• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014
    Eliin skrev 2013-06-17 09:43:39 följande:
    Då var kyrka och lokal bokad till den 1/2 2014 Glad
    TOPPEN!!!
  • MH2014

    Tog mig en tripp till Stockholm under helgen för att kolla designerklänning...Va riktigt roligt men blev inga köp.

    vi har filat på inbjudan, och den känns istort sett klar. men ska ju inte skickas förrän i januari,,så mycket kan hinnas ändras ;) 

  • Lindlund

    Hej på er!

    Får jag hoppa med er i denna tråden också?

    Av mig blir det fru den 4 januari 2014! :) Vi har faktiskt redan varit och beställt våra ringar. Ja det blev beställt tre stycken då vi ska byta ut våra förlovningsringar.
    Det blir en kyrklig vigsel med fika efteråt i församlingshemmet för vänner och släk som vi inte träffar så ofta och sedan blir det middag på kvällen för våra närmaste vänner och släktingar på ett vandrarhem som vi hyrt där våra gäster också kan sova över om så önskas. :)

    Ännu har vi ganska mycket som ska fixas med och jag tar gärna emot tips och ideér av er andra vinterbrudar! :)

  • Lindlund

    Hihi, efter att ha läst i denna tråden så har det blivit två ting inhandlade till bröllopet Solig



    Denna från www.etsy.com/listing/83067701/red-fur-trim-satin-cloak-cape

    och dessa


    www.etsy.com/listing/123636157/40-assorted-rhinestone-button

    Jag hade först tänkt ha en bukett med rosa rosor och blåklint men både jag ovh min blivande fastnade för broschbuketterna. Vi får väl se vad det blir för bukett, om inte annat så har jag massa tankar vad jag kan använda broscherna till! Glad
  • MH2014
    Lindlund skrev 2013-06-22 20:19:46 följande:
    Hej på er!

    Får jag hoppa med er i denna tråden också?

    Av mig blir det fru den 4 januari 2014! :) Vi har faktiskt redan varit och beställt våra ringar. Ja det blev beställt tre stycken då vi ska byta ut våra förlovningsringar.
    Det blir en kyrklig vigsel med fika efteråt i församlingshemmet för vänner och släk som vi inte träffar så ofta och sedan blir det middag på kvällen för våra närmaste vänner och släktingar på ett vandrarhem som vi hyrt där våra gäster också kan sova över om så önskas. :)

    Ännu har vi ganska mycket som ska fixas med och jag tar gärna emot tips och ideér av er andra vinterbrudar! :)
    Välkommen!!

    Va kul att ni kommit igång! Har ni nå tema eller färger? 
  • MH2014

    Här tar vi det cool just nu...
    Känns som om vi ar koll på läget!
    Blir en tripp till sthlm i veckan för att gå till den sista brudbutiken innan det ev blir dags att börja bestämma sig - mitt huvud och hjärta säger att det sulle vara sååååååååå skönt att ha bestämt klänning, så att allt annat kan börja klaffa. Med stil, utsmyckning osv. Men det skönaste, att ha det klart!!
    Blir bara lite eftertänksAM, Tänk om jag ångrar mig och nå bättre dyer upp i höst???!!

    Hur tänker ni andra om brudklädseln?? 

  • Lindlund
    MH2014 skrev 2013-06-24 07:18:26 följande:
    Välkommen!!

    Va kul att ni kommit igång! Har ni nå tema eller färger? 
    Tack!! Glad

    Inget direkt tema men fäger vi bestämt oss för är rött och svart.
    Jag har hittat en klänning som jag skulle vilja ha men måste till brudbutiker och prova olika modeller först så jag vet om den modellen jag vill beställa verkligen passar mig.



    Här är klänningen jag vill ha, det röda kommer vara svart! Jag tänker mig en mindre droppformad bukett med vita rosor och eventuellt någon "svart" kalla i.

    Anledningen till att jag inte kan ha klänningen röd är ju eftersom jag beställde denna röda mantel och jag är rädd att de två röda kommer skära sig... Det är ju otroligt svårt att se på bild.


    Vad vi däremot har problem med är maten... Vi tänkte att vi skulle laga maten själva (eller ja, inte jag och M2B utan goda vänner) men vi kommer verkligen inte på någon bra vintermeny... Är det någon som har förslag???
  • MH2014
    Lindlund skrev 2013-06-24 12:58:34 följande:
    Tack!! Glad

    Inget direkt tema men fäger vi bestämt oss för är rött och svart.
    Jag har hittat en klänning som jag skulle vilja ha men måste till brudbutiker och prova olika modeller först så jag vet om den modellen jag vill beställa verkligen passar mig.

    Vad vi däremot har problem med är maten... Vi tänkte att vi skulle laga maten själva (eller ja, inte jag och M2B utan goda vänner) men vi kommer verkligen inte på någon bra vintermeny... Är det någon som har försllag++++
    reommenderar verkligen att prova först!!! Jag beställde hem två kinaklänningar innan jag provat modeller. trodde absolut de skulle passa min figur, men ack så fel jag hade!!! Dessutom insåg jag att en oprovad kinaklänning inte va nå för mig!

    Ska det va buffe eller sittande middag?? om ni lagar själva blir ju varm mat svårt?
    Vart ska ni ha bröllopet?
  • MH2014




    Har provat denna skönhet!!  (lånade bilder från google)
    Vad tycker ni?
    Vill ha en bohemisk/vintage/glamour feeling,,men ändå enkelhet. alternativet är ju en paljettblåsa a´la Jessica Rabbit i silver eller champgne

    Svårt! 

  • MH2014
    MH2014 skrev 2013-06-27 10:03:07 följande:


     


     




    Har provat denna skönhet!!  (lånade bilder från google)
    Vad tycker ni?
    Vill ha en bohemisk/vintage/glamour feeling,,men ändå enkelhet. alternativet är ju en paljettblåsa a´la Jessica Rabbit i silver eller champgne

    Svårt! 


     






    här är en länk till klänningen
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014