• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Pingel

    Här är en till vinterbrud! Men så mycket vinterbröllop blir det inte... Däremot har vi bokat flyg till långtbortistan och kommer att gifta oss där. Bara jag och min vackraste, utan familjefejder och annat trassel.
    Helt stressfritt på en strand.... 

    Vi gjorde en helomvändning i bröllopsplanerandet men nu bara längtar jag! Det enda som är kvar att fixa är ringar och kläder.. Resten sköter en weddingplanner åt oss på plats. Vi får allt planerat och bokat åt oss. Då ingår alla tillstånd och priser för stranden, den blir krattad & iordninggjord med en "bambubåge" dekorerad med vitt tyg och blommor. Jag får en brudbukett och mannen en corsage. Kyld champange, cermoniförrättare, en personlig hår&make up artist som kommer till hotellet, transport samt en som skall filma under 1 timme och en fotograf i 2 timmar med minst 200 bilder. (Då borde det väll bli något bra åtministonde)

    Filmen kommer vi använda som inbjudan till en stor fest som vi kommer ha nästa sommar.  När vi kommer hem skall jag posta inbjudningskort med text i stil med " Du är inbjuden på fest den 34/78 juli och du hittar din fullständiga inbjudan på "http://www.pingel&mingelfest.se"
    Där möts de av en film på vår vigsel och resten av inbjudan...

    Idag är jag så lycklig och det känns precis som det ska kännas, inte massa stress och panikkänslor utan bara ren och skär lycka och förväntan... När vi planerade kyrkbröllopet kändes att bara jobbigt och krävande. Nu får vi semester, bröllops och honeymoon på en gång. Hjärta

  • Lindlund

    Känner mig på något vis stressad över allt som borde göras till bröllopet men jag tror ändå att jag ligger rätt bra till i planering och allt annat.

    Klart så här långt:
    Ringar, kyrka, vigselförrättare, festlokal, värdpar, tärna (min blivande kommer inte ha någon marskalk), bordsdekoration + dukar, min mantel för utomhusvistelse, korsett till mig, tiara, skor till mig inköpta, hållare, konstblommor och broscher för broschbukett, skor till honom, hotellet för bröllopsnatten, fotograf, frack, inbjudningarna klara och ivägskickade, kock och kökspersonal, brukar med kran att ha drycken i, frisör bokad, in- och utgångsmusik, transport till hotellet, bröllopstårtan (inte klar men bestämd hur den ska se ut och vem som ska göra den)

    Pågående:
    Tillverkning av vigsel- och festprogram, väntar på att få reda på menyn och provsmaka.

    Att göra:
    Ljusstakar, hitta facklor att ha ute, titta på lokalen igen och komma på hur dukningen ska se ut, träffa fotografen, hitta skjorta och väst till min blivande,

    Ja, det är säkert en massa mer som jag inte tänkt på?


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

    Ja men visst hade vi tur MH! :) Jag blev så himla glad, haha tänk vad smaken är olika. Men du, vilken himla tur du hade med klänningen och att du fick den andra såld! :) Det måste kännas skönt?!


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • MH2014

    Pingel - låter riktigt Nice! Vi tänkte först göra nå liknande, men sen så har jag barndomsvänner som är mitt allt, känt varandra och varit nära runt 25år som jag så gärna vill ha med på vår dag! Så vi har vårt lilla mingel :) och åker på drömsemestern om två år när barnen är lite större och får utbyte för den.

  • MH2014

    Lindlund - låter som om ni ligger väldigt bra till!!
    musik under kvällen? Hinderprövning? Rekvisita till fotografering?

    vi har ju som skrivit förut börjat att packa ner sakerna i förvaring,,hjälp vad lådor det blir!?! Vad kommer allt ifrån? :)) Och ändå har vi lite kvar att köpa,,framförallt har vi kvar att dekorera alla stora saker vi inte kan ha inomhus, men gör nog det senare i höst och förvarar i förrådet. Känner att vi ligger bra till med. Har inte bokat allt som borde men känner ingen panik över det utan tar det lite pöompö under hösten/vintern. Känner att deadline för allt är till jul så vi kan pusta i januari sen.. Får se om det hålls! Ev så köper vi all belysning efter jul på julrean, känns liksom smartare då vi inte har användning för det efter vigseln ;)

  • PoS

    MH, känner igen det där med förvaringen!! jösses vad grejer det blir. Och var ska man göra av allting sen??Jag är sjukt sugen på sån där jättefin glasburk med kran som du hittat. Så jäkla fin! Frågan är bara vad vi ska ha i den haha.Jag och svärmor ska om två veckor åka och musta äpplen till vår varma äppeldryck som vi ska bjuda på som välkomstdrink, kanske ska ha den där i?!

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014