• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • Juli2013

    Efter att ha jagat gata upp och gata ner och gått igenom typ alla göteborgs skobutiker hittade jag ääntligen dessa snyggingar! så sköna!! dessutom gör ju kilklacken att det går att gå både på gräsmatta och sandstrand utan att sjunka alltför mycket. Sen är det gummisula under så bra fäste. Annars är de helt i skinn och mocka. Jag är jättenöjd!

  • jonsar02

    Juli2013: ja, vi ska ha "vanliga" gräddtårtor som bröllopstårta. Det är min blivandes favorit så det var ett lätt val.
    Jag kan inte se ngn bild på dina skor.

  • Nypia

    Hej på er!
    Hittade precis den här tråden och får lite smått ångest när jag inser att jag kanske måste lägga på ett kål :)

    Fixat: Kyrka och festlokal är bokad. Svarsdatumet för inbjudningarna är passerat och vi kommer att ha ca 55 gäster. Offerter intagna för catering. Frisör bokad. Blankett för hindersprövning är underskriven och ligger på lådan imorgon! Två vänner är värdpar för festen. Vi har bestämt oss för vigselring (inte beställd än).

    Det är en massa saker kvar att ordna, och det känns som att allt har en tendens att bli lite dyrare än vad man tänkt från början...

  • Nypia

    Förresten, är det någon av er övriga som kommer att ta en kuvertavgift för bröllopsfesten?

  • jonsar02

    Nypia: Välkommen. Det är alltid så att det är massa saker att fixa men jag brukar tänka på att vi har hindersprövningen, vigselförrättare och vittnen. Resten är fluff som inte gör oss mer gifta och då brukar jag lugna ned mig .

    Vi kommer inte att ha kuvertavgift men tycker inte att det är konstigt att ha det.

  • Nypia

    Jonsar02: Tack!

    Ja, huvudsaken är ju att vi blir gifta. Resten är bonus! :) Prästen ringde idag för att boka tid för möte, och plötsligt kändes det lite mer verkligt! Jag ska ta tag i planeringen lite mer på allvar nu. Jobbar bäst under tidspress verkar det som. Sen är vi ju två som ska planera, så vi får ju hjälpas åt Glad.
    Fick en rabattcheck på 25% från en guldsmedskedja, så jag måste ringa dit och höra om det även gäller vigselringen vi har bestämt oss för. Det blir ju ändå en liten slant man kan spara. Jag håller tummarna! Guld i mun

  • HubbaBubba

    Imorgon ska jag på provuppsättning och provsminkning, känns spännande Glad Kan återkomma med bilder sen hur det blev Glad
    Senare i veckan ska vi till Suitopia och fixa en kostym till m2b.
    Börjar närma sig nu Skrattande

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013