• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Emelie88
    Ankan skrev 2016-02-18 15:57:51 följande:

    Hur gör du med släpet utomhus? Vi ska också ha utomhusvigsel och fundera hur mycket jag ska lägga upp klänningen för att kunna gå i gräset och inte förstöra hela klänningen med gräsfläckar

    Jag har köpt skor med kilklack just för att kunna gå på gräset och är supernöjd med dem, de är supersnygga och superbekväma. hoppas det funkar på gräset som jag tänkt mig...


    Är det geggigt och lerigt så kommer jag nog lyfta släpet men är det torrt och fint väder så får den släpas efter mig, då blir den förhoppningsvis bara dammig och går att få bort någorlunda sen. Jag tänkte inte sälja klänningen efter utan behålla den som minne så det gör inget om den blir lite skitig då.

    Vi ska fotograferas innan vigseln så jag vill ju gärna hålla den så ren som möjligt tills vigseln iallafall.
  • Ankan
    might2be skrev 2016-02-18 19:28:03 följande:
    Jo, absolut. Men det brukar finnas 1-3 st.. Jag har googlat tills internet tog slut och hittat sååå mycket fint att jag nu är tillbaka på ruta 1 (från att förra veckan vara säker på vilken jag ville ha). Men nu är jag rådvill igen. Vårt bröllop är ganska "enkelt' med buffé och blommor och diy. Men jag är ganska tjejer och vet inte om jag vill vara enkel för den skull, så nu är frågan bohobrud och spets eller flärd och wakaboom? Keep it simple or go all in?
    Mitt tipps är att inte ta det beslutet nu utan försöka prova mer klänningar i real life (om du har möjlighet). Om du inte hittar en sån klänning du vill ha i en butik, försök komma så nära modellen som möjlig så att du får en intryck hur klänningen sitter på kroppen.
    Kommer ihåg när min kusin letade efter brudklänning, hon stod till slut mellan två helt olika klänningar som var väldigt vackra på henne, en riktig prinsessklänning och en lättare, väldigt romantisk klänning. Till slut köpte hon princessklänningen, vilket passade hennes stil bättre, men hon gillade även den andra väldigt mycket.
  • FeliciaRumen

    Har stött på ett problem, jag är lite smått Pinterest galen och jag har kollat i månader på klänningar på Pinterest, men när man väll ska hitta något i den "verkliga" världen så hittar jag NADA, har kollat på olika butikers hemsidor på deras klänningar men ser inget jag gillar. Så nu frågar jag om någon vet en bra butik i Stockholm som har bohemiskt brudklänningar?

    Har en tid på LILLY nästa vecka.. någon som har någon erfarenhet av dom?

  • zoet
    FeliciaRumen skrev 2016-02-19 10:14:38 följande:

    Har stött på ett problem, jag är lite smått Pinterest galen och jag har kollat i månader på klänningar på Pinterest, men när man väll ska hitta något i den "verkliga" världen så hittar jag NADA, har kollat på olika butikers hemsidor på deras klänningar men ser inget jag gillar. Så nu frågar jag om någon vet en bra butik i Stockholm som har bohemiskt brudklänningar?

    Har en tid på LILLY nästa vecka.. någon som har någon erfarenhet av dom?


    Jag var där inne och kikade men bokade aldrig tid för provning då de i princip bara har klänningar med snörning i ryggen. Kan man tänka sig det har de mycket fint i varierande utseenden, jag kan dock inte alls se framför mig vad du menar med en bohemisk brudklänning så om de har sånt kan jag inte svara på.
  • Ankan
    FeliciaRumen skrev 2016-02-19 10:14:38 följande:

    Har stött på ett problem, jag är lite smått Pinterest galen och jag har kollat i månader på klänningar på Pinterest, men när man väll ska hitta något i den "verkliga" världen så hittar jag NADA, har kollat på olika butikers hemsidor på deras klänningar men ser inget jag gillar. Så nu frågar jag om någon vet en bra butik i Stockholm som har bohemiskt brudklänningar?

    Har en tid på LILLY nästa vecka.. någon som har någon erfarenhet av dom?


    Har bara varit i två butiker i Stockholm, Bröllopskällan och White Birds, ingen av dem har just bohemiska klänningar tror jag. Lilly är väl inte bästa adressen för just den stilen, kan jag tänka mig (var inte hos dem, men provade en lilly klänning i en annan butik).
    Vilken slags av bohemisk klänning söker du, har du några bilder du kan visa oss? Ett tipps: kolla även efter tärnklänningar, de finns ofta även i vitt/elfenben och kommer lite närmre din stil än vissa brudklänningar som finns i Stockholm.
  • FeliciaRumen

    Snörning kan jag ju säga att jag inte vill ha, så de kan jag nästan lika gärna avboka.

    jag är inte helt fast vid exakt en klänning alltså exakt hur den ska se ut men stilen är väl något sånt här.

  • Ankan
    FeliciaRumen skrev 2016-02-19 10:52:12 följande:

    Snörning kan jag ju säga att jag inte vill ha, så de kan jag nästan lika gärna avboka.

    jag är inte helt fast vid exakt en klänning alltså exakt hur den ska se ut men stilen är väl något sånt här.


    Ok, ska det vara långa ärmar? Du vill i alla fall ha spets, och ingen princessbakelsekjol om jag förstår det rätt. Flört
    Här kommer lite spontana tipps som borde finnas i Sverige/Stockholm:

    www.morilee.com/bridals/bridal/2725
    www.bymalina.com/en/bridal/new-arrivals/elise-blossom-lace
    www.bymalina.com/en/bridal/new-arrivals/enid-lavender-lace

    Det är naturligtvis en prisfråga. Mitt tipps är därför att kolla runt lite efter märken som inte bara ha färdiga klänningar utan jobbar med spetstoppar etc. Då går det kanske att välja långa/längre ärmar även om klänningen själv inte har det.
  • Strassbruden2016
    FeliciaRumen skrev 2016-02-19 10:52:12 följande:

    Snörning kan jag ju säga att jag inte vill ha, så de kan jag nästan lika gärna avboka.

    jag är inte helt fast vid exakt en klänning alltså exakt hur den ska se ut men stilen är väl något sånt här.


    Jag ville absolut inte heller ha snörning,men pröva och hitta rätt klänning. Mitt råd, döm inte ut innan du testat
  • might2be

    Jag har hittat en klänning som jag verkligen vill ha nu. Tyvärr kostar den 11 000 och måste importeras från USA. Alltså utan att prova.... Inget bekymmer om den hade haft snörning, men det har den så klart inte :( Denna är det i alla fall VW351178, om någon ids googla :)

    Den ligger lite högt för budget dock och gör sig kanske inte så bra på ett i övrigt enkelt bröllop, samtidigt är ju modellen i sig inte så avancerad utan ganska simpel.

    Idag skickade vi ut våra inbjudningar. Pirrigt! Vi är ute tidigt då vi kör utan save the data och vill vara i tid för att folk ska kunna söka semester osv.


    Bride to be July 2016
  • borjesgard

    Ett hett tips är Matildas Fest i Bromma. Jag hade samma problem som du, hittade massor på Pinterest etc men ingenting i butikerna. Så jag tog med mig ett gäng inspirationsbilder till Matildas fest och fick min drömklänning uppsydd för mycket mindre än de klänningar jag hade tittat på i butikerna. Klänningen är helt underbar och fantastiskt välsydd plus att det ingår justeringar om jag skulle gå upp eller ner innan bröllopet. :) tror nog att de kan hjälpa dig att sy upp en bohemisk klänning! Om du kollar in deras facebooksida så finns där också en massa bilder från andra brudar som fått sina klänningar uppsydda där. Om du vill se bilder på min klänning så kan du söka på Matildas fest här i forumet så bör en rekommendation jag skrev för ngn månad sen komma upp och däri finns bilderna. Hoppas du hittar din drömklänning!


    FeliciaRumen skrev 2016-02-19 10:14:38 följande:

    Har stött på ett problem, jag är lite smått Pinterest galen och jag har kollat i månader på klänningar på Pinterest, men när man väll ska hitta något i den "verkliga" världen så hittar jag NADA, har kollat på olika butikers hemsidor på deras klänningar men ser inget jag gillar. Så nu frågar jag om någon vet en bra butik i Stockholm som har bohemiskt brudklänningar?

    Har en tid på LILLY nästa vecka.. någon som har någon erfarenhet av dom?


Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)