• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Strassbruden2016

    Jag fick oxå min möhippa i lördags, var helt oförberedd, fick åka konståkning med två st tränare, så gjorde jag och de 3 tjejerna ett konståkningsprogram till Let it go i filmen Frost. jag älskar den filmen och vi kommer gå in till den låten, så det var jätteroligt. Var lite orolig först att jag skulle trilla o bryta benet 2 v innan bröllopet,men jag trilla bara en gång, de andra fler gånger

    Sen åt vi tapas och drack mera vin och sen gick vi ut o dansa till kl 04, och sen skulle jag vara på jobbet kl 12 man var ganska sliten men det gick ändå bra o jobba, o med ngr lager smink så tyckte alla jag såg så pigg ut på jobb

  • Strassbruden2016

    Igår gjorde jag secret box foto till min blivande man som han ska få på bröllopsdagen tillsammans med ett handskrivet brev om hur mycket jag älskar honom.

    var en kompis till mig som tog foto, hon är "hobbyfotograf" och vi fick låna ett rum och miljön kring ett helt underbart hotell vid havet. Jag har lite ångest över min slappa mammamage sen en graviditet,men det kändes så himla bra och göra det, och hon tog hänsyn till att jag inte ville ha med så mkt mage på alla bilder. Jag är supernöjd, vill bara säga att om någon funderar på att göra det, så gör det,, det var såååååå skoj

    Lägger ut några av bilderna här om någon vill ha lite tips

  • Ankan
    Strassbruden2016 skrev 2016-01-19 14:41:10 följande:

    Jag fick oxå min möhippa i lördags, var helt oförberedd, fick åka konståkning med två st tränare, så gjorde jag och de 3 tjejerna ett konståkningsprogram till Let it go i filmen Frost. jag älskar den filmen och vi kommer gå in till den låten, så det var jätteroligt. Var lite orolig först att jag skulle trilla o bryta benet 2 v innan bröllopet,men jag trilla bara en gång, de andra fler gånger

    Sen åt vi tapas och drack mera vin och sen gick vi ut o dansa till kl 04, och sen skulle jag vara på jobbet kl 12 man var ganska sliten men det gick ändå bra o jobba, o med ngr lager smink så tyckte alla jag såg så pigg ut på jobb


    Det låter roligt! Kul att ni alla ha så kreativa vänner Glad
  • Anonym (Nyårstjej)

    Testar fråga igen ;) Ni som skickat save the date. Hur långt innan bröllopet gjorde ni det? Och när skickade ni senan inbjudningskorten? 

  • Ankan
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-20 07:31:31 följande:

    Testar fråga igen ;) Ni som skickat save the date. Hur långt innan bröllopet gjorde ni det? Och när skickade ni senan inbjudningskorten? 


    Vi skickade save the date korten i september (och gifter oss 6 augusti i år). Inbjudan vill vi skicka ut senast i mars. Vi bestämde oss att skicka save the date så pass tidigt eftersom vi har många gäster från tyskland som behöver ansöka om semester tidigt. Många kommer att integrera bröllopet i någon slags större resa så då är det viktigt att de har tid på sig att boka allt. Vissa har redan bokat stugor och flyg trots att vi inte har skickat ut en riktiga inbjudan än.
    När du ska/vill skicka STD beror mycket på när ni gifter oss (är det semestertid?) och hur långt gästerna bor från bröllopet (en annan stadt, flera hundra km, ett annat land?).
  • zoet

    Vi gifter oss i slutet av juni och skickade ut save-the-date i början av oktober (vilket var så snabbt efter förlovningen som vi hann fixa till dem så som vi ville).

    Vi har en del gäster från utlandet som behöver söka visum flera månader i förväg, och det är även vanligt att planera sommarens resor upp till ett år i förväg i min familj. Så vi ville få ut dem så fort som möjligt :)

    Vi skrev inte särskilt mycket information på Save-the-date men hänvisade till vår hemsida där mer finns och vi vet många inresande som redan har bokat hotell. 

    Inbjudningarna tänker vi att vi ska skicka omkring början av mars, vi måste bara lyckas hinna få till dem då vi har ganska pyssliga ideér. Men då alla redan vet datum samt ungefärligt plats och tid så känns det inte som att det är så bråttom. Vi skickade ut save-the-date just för att slippa känna oss stressade med inbjudningarna :)

  • Emelie88
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-20 07:31:31 följande:

    Testar fråga igen ;) Ni som skickat save the date. Hur långt innan bröllopet gjorde ni det? Och när skickade ni senan inbjudningskorten? 


    STD skickade vi ut i augusti, vi gifter oss i Juni. Inbjudan ska skickad ut nu i februari ????
  • augusti

    OH herre vad det har hänt mot i tråden sen jag kikade inför ett par veckor sedan.

    Jag har inte läst allting då det var över 100 nya inlägg ,en ser att vissa har fått sina hippor. Så kul och mysigt ?

    Vilka fina bilder strassbruden!

    Vi har hunnit med massor sista veckorna, bland annat bestämt meny och vigsel, gått valskurs, beställt bukett, skickat efter menyer och vigsel program till kyrkan, bestämt detaljer kring festen med lokalen, köpte en kort klänning till festen då jag insåg att jag inte kommer orka gå i den där långa hela kvällen, och i lördags blev jag överraskad med möhippa. Så himla genomtänkt och kul, och världens värsta bakfylla på söndagen, men det var det värt haha

    Nu är det bordsplacering kvar i princip samt körschema för dagen D.

    10 dagar kvar????

    Angående save The data är den sociala regeln, 6 månader innan för långväga gäster, 3 månader innan för gäster i samma stad, enligt mangan ribban iaf ????

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)