• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Pia88
    perlan skrev 2013-09-16 18:45:00 följande:
    Nog är han delaktig.. Men det är nog jag som drar det större lasset, dock är vi ungefär lika engagerade i vårt byggprojekt.

    Det är nog jag som står för planerandet Flört o vad gäller tärnor och bestman så svarade han för några dagar sedan att han inte orkar fundera på det just nu.. Förståerligt då det var efter en lång jobbvecka med mycket planerat till kvällarna.. Tungan ute jag för min del hade min tärna klar över 1 år innan bröllopet (12.7.14) Flört vet ännu inte om vi kommer ha bestman.. om vi har 1 eller 3.. men det klarnar småningom....

    Frågade en offert på brölllopsmeny av en catering firma idag.. Inget svar ännu.. Så väntar med spänning på svar.  Hoppas ändå på att m2bs morbrors fru har bättre offert än vad catering firman kommer ha Flört hon har såå god mat Skrattande
  • perlan

    Ja, alltså, min är ju också delaktig. Vi har valt kyrka & lokal tillsammans. Toastmadame. Jag hade väl lite önskemål kring färger men vi bestämde tillslut tillsammans. Tärnorna är ju "mina" så de valde jag själv. Save the date korten kikade jag mest på själv och visade honom exempel så han fick säga sitt. I veckan ska vi sätta oss och titta närmare på catering, fotograf och vem som kan göra tårta. Gästlistan har vi suttit med tillsammans. Han är med mer i planerna än jag tänkt tidigare :) däremot så är det väl oftast jag som "pushar på". Inte på hans initiativ vi ofta sätter oss med bröllopet men det kanske är omedvetet från hans sida. Jag är ju så exalterad att jag sällan kan vänta ;) Det kanske kommer mer längre fram. 

  • Malin91

    Har nu bokat kyrka och lokal, så den 19juli 2014 smäller det! Känns så skönt att ha dom två sakerna klara, nu är det bara resten kvar ;)

    Planeringen står jag för, mer eller mindre :b Men det verkar han vara glad för! Sen har vi såklart bestämt allt ihop, men jag tar fram idéer osv ihop med en super engagerad tärna (skönt att ha, för jag kan hamna lite på latsidan jag med ibland...). 

  • a ring on my finger

    Vi planerar nog det mesta tillsammans skulle jag vilja säga. Allt stort som lokaler, vigselförättare, toastmaster, mat osv gör vi definitivt tillsammans. Sen är han inte så hätteintresserad av pyntandet och dukandet så där drar nog jag på ganska bra ensam och frågar honom efter hand som jag redan har bestämt mig
    Men jag har bett honom göra en mindmapp med bilder på hur hans ser bröllopet framför sig.

    Däremot vet jag att han är den som kommer att fixa allt praktiskt de sista veckorna så vi är nog ganska jämnställda i slutändan.

    Jag kommer ha två stycken tärnor och han kommer att ha 3st bestmen.
    Vi kommer båda att bestämma och köpa våra kläder själv utan den andra vetskap...spännande, hahaha.

  • Julibrud2014

    Hej!

    Hoppar in här också! Tre veckor sedan nu så friade min sambo till mig och nu är planeringen av bröllopet i full gång. (Hade på skämt sagt redan när vi träffades i januari 2011 att jag inte vill förlova mig om jag inte ska gifta mig)

    Bröllopet blir av 12 juli och vi har på tre veckor kommit så långt att vi bokat kyrka och festlokal. Dock lite osäkra på festlokalen ännu men vi har möjlighet att avboka.

    Ska försöka läsa ikapp lite i tråden bara jag hinner

  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2013-09-20 16:23:19 följande:
    Hej!

    Hoppar in här också! Tre veckor sedan nu så friade min sambo till mig och nu är planeringen av bröllopet i full gång. (Hade på skämt sagt redan när vi träffades i januari 2011 att jag inte vill förlova mig om jag inte ska gifta mig)

    Bröllopet blir av 12 juli och vi har på tre veckor kommit så långt att vi bokat kyrka och festlokal. Dock lite osäkra på festlokalen ännu men vi har möjlighet att avboka.

    Ska försöka läsa ikapp lite i tråden bara jag hinner
    Hej och välkommen med =) Vi har oxå valt att gifta oss den 12 juli Glad
  • Julibrud2014
    Pia88 skrev 2013-09-24 14:38:10 följande:
    Hej och välkommen med =) Vi har oxå valt att gifta oss den 12 juli Glad
    Vad kul! Då har vi lika långt kvar! Hur långt har ni kommit med planeringen? Jag har bokat frisör och sminkning nu och har dessutom varit och diskuterat med min frisör om hur jag ska sköta om håret till dess.
    Sitter och funderar på hur jag ska få ihop en serie av inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort så att det finns som en röd tråd genom alla. Svårt..
  • Julibrud2014
    Julibrud2014 skrev 2013-09-24 14:45:32 följande:
    Vad kul! Då har vi lika långt kvar! Hur långt har ni kommit med planeringen? Jag har bokat frisör och sminkning nu och har dessutom varit och diskuterat med min frisör om hur jag ska sköta om håret till dess.
    Sitter och funderar på hur jag ska få ihop en serie av inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort så att det finns som en röd tråd genom alla. Svårt..
    Hej såg just att ni också planerar bröllop samtidigt som ni planerar husbygge. Det gör vi också. Byggstart mars (beroende på väder) nästa år. Dessutom är jag också från svenskfinland.
  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2013-09-24 14:45:32 följande:
    Vad kul! Då har vi lika långt kvar! Hur långt har ni kommit med planeringen? Jag har bokat frisör och sminkning nu och har dessutom varit och diskuterat med min frisör om hur jag ska sköta om håret till dess.
    Sitter och funderar på hur jag ska få ihop en serie av inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort så att det finns som en röd tråd genom alla. Svårt..
    Vi har ganska mycket klart. Min klänning, kyrka, festlokal, fotograf, frisör/smink.. Har material hemma för inbjudningskort etc.. Men har inte fått nån början med dem ännu.. Programhäftet har jag börjat knåpa ihop på datorn.. Fyller i lite efterhand...
    Maten har vi på g. Har provsmakat men inte fått nån offert ännu då det är en släkting.. Dekorationer finns lite sen tidigare och nåt har blivit inhandlat (presentpåsar, tårtdekoration)...

    Det som är helt ogjort är m2b klädsel, fråga bestman, beställa och provsmaka tårta, blommor, tärnans kläder, prästen... och säkert något annat..
  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2013-09-24 14:51:46 följande:
    Hej såg just att ni också planerar bröllop samtidigt som ni planerar husbygge. Det gör vi också. Byggstart mars (beroende på väder) nästa år. Dessutom är jag också från svenskfinland.
    shit.. jaa, mycket gemensamt då.. vårt husbygge tycks bli försenat.. krångel med undantagslovet... men, vi skjuter heldre upp husbygget än bröllopet. Hinner vi inte med grunden i höst så är det så.. Elementleverans i slutet på mars... om vår plan håller....
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?