• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

    Det dör med skor känner jag igen,,tänkte ha ett par varma klackadestövlar jag har hemma som transport skor,, men nu är ju min klänning sån att den visar skorna lite så nu måste jag tänka om, då jag vill ha snygga framför allt till fotograferingen utomhus.

  • PoS

    Ja det där med ytterskor är himla svårt. Kom på att jag glömde väska! Man bör väl ha ngn typ av väska eller? Jag vet inte om man vill ha en väska under dagen eller får tärnan hålla koll på allt haha?!

  • MH2014

    Jag tänker inta ha nån speciell väska! Lite läppglans och dyligt får ligga i lokalen :) men så är ju vi på samma plats hela tiden oxå.

  • bettansss
    MH2014 skrev 2013-09-03 19:59:07 följande:
    Bettansss - GRATTIS!!! Lilly för dig med :) Har du nå bild att visa?? Jag hittar inte min på nätet att länka till, så poppis va den, haha ;)
    Ja det blev det! Min var också poppis visade det sig. Den 1,5 timmen det tog för mig att bestämma mig hann sista klänningen i butik bli såld (i storlek 34, tänkte att den inte gick först av alla...). Tillslut lyckades jag knipa åt mig ett ex från huvudkontoret, men det var den sista i min storlek även där så jag var lite nervös innan de igår ringde och bekräftade att den är min!

    Här kommer bilder! Den är för lång och jag har bh under men håll till godo!


     

  • MH2014

    Härligt änglalik!! OCH VILKEN JÄKLA TUR DU HADE!! :) ska du hämta hem den nu? Kul att du delar med dig!! Hur har du tänkt med accessoarer och hår/make?? Alltid kul att höra helheten :)
    Jag var sarkastisk och menade att min nog inte va så poppis då det inte finns nå bilder ens om man googlar efter den, haha

  • bettansss
    MH2014 skrev 2013-09-03 20:48:53 följande:
    Härligt änglalik!! OCH VILKEN JÄKLA TUR DU HADE!! :) ska du hämta hem den nu? Kul att du delar med dig!! Hur har du tänkt med accessoarer och hår/make?? Alltid kul att höra helheten :)
    Jag var sarkastisk och menade att min nog inte va så poppis då det inte finns nå bilder ens om man googlar efter den, haha
    Haha, nu känner jag mig jätteblond, läste igenom din kommentar för snabbt för att uppfatta sarkasmen! :) 

    De skickar faktiskt hem den till mig. Jag berättade när jag var där att jag inte bor i Stockholm, så för 100 spänn får jag hem den till mig på direkten, tyckte att det kändes som en bra deal! Sen måste jag förstås lämna in den till nån som lägger upp den, men det ska väl lösa sig det också. 

    Håret tänkte jag ha uppsatt helt, men inte så stramt, utan lite ledigt och "romantiskt" typ. Jag provade en slöja till på Lilly också som var jättefin till som jag är lite sugen på att ha, eller i alla fall någon liknande. Den gick ner till midjan med en spetskant runt om. Tror bara jag ska ha ett par "hängande" pärlörhängen (eller vad man nu ska säga) som smycken, jag är inte så mycket för att ha en massa halsband och grjejer på mig. Min sambo säger hela tiden att han tycker att jag är sötare ju mindre smink jag har så det blir nog en ganska enkel och så naturlig sminkning som möjligt. 
  • Lindlund

    Maddox - Det tog en vecka lite drygt tror jag så det gick väldigt snabbt tyckte jag! :) Jag kommer ha rosor, kallor och broscher i min bukett men jag skulle nog vilja ha något grönt i bordsdekorationerna. Får se hur det blir när jag börjar sätta ihop buketterna! Det allra bästa med dessa blommor är ju att jag kan börja göra buketterna nu om jag skulle vilja och sedan ha dem ståendes klara tills det är dags! :)

    Vad roligt att du köpte dem också! Vad blev det för färg?


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

    Först och främst, creds till er som pysslar massor själva, jag har inget varken öga eller intresse av sådant tyvärr :(

    PoS - ja, ringen måste vi få se! Jag ska köpa min nu det närmaste också, velar mellan två - får bli en vända till och prova nu i veckan igen. Så svårt kan det ju inte vara att välja, den ska ju bara sitta där tills man dör Flört

    Bettansss - Sjukt fin klänning! Har tittat på något liknande faktiskt, men jag struntade i traditionell brudklänning tillslut.

    På tal om min klänning, jag startade en annan tråd om det här för ett tag sen - tänkte fråga er också: Vad har man för strumpbyxor till den här den 21/12? Funderar på någon variant i vit bomull/ylle eller liknande, men blir det för socker sött? Kombineras i alla fall med converse och någon form av tröja att ta på när/om jag fryser...



    Alltså typ de här...


    Strumpbyxor i merinoull offwhite mönstrad


    Vad tror ni? Det eller nude-färgade nylonstrumpbyxor?  Eller andra förslag?
  • Eliin

    Vad långt ni alla kommit!

    Kul bettansss att du delade med dig av din klänning! Den var jättefin på dig!
    Jag ska se ifall jag kan ladda upp en bild på den klänning som jag funderar på med. Har dock bara bilden på mobilen så får se ifall jag lyckas.

    Izredam:Jag gillade ding klänning. Jag tycker att du kan matcha den med ett par vita stumpbyxor i bomull/ylle, det är ju vintebröllop ändå och jag tror inte att det blir för sockersött med conversen som bryter av. Du behöver ju liksom inte välja ett par med blomsterbrodyr för då kanske det blir sockersött. Välj ett par enkla eller med ett "tuffare" mönster om du hittar något. Se bara till så att färgen bli en bra match, antingen samma eller bryter av ordentligt så att det inte ser ut som att du ville ha samma färg men mysslyckades Flört

    PoS: Vad härligt att kunna hitta det man vill ha till en billig peng. Grattis till det!

    Ring är ju ytterligare ett svårt val, och som någon sa den ska ju faktiskt "bara" sitta där på fingret tills man dör Flört
    Eller ja, om man vill går det ju att byta ut den på en årsdag eller liknande.
    Jag har börjat få mig en bild av hur jag vill att min ring ska se ut. Funderar på att köra på en egendesignad. Det finns ett Guldsmedshus i mitt område som gör ringarna så som man själv vill ha dem. De rådde mig att kika runt på guldaffärer och plocka med mig de idéer som jag gillade så att man kan sätta ihop det till den ringen som jag vill ha. Tror att det kan bli så, jag har alltid varit för att inte vara som alla andra utan går gärna min egen väg och att då göra sin egen ring känns som jag och jag får något som bara är MITT. Dock behöver jag snart sätta fart med designandet om den ska kunna bli klar i tid Flört

    Skor är svårt, det tycker jag med. Nu har jag iofs inte ens mina inneskor klara, jag har en bild av hur jag skulle vilja att de såg ut. Men jag vet itne om de finns Obestämd
    Jag har sett jättesnygga silver/diamant skor med massa bling som var så häftiga och som skulle matcha vårt silver och "krisp" tema väldigt bra. Har sett ett par varianter på dessa skor men alla med skyhöga klackar och det klara jag bara inte av! Det får vara en lite klack, typ taxklack om jag ska klara av att gå i dem utan att stylta fram. Dessutom är jag redan lång så jag behöver inte några extra cm heller Tungan ute

  • Eliin

    Här kommer en bild på klänningen som jag starkt funderar på att köpa.
    Håll till godo med kvaliteten och ljuset.



     

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014