• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Nightrod
    Ankan skrev 2016-01-15 11:02:39 följande:
    Det sköna är ju att man rent tekniskt inte behöva kunna läsa en underskrift. Du kan alltså bara göra en snygg krumelur om du inte gillar hur efternamnet ser ut Flört
    Allrakäraste skrev 2016-01-15 11:30:01 följande:
    Sant, mitt förnamn ser fortfarande ut som "Kurt" när jag skriver under något Flört
    jag skriver bara mina initialer i en krumelur
    Har till och med så på körkortet

    Live free, ride free
  • Tingeling89

    Haha vad kul att se att det inte bara är jag som suttit och funderat över hur det bli med nya namnet Glad Ingen kan läsa in ändå så fortsätter nog bara att göra den

    Vad många fina klänningar alla ska ha! Tur att jag är så nöjd med min. Får lägga upp lite bilder om två veckor när det gått av stapeln.

  • zoet

    Jag har inte tänkt på signaturen förrän nu men kom på att jag kan göra en riktigt snygg då för- och efternamn kommer börja på samma bokstav. Sitter nu och tränar, ska se om jag kan göra den mer läsbar än min nuvarande :D

  • sharkski

    det är mannen som byter namn för vår del (jag har ett väldigt ovanligt släktnamn som jag inte byter mot ett xx-ström namn helt enkelt)
    tror inte ens han har tänkt på att han kommer behöva skriva ett annat namn om jag ska vara ärlig :P

    vi ska släppa nyheten för större delen av hans familj nästa helg, och även för min farmor (resten av min familj vet om det)
    funderar på att ha klara inbjudningar då (till dom vi ska träffa åtminstone)
    åsikter?

  • Strassbruden2016
    sharkski skrev 2016-01-15 18:12:22 följande:

    det är mannen som byter namn för vår del (jag har ett väldigt ovanligt släktnamn som jag inte byter mot ett xx-ström namn helt enkelt)

    tror inte ens han har tänkt på att han kommer behöva skriva ett annat namn om jag ska vara ärlig :P

    vi ska släppa nyheten för större delen av hans familj nästa helg, och även för min farmor (resten av min familj vet om det)

    funderar på att ha klara inbjudningar då (till dom vi ska träffa åtminstone)

    åsikter?


    Vet inte hur många som känner varandra. Men jag hade skickat alla inbjudningar samtidigt. Dels får alla samma sista datum för anmälan och man slipper folk som ringer varandra o frågar o berättar de fått inbjudan.. då kanske de som ej fått tänker jaha då är vi inte bjudna
  • sharkski
    Strassbruden2016 skrev 2016-01-16 08:37:05 följande:
    Vet inte hur många som känner varandra. Men jag hade skickat alla inbjudningar samtidigt. Dels får alla samma sista datum för anmälan och man slipper folk som ringer varandra o frågar o berättar de fått inbjudan.. då kanske de som ej fått tänker jaha då är vi inte bjudna
    våra familjer umgås inte med varandra (bor långt ifrån osv) och det är bara familjen och EN vän till mig som vet om att vi ska gifta oss än så länge (och alla är på det klara med att inget är officiellt än så länge)

    vi har fått klart vad som ska stå i inbjudan idag iaf :D
  • JonnaAndre

    Är det någon av er som gjort "informationsblad"?
    Skulle vilja ha en framsida och sen innehåll, man ska kunna vika den så det blir en broschyr. Hittar inte något program för hur man kan göra.

    Beskriver ni vägen till kyrkan eller skriver ni bara ut adressen till de olika ställena så gästerna själv slår in på sin gps?

  • 20160623

    Känns som att allt bara klaffade den här veckan :)

    Vi har bokat lokal med middag, fotograf, gjort klart inbjudningskorten, beställt danskurs och bussar att ta oss till restaurangen. Swich så var allt klart. Vad ska jag göra nu då? Fem månader kvar ju.. ????

  • BlivandeFru2016

    Jag tänkte fråga er, är det någon som har beställt ringar ifrån guldhuset.se? Jag har hittat min ring (tror jag, måste kolla i butik) där den har lägst pris. Men vet inte om jag vågar beställa, det finns inga recensioner

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)