska snart skickas ut. Tittar på vigselring och börjar få lite idéer om vad jag vill ha. Mycket att tänka på men det är kul!

  • virrefo

    Många saker börjar falla på plats. Kyrka bokad väntar på att vi ska få träffa prästen. klännig skor smycken hår acceroeroar klart, mannens kläder bokat , barnens kläder klara. Solist fixad, transport fixad, festlokalen och maten premlininär bokad festen kommr att hållas på parken zoo i eskilstuna. , inbjudningskort skickades i januari. Smink och hår bokat. Bordsdekoration beställt.

  • Lihoo

    Pia88: jätte vackra ringar ! Speciellt den första tycker jag var superfin! Jag fick igår ett samtal från de som har Shalins i min stad och de kunde göra om spectra 3 skena så den matchar min förlovningsring och ta bort så att det bara är diameter runt hälften av ringen som jag vill ha. Får 0.44ct för totalt 11000. Det ger mig ett litet dilemma vad jag ska välja. Hade fastnat för en halv Hedvig från smycka som går på ca 9000 för 0.22ct. Känns som jag får mer ring för pengarna eftersom jag får större stenar för inte allt för stor peng och det kanske är bättre i-längden när stenarna blir smutsiga och inte gnistrar lika mycket? Men det känns gruvsamt att beställa en ring jag inre provat innan. Usch vad velig jag blir, är lite för mycket kontrollfreak :-S Kalejdoskop: nej vi bestämmer bara menyn så fixar de resten det blev det bästa alternativet för oss. Vi räknade på art ha på en bystuga med tre rätters och personal som serverade (catering) och det blir nästan lika dyrt i slutändan om vi ska bjuda på alkohol också. Tänkt om den tar slut? Nej det gav oss allt för mycket huvudvärk så då blev det så.

  • Lihoo

    Trodde aldrig jag skulle kliva i en klänning och inte vilja kliva av ur den! Att det bara var en skröna. Men plötsligt hände det igår och jag fann min vigselklänning. Det blev en forever yours som på kronan på verket var på halva priset fick jag veta efter jag bestämde mig då den var sista exet. Så med sjusteringar får jag den för ca 3500kr istället för 7000kr, tjoho. Så nu fick jag tv stycken klänningar (en till vigsel och en till dans) för 5000kr och orginalpris på dem är 13000kr, ibland ska man ha tur! Tycker personligen det känns så där att lägga mycket pengar på en klänning jag bara får använda en gång. Hade jag haft obegränsat med pengar hade det varit en annan sak ! För oj så mycket vackert det finns. Så tur att alla kan prioritera olika vad man vill lägga pengarna på

  • Pia88
    Lihoo skrev 2014-03-01 09:10:51 följande:
    Pia88: jätte vackra ringar ! Speciellt den första tycker jag var superfin! Jag fick igår ett samtal från de som har Shalins i min stad och de kunde göra om spectra 3 skena så den matchar min förlovningsring och ta bort så att det bara är diameter runt hälften av ringen som jag vill ha. Får 0.44ct för totalt 11000. Det ger mig ett litet dilemma vad jag ska välja. Hade fastnat för en halv Hedvig från smycka som går på ca 9000 för 0.22ct. Känns som jag får mer ring för pengarna eftersom jag får större stenar för inte allt för stor peng och det kanske är bättre i-längden när stenarna blir smutsiga och inte gnistrar lika mycket? Men det känns gruvsamt att beställa en ring jag inre provat innan. Usch vad velig jag blir, är lite för mycket kontrollfreak :-S
    Tack Glad den första ä vigsel och den andra är förlovnings Glad passade bra tillsammans trots att de är olika märken... Efter rabatt så blev priset knappa 1100€. Lite i överkant, men om man delar ut de över alla år jag tänkt använda den så blir det ju inte så mycket Flört

    Kör på den ringen du vill ha. Då blir nu nöjdast.
  • Kalejdoskop

    Lihoo: vad roligt! :) hade varit jättekul att se bild på båda klänningarna! Jag söker fortfarande efter min festklänning till kvällen, det är ett större projekt än det var att hitta brudklänningen :P var hittade du din?

  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-28 17:04:17 följande:
    Fluff: jag bestämde visst att det blir marschaller trots allt! Det är ju det klassiska, och jag struntar i om det är mörkt eller inte :P det blev så idag då vi handlat i ullared, mycket blev bestämt som jag inte planerat in :) Ljuslyktor, servetter, värmeljus, material till goodiebag, stolsdekorationer, vimplar, papper till placeringskort och ramar för bordsnummer. Nu är det bara tyg till löparna kvar!
    Va härligt! Jag tror det blir jätte bra :)
    Va skönt att få lite mer saker klart utan att ens ha planerat eller tänkt på de :)
    Jag har allt smått kvar att tänka på men har några födelsedagar här snart så får tänka mer på bröllopsbestyr efter.
    virrefo skrev 2014-02-28 23:12:16 följande:
    Många saker börjar falla på plats. Kyrka bokad väntar på att vi ska få träffa prästen. klännig skor smycken hår acceroeroar klart, mannens kläder bokat , barnens kläder klara. Solist fixad, transport fixad, festlokalen och maten premlininär bokad festen kommr att hållas på parken zoo i eskilstuna. , inbjudningskort skickades i januari. Smink och hår bokat. Bordsdekoration beställt.
    Du verkar ha allt på de klara! Jag blir nästan lite nervös för man inte är klar med allt :P
    De stora posterna är klara men jag har en tid för att prova klänningen den 22 men har inte hittat skor än :/
    Tror jag får skjuta på tiden för justering av klänningen.

    Ska alla ha två olika klänningar?
    Jag har inte ens tänkt tanken på att byta till en annan klänning till festen.. Är det något man bör?
  • Lihoo

    Fluff: man behöver inte alls har två klänningar det är ju som man känner jag var helt inne på en kort, provade både korta och långa men köpte en kort just pga jag vill kunna dansa swing pch röra mig obehindrat under kvällen. Fick tag på min korta väldigt billigt på blocket och hade då pengar över på budgeten. Började för kanske en vecka sen ångra mig att jag nog trots allt vill vigas i en lång med släp och så fick det bli. Hittade en perfekt för halva priset på affären jag provade i och tänker överraska min sambo med den då han tror jag ska ha en kort men helst ville jag skulle ha en lång mer traditionell klänning. Kalejdoskop: jag provar lägga in annars blir det när jag får tag på en dator

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?