• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • CoG
    HubbaBubba skrev 2013-05-26 18:27:32 följande:
    Ja vi hade ju först och främst anlitat en bröllopskoordinator som skulle hjälpa oss med det mesta.
    Men ja hur ska jag förklara...vi ville ha ett stort rockglamour bröllop med fin mat, fin festokal med dekorationer i vår stil, fler gäster, massa musik och dans, och så har jag ju alltid drömt om att gifta mig i en kyrka.
    Men vi tänkte att om några år så kan vi bjuda alla vi vill och då gifta oss kyrkligt och ha den stora fest vi "egentligen" vill ha, och då måste jag ju inte ha en vit klänning utan kan ju köpa en röd eller svart Glad

    Ja gör gärna det, vore väldigt kul att få veta Glad
    Ska ni förnya era löften kyrkligt då tänkte ni, typ...få en välsignelse av kyrkan?
    Gifter ni er borgeligt nu?
  • HubbaBubba
    CoG skrev 2013-05-26 18:40:28 följande:
    Ska ni förnya era löften kyrkligt då tänkte ni, typ...få en välsignelse av kyrkan?
    Gifter ni er borgeligt nu?
    Ja precis, så tänkte vi Glad
    Jo eftersom vi kommer gifta oss här hemma i trädgården så måste det väl bli borgeligt?
  • CoG
    HubbaBubba skrev 2013-05-26 19:31:52 följande:
    Ja precis, så tänkte vi Glad
    Jo eftersom vi kommer gifta oss här hemma i trädgården så måste det väl bli borgeligt?
    Måste och måste....präster kan säkert viga på andra platser än i kyrkan?

    Men det låter ju som ett bra upplägg, då får du ju med hela drömmen ändå :)
  • HubbaBubba
    CoG skrev 2013-05-26 19:32:59 följande:
    Måste och måste....präster kan säkert viga på andra platser än i kyrkan?

    Men det låter ju som ett bra upplägg, då får du ju med hela drömmen ändå :)
    Jaha, det hade inte jag förstått, men joo det är nog bäst såhär Glad

    Åhh börjar ju bli riktigt pirrigt nu, jag menar för bara två dagar sedan så var det över ett år till bröllopet, men nu är det bara två månader Skrattande
  • CoG
    HubbaBubba skrev 2013-05-26 19:38:02 följande:
    Jaha, det hade inte jag förstått, men joo det är nog bäst såhär Glad

    Åhh börjar ju bli riktigt pirrigt nu, jag menar för bara två dagar sedan så var det över ett år till bröllopet, men nu är det bara två månader Skrattande
    Inte dumt alls :)

    Vi har vetat om vårat datum mer än ett år, så det har blivit en lång längtan för mig ;)
  • pamjofre
    HubbaBubba- Låter som om ni har ett bra upplägg tycker jag. Håller helt med CoG det går alldeles utmärkt att ha den där stora festen i efetrhand.
  • pamjofre

    Hämtade våra ringar i fredags!! :D. Blev så nöjd! Min har gjort om till två ringar från en ring (den han friade med). M2Bs ring är helt ny han har en "gamal" silverring nu som helt ska bytas ut.

    Orginalet:



    De nya ringarna:


     
  • jonsar02

    Jag fick bilder på min bröllopsklänning skickade till min mejl alldeles nyss. Det ser bra ut och nu väntar jag spänt på att få se hur det blir när jag får hem den. Hoppas att det inte tar allt för lång tid bara. Nu är jag nervös och orolig vilket jag inte var tidigare eftersom jag hade förträngt att klänningen skulle komma snart. 

  • pamjofre
    jonsar02- kan tyvärr inte se din bild på klänningen. Men den blir säkert jätte fin på dig! Håller tummarna iaf :)
Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013