• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Ankan
    JonnaAndre skrev 2016-01-29 09:41:02 följande:
    Det ska bli mysigt.
    Jag har också en bild, spets upptill och sen något fint fall eller lite vidare kjol, typ, svårt och förklara. Men vet inte om det passar min kroppsform så bra.
    Har du bild?
    Har laddat upp bilder för ett par veckor sen, men hittar dem inte själv längre i tråden, så här kommer dem igen Flört Jag ville också ha spets upptill, vilket inte min klänning har nu, men jag har köpt till en spetstopp över, så det kan du också kolla upp! hittar du en fin klänning med rätt kjol så finns det alltid möjlighet att fixa en spetstopp separat. Min klänning är från Bianco Evento.


  • augusti

    Jösses vad tråden rör sig!

    Man är borta en vecka och sen är man läst ???? ( smileys inte frågetecken, vet j aldrig vad som blir)

    Imorgon är man gift då.

    Kalla fötter är rätt ord tror jag, vill typ ställa in allting och bara gå till rådhuset och få ett papper.

    So Much pressure!

    Min sambo har räknat timmar hela veckan och jag har typ varit som en struts och vägrat prata om det alls. Haha

    Nojjar mig att folk kommer ha tråkigt, att de kommer sitta fel,att artisterna sjunger fel, att jag nyser, hickar eller svimmar i kyrkan, att ingen kommer dansa, att folk super för mkt, att något går sönder, att jag spiller på min klänning, att böabla la la

    Dessutom skickade bubbelroom en klönning som tog två veckor att leverera och dessutom fel klänning till min tärna så om hon har tur hinner den rätta komma idag, men då hinner hon inte korta av den och ja. Kan det bara vara över nu.

    Just nu känner jag mest för att ta en sup och ett par atarax på det, men jag är klok nog att inte göra det tack o lov.

    Hoppas ni andra som gifter er imorgon klarar bröllopsnerverna bättre än mig ????????

  • Nightrod
    Tenshi skrev 2016-01-28 12:35:51 följande:

    Ja det är ju en bra idé att skaffa 2 om man är osäker :) 
    har kollat på jenjenhouse, men känns inte riktigt som att de har just den storleken jag är ute efter. Vill ha en som verkligen får kjolen att lyftas, men jag får kolla vidare helt enkelt :)


    har tittat på Lightinthebox, och de har några stycken som är i min smak, men jag är så rädd för att beställa därifrån eftersom att jag har hört så många skräckhistorier från folk som beställt via den hemsidan.


    hur menar du lyftas?
    Bor du i sthlm får jag väl fråga frugan min om du kan få låna dem och se om de skulle passa till din klänning
    Live free, ride free
  • Tenshi
    Nightrod skrev 2016-01-29 11:48:21 följande:
    hur menar du lyftas?
    Bor du i sthlm får jag väl fråga frugan min om du kan få låna dem och se om de skulle passa till din klänning

    Min klänning har väldigt mycket tyll som är väldigt tungt så jag skulle behöva en rejäl och stor underkjol som lyfter upp den. (vill ha marängkänsla över klänningen)
    Japp bor i Stockholm, men min klänning är i Malmö så jag kan inte prova den på med klänningen. 
    Tackar i alla fall för den fina tanken :)

  • Strassbruden2016
    augusti skrev 2016-01-29 11:22:25 följande:

    Jösses vad tråden rör sig!

    Man är borta en vecka och sen är man läst ???? ( smileys inte frågetecken, vet j aldrig vad som blir)

    Imorgon är man gift då.

    Kalla fötter är rätt ord tror jag, vill typ ställa in allting och bara gå till rådhuset och få ett papper.

    So Much pressure!

    Min sambo har räknat timmar hela veckan och jag har typ varit som en struts och vägrat prata om det alls. Haha

    Nojjar mig att folk kommer ha tråkigt, att de kommer sitta fel,att artisterna sjunger fel, att jag nyser, hickar eller svimmar i kyrkan, att ingen kommer dansa, att folk super för mkt, att något går sönder, att jag spiller på min klänning, att böabla la la

    Dessutom skickade bubbelroom en klönning som tog två veckor att leverera och dessutom fel klänning till min tärna så om hon har tur hinner den rätta komma idag, men då hinner hon inte korta av den och ja. Kan det bara vara över nu.

    Just nu känner jag mest för att ta en sup och ett par atarax på det, men jag är klok nog att inte göra det tack o lov.

    Hoppas ni andra som gifter er imorgon klarar bröllopsnerverna bättre än mig ????????


    Mina nerver var bra tills vi öva i kyrkan o organisten inte kan låtarna vi ska ut o in till. Trodde jag skulle börja gråta. Nu middag sen sova. Min sminkning börjar kl 7 o fotografering kl 10
  • BiancaLove
    BlivandeFru2016 skrev 2016-01-30 08:58:40 följande:

    Nu äntligen har vi fått vårat datum bokat, den 4 juni gifter vi oss, kan inte fatta det!


    Åh vad härligt det är! Mycket fix nu eller har ni kommit långt?
  • BlivandeFru2016

    Nej vi har bara bokat vigseln så det är mycket att stå i nu innan det är dax. Så spännande, vi kommer ha ett ganska litet enkelt bröllop men endå :)

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)