• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Kalejdoskop

    Här känns det rätt lugnt, men det oroar mig såklart :P det ska ju inte vara lugnt att planera ett bröllop! Vi har lokal bokad, likaså vigselförrättare, brudbukett, tärnbukett och corsager, bröllopstårta, musik för vigsel och fest, hår och smink, klänning är köpt men inte upplagd, hälften av dekoren är klar.. Tror det var allt. Förutom att inbjudningarna gått ut, men gifter man sig i norrland så behövs lite framförhållning! Måste snart ta tag i underkläder känner jag. Något jag missat som är viktigt vid denna tidpunkt?

  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-01-17 19:42:38 följande:
    Här känns det rätt lugnt, men det oroar mig såklart :P det ska ju inte vara lugnt att planera ett bröllop! Vi har lokal bokad, likaså vigselförrättare, brudbukett, tärnbukett och corsager, bröllopstårta, musik för vigsel och fest, hår och smink, klänning är köpt men inte upplagd, hälften av dekoren är klar.. Tror det var allt. Förutom att inbjudningarna gått ut, men gifter man sig i norrland så behövs lite framförhållning! Måste snart ta tag i underkläder känner jag. Något jag missat som är viktigt vid denna tidpunkt?
    Du verkar ha läget under kontroll :) När är det dags?
    Vad gör du för dekor?

    Vi har bokat en Resturang för våran middag och fest, behöver man ordna med dekorer då?
  • Kalejdoskop

    Skönt att höra :) Det blir den 26:e juli. När gifter ni er? Dekoren går mestadels i blått och vitt, med vita dukar, blå löpare, lite blandade blå Vaser som det förhoppningsvis kommer vara blåklint i :) sen blir det dekorationsdiamanter och egenvikta små blå lådor med jellybeans som också agerar placeringskort med gästens namn i silver :) Det som är kvar är en gästbokslåda, gardiner, ljuslyktor och eventuellt ballonger. Mycket som inte fallit på plats där än, plus att vi har en tajt budget, men det ska nog lösa sig. Det beror lite på om ni har något speciellt tema som ni vill ha genomgående under eran dag, tex färg på blommor eller så. Då kan det ju vara roligt att lägga till något? Vad har ni fått för information från restaurangen angående det?

  • Alun

    CJ5
    Det tog lång tid efter dottern, men inför lillebror hade jag tränat mig i väldigt bra form så det känns mycket lättare att komma tillbaka den här gången! Gick upp 20 kilo den här gången dock, så har ca 7 kilo kvar!

    Creme och mint låter som en riktigt snygg kombo! :)

  • Alun

    Ja, och igår frågade vi de tilltänka toastmaster och toastmadame, som tackade Ja! Känns skönt å ha det klart å att de ville. Vi kan inte tänka oss några bättre än dom!

  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-01-18 10:01:17 följande:
    Skönt att höra :) Det blir den 26:e juli. När gifter ni er? Dekoren går mestadels i blått och vitt, med vita dukar, blå löpare, lite blandade blå Vaser som det förhoppningsvis kommer vara blåklint i :) sen blir det dekorationsdiamanter och egenvikta små blå lådor med jellybeans som också agerar placeringskort med gästens namn i silver :) Det som är kvar är en gästbokslåda, gardiner, ljuslyktor och eventuellt ballonger. Mycket som inte fallit på plats där än, plus att vi har en tajt budget, men det ska nog lösa sig. Det beror lite på om ni har något speciellt tema som ni vill ha genomgående under eran dag, tex färg på blommor eller så. Då kan det ju vara roligt att lägga till något? Vad har ni fått för information från restaurangen angående det?
    7 Juli är det dags :) Vi har tänkt att ha en blå tråd/tema genom allt så kanske ska fundera lite på nån dekor på borden eller nån blomma, bra tänkt, tack. Fick lite inspiration!
    Jag har inte personligen pratat med resturangen än då en vän sköter den biten, vi bor inte i stan där vi gifter oss så vi ska dit och kolla när vi åker dit nästa gång :) Då lär väl allt falla på plats gissar jag. Men jag tror att vi har rätt fria händer då vännen känner ägaren :)
    Ja budgeten vill man ju försöka hålla fast vid så att inte allt springer iväg för mycket, pengarna växer ju inte på trän tyvär :)
  • Nutten

    Här går det långsamt framåt. Jagar fortfarande vigselförrättare. Av de sex jag hittills har frågat har ingen kunnat. Väntar på svar från en sjunde.

    Vi har bestämt hur vi vill inbjudningarna ska se ut, så jag är på jakt efter allt material till det och har fixat till ett mönster vi tänkte trycka upp och dekorera delar av korten med.

    Designen på vigselringen är bestämd och den underbara guldsmeden Michael O'Dwyer kommer snart påbörja tillverkningen av den. Det blir som en lägre, enklare och nättare version av hans Parisring.

  • Kalejdoskop
    Fluff skrev 2014-01-19 23:23:22 följande:
    7 Juli är det dags :) Vi har tänkt att ha en blå tråd/tema genom allt så kanske ska fundera lite på nån dekor på borden eller nån blomma, bra tänkt, tack. Fick lite inspiration!
    Jag har inte personligen pratat med resturangen än då en vän sköter den biten, vi bor inte i stan där vi gifter oss så vi ska dit och kolla när vi åker dit nästa gång :) Då lär väl allt falla på plats gissar jag. Men jag tror att vi har rätt fria händer då vännen känner ägaren :)
    Ja budgeten vill man ju försöka hålla fast vid så att inte allt springer iväg för mycket, pengarna växer ju inte på trän tyvär :)
    Jaså, men vad bra! Roligt att kunna hjälpa till lite :) 
    Aha, det är lite samma situation för oss, vi bor inte där vi kommer gifta oss, det är ca 90 mil dit, så mina föräldrar får hålla koll på sakerna på plats. Nästa gång vi kommer dit är fem dagar innan bröllopet, lite nervöst! Skönt att ha en restaurang som sköter allt, vi kör på buffé istället i en bygdegård, som mest kommer vi ha en person som sköter disk och så. Men det går det också :) 
    Ja verkligen, det är väl lätt hänt att man glömmer räkna med någon utgift eller så blir något dyrare än man tänkt..som min brudklänning :P Har du köpt din än? 
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-01-20 09:21:37 följande:
    Jaså, men vad bra! Roligt att kunna hjälpa till lite :) 
    Aha, det är lite samma situation för oss, vi bor inte där vi kommer gifta oss, det är ca 90 mil dit, så mina föräldrar får hålla koll på sakerna på plats. Nästa gång vi kommer dit är fem dagar innan bröllopet, lite nervöst! Skönt att ha en restaurang som sköter allt, vi kör på buffé istället i en bygdegård, som mest kommer vi ha en person som sköter disk och så. Men det går det också :) 
    Ja verkligen, det är väl lätt hänt att man glömmer räkna med någon utgift eller så blir något dyrare än man tänkt..som min brudklänning :P Har du köpt din än? 
    Oj 90 mil, jag ska då inte klaga på mina 20 mil jag har :)
    Ja buffe är ju jätte bra det också! Jag är glad att jag inte behöver engagera mig så mycket i det, känns skönt att "lejt" bort det.
    Nej jag har inte köpt än, men har varit och kollat på flertalet. Ska iväg snart igen och kolla och förhoppningsvis bestämma mig då! Känns lite som paniken börjar krypa fram när det gäller klänning, för jag håller på att tappa vikt och man vill ju att klänningen sitter bra på Dagen. Men har hittat en butik där man kan byta storlek eller få hjälp med att sy in den osv, så det löser sig nog när jag väl bestämt mig :)
  • Pia88

    Känns som jag borde uppdatera. Men finns inte mycket att uppdatera...

    - Mina kläder är klara, saknas strumpbyxor.. ring provad, ska ännu prova på annat ställe
    - M2Bs kläder kvar, slips och väst, ev skor....
    - Tärna utsedd, hennes klänning tar vi mot våren...
    - Toastmadame utsedd...
    - Beastman/chaufför utsedd, men inte tillfrågad, m2bs bror...
    - beastman nr 2 inte tillfrågad
    - Mat bokad och provsmakad
    - Tårta provsmakad, ska ännu beställa en liten till med några ändringar...
    - kyrka + lokal bokad, präst tillfrågad men vet inte ännu
    - fotograf bokad och dubbelkollad
    - frisör + smink bokat

    det som är kvar är blommor och pyssel... har så gott som allt inhandlat men inget är ännu gjort...
    - Solist bokades i söndags, låtval är ännu ogjort.. Lutar mot kärleksvisan eller något likande...

    Vikten är sen ett pågående projekt.. Har 5kg kvar till samma vikt som jag hade när jag provade klänningen i sommras... Kör med mag-programmet på plattan och det börjar ge lite resultat... Igår började sockerstrejk. Får se hur det går.....

    Ursäkta för ett råddigt inlägg.. Men huvudet är i loka stort kaos som inlägget Tungan ute

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?