• johbeh
    Äldre 6 Feb 15:55
    16139 visningar
    91 svar
    91
    16139

    15 juni 2013

    Här kan kanske alla brudar och brudgummer samlas som ska gifta sig den 15 juni 2013! Tillsammans kanske vi kan bolla ideér eller problem som uppkommer på vägen fram! Kyss Eller bara tjata om allt möjligt..

  • Svar på tråden 15 juni 2013
  • johans­on
    Äldre 10 Feb 20:02
    #31

    Jag är inte heller så pysslig av mig men jag gjorde mina själv...De ligger i min profil. Kan inte få upp dem här i forumet, tyvärr.

  • Tiotio­tio
    Äldre 10 Feb 20:09
    #32
    johbeh skrev 2013-02-10 19:28:27 följande:

    Det står jättebra på Ica maxis hemsida både om bakelser och tårtor.


    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4051113-30.... längst ner i denna länk är det en tjej som visar upp sin Ica maxi tårta och jag tycker den är jättefin!


    Våra inbjudningskort ligger också och väntar på att skickas. Vi beställde från brollopstryck.se och är nöjda


    Vilken fin tårta! Ska in på Ica maxis hemsida och kika på tårtor :)
  • Äldre 15 Feb 11:27
    #33

    Jag hänger också på här :). För mig känns det som om planeringen står still gör tillfället. Kommer ni beställa brudbukett eller gör ni själva ? Är musiken i kyrkan/vigseln klar och har ni vigselprogram? :)

  • johbeh
    Äldre 15 Feb 11:39
    #34

    Välkommen!


    Övi skrev 2013-02-15 11:27:27 följande:
    Jag hänger också på här :). För mig känns det som om planeringen står still gör tillfället. Kommer ni beställa brudbukett eller gör ni själva ? Är musiken i kyrkan/vigseln klar och har ni vigselprogram? :)

    Vår planering står också still.. jag vill att tiden ska gå lite fortare. Jag/vi beställer buket och corsage (stavning?!?) från en florist. Jag har bokat ett möte så den 15 maj ska jag eller vi till henne och bestämma allt. Min sambo är inte så intresserad av just den biten Flört. Så jag har fria händer!


    Hur har ni det med vigselringar? Har ni beställt/bestämt er? guld/titan/silver/diamanter eller annat?..


    Vi har beställt en vigselring till mig i vitguld med diamanter. Min förlovningsring är i guld och valde vitguld eftersom diamanterna blingar lite extra då. haha... ska se om jag får upp en bild


     


     


     


     

  • johbeh
    Äldre 15 Feb 11:44
    #35


    Vigselringen ska upp i samma höjd som förlovingsringen. När jag var yngre sa jag alltid att om jag någon gång gifter mig ska ringen vara så tung att handen knappt går att lyfta hahaha... Ursäkta de taffliga naglarna som inte var fixade. Ringen är en av våra dyraste poster annars så försöker vi att inte dra iväg..
  • johbeh
    Äldre 15 Feb 11:47
    #36

    Vi har inget vigselprogram eller på gång .. är det någon som planerat in träffen med vigselförrättaren än? eller hur går det till? Jag väntar med vigselprogrammen tills vi träffat prästen om han motsätter sig något. Men vi har en solo sång (systers man) och så tänkte vi sommarpsalmerna den blomster tid bland annat.

  • Tiotio­tio
    Äldre 15 Feb 12:02
    #37

    Vi gifter har bokat in en träff med vigselförrättaren till mars så att allt känns bra mellan oss. Sen ville hon dessutom veta hur vi har tänkt oss allt, så att hon kan planera. Vi gifter oss inte i kyrkan så det är rätt fria händer när det kommer till ceremonin. Men det är så mycket att göra!...och, ja, det står still hos oss med. Vi har inte ens kommit igång med inbjudningskorten...*panik*.

    Dessutom ändrade jag mig angående brudskorna, så nu är jag på jakt efter ett par låga brudskor som inte kostar skjortan. (Såg ett par jag tyckte om med de kostade 1000! Det tycker jag är lite väl för ett par skor jag inte kommer att använda mer än 1 gång...). Kanske ska kika på ebay. De lär väl ha en hel del. Hur har ni löst det med skor?

    Johbeh: vilka fina ringar! Riktigt vackra!Solig

  • johbeh
    Äldre 15 Feb 12:21
    #38


    Jag tänkte:
    låg klack (kan inte gå med höga klackar)
    färg (helt enkelt för att jag tycker det är snyggt)
    Tyckte dessa var snygga för att klacken är i mocka och inte "klacksvart" dessutom passar de till slipsen min sambo valt!!


    Dessa kommer från Vagabond och kostade 699:- men jag räknar med att kunna ha dem till vardags sedan!


    Tack! Jag är skitnöjd med ringvalet.. vi får hämta den i maj..

  • johans­on
    Äldre 15 Feb 15:01
    #39

    Jag har inte bokat vigselförättare än. Vet inte hur cermonin ska vara men de har säkert nåt förslag.
    Ring har jag inte heller beställt men jag vet vad jag vill ha. (En vitgulds alliansring)
    Brudbukett hoppas jag en bekant vill göra.
    Festprogrammet har jag börjat så smått på. Kommer skriva lite om varje gäst så det tar ett tag att göra (62 bjudna).

    Just nu känner jag mig ganska lugn när det gäller bröllopet. Men om jag tänker på allt som ska fixas så blir jag lite stressad. Det är ju så mycket smått som ska göras.

  • Äldre 10 Mar 22:53
    #40

    Inbjudningarna är skickade för flera veckor sedan, klänningen är köpt,festprogrammen är klara. Det är så mycket kvar som jag måste ta tag i. Eftersom festen hålls i en bystuga hade jag önskat att piffa rummet lite mysigare än allt furu men vet inte hur. Ev tyg men jag har inte lust att lägga ner hur mycket som helst på att pynta heller. Vi får se hur det blir. Någon som har förslag? Jag har pratat med florist angående den buketten jag har tänkt och blir besviken eftersom Ranunklerna tydligen har blommat över då. Så nu är jag inne på pioner. Jag har lyssnat med en gammal klasskompis till mig och Calle som är superduktg att sjunga och spela gitarr om hon vill spela i kyrkan. Så jag håller tummarna här hemma att hon inte jobbar med annat den helgen. Här är en bild på min ring.. Längtar tills jag får bära den på heltid :)

Svar på tråden 15 juni 2013