• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Loveit

    Har ni funderat på att dekorera i kyrkan?

    Även fast vi nu har bokat en jättefin kyrka så vill jag ändå dekorera lite vid bänkarna. En blomma vid varje bänk eller kanske knyta nå band eller liknande på bänkarna vid gången. Frågan är vem som ska göra det och sedan plocka ihop allt efteråt..vi har vigsel kl 15 och det kommer säkerligen vara några efter oss.

  • Loveit

    Då for min blivande man till affären för att kika på kläder till bröllopet. Han var lite orolig nör inte jag skulle med men jag litar på honom och butiksbiträdet. Det är trots allt han som ska känna sig fin på bröllopet, i mina ögon är han snygg oavsett vad han har på sig :) Han skulle tänka på färgtemat i alla fall, sen får vi se om han hittar något. Sa att vi kan beställa också, bara han provar och se vad han passar i och vill ha. Så spännande!!

  • Ankan
    Loveit skrev 2015-08-27 10:55:13 följande:

    Har ni funderat på att dekorera i kyrkan?

    Även fast vi nu har bokat en jättefin kyrka så vill jag ändå dekorera lite vid bänkarna. En blomma vid varje bänk eller kanske knyta nå band eller liknande på bänkarna vid gången. Frågan är vem som ska göra det och sedan plocka ihop allt efteråt..vi har vigsel kl 15 och det kommer säkerligen vara några efter oss.


    När en kompis till mig gifte sig var det jag och två andra kompisar som dekorerade med blommor i kyrkan. Hon hade valt röda rosor som vi fäste med ett fint band vid varje rad och sen några vid deras stolar längst fram.
    Efter vigseln var det en annan kompis som snabbt tog ner alltihopa och tog med dem till festlokalen där dem användes igen på annat sätt. fungerade väldigt smidigt.
    Kolla om du har någon i familjen eller någon kompis som kan tänka sig att hjälpa till, det krävs ju inte mycket tid för det egentligen.
  • militärfrun

    Har lagt ut baksidan av min klänning i bildgalleriet för de som är intresserade av hur en Kinaklänning kan se ut. Den var lite stor i midjan men det går nog att sy in :)

  • Strassbruden2016

    Sådär, Nu har vi varit uppe i Borlänge på vår rek. resa, bestämt festlokal och catering firma och meny plus bröllopstårta. Vi har även sett kyrkan irl, och det var så rätt när vi klev in i den.

    Nu ska vi skriva våra inbjudningar och hoppas på att få iväg de senast sista sept. Idag bokade vi även bröllopsresan, blir två v till Thailand, onsdagen ef bröllopet.

  • madmoxxi1177
    Strassbruden2016 skrev 2015-08-29 01:48:23 följande:

    Sådär, Nu har vi varit uppe i Borlänge på vår rek. resa, bestämt festlokal och catering firma och meny plus bröllopstårta. Vi har även sett kyrkan irl, och det var så rätt när vi klev in i den.

    Nu ska vi skriva våra inbjudningar och hoppas på att få iväg de senast sista sept. Idag bokade vi även bröllopsresan, blir två v till Thailand, onsdagen ef bröllopet.


    Amazing, vi ska precis börja med det mesta. Jag tror (som jag trott fler gånger) att jag vet vad för klänning jag ska ha. Men lokal och meny och sånt är lixxom ngt vi får lägga på ett kol på ;)
  • Emelie88

    Jag tror att jag hittat en fotograf iallafall :D hade gett upp om det men så satt jag och kollade på blocket efter något helt annat så dök denna fotograf upp. Så han har bokat oss preliminärt och vi har bestämt ett möte för preeshoot och allt annat som behöver frågas och berättas om.

    Ska även maila kommun idag och boka vigsel :D

  • ampe

    Håll tummarna för att västarna vi beställt åt m2b och grabben passar! Hittade billiga på gradera och kunde inte låta bli att köpa dem! Sen är det bara 5 dagar tills vi åker till turkiet nu för att se om vi kan få koll på fler saker och försöka planera så mycket som möjligt! Vi har antagligen inte tid och råd att åka dit mer innan det smäller så jag är faktiskt lite nervös även om vi har ett bra "skyddsnät" där nere med vänner och att mina föräldrar åker dit flera gånger till innan det är dags. 

    Vår vän säger att han har en bra fotograf på lager. Men jag har tyvärr sett vissa turkiska fotografers verk. Är inte imponerad, så jag hoppas att denne vän är bättre och att vi får träffa honom nu!

  • Scaupt

    Hejsan!

    15 juli kommer jag gifta mig och vi har precis börjat planera allt.
    Skrivit inbjudningslistan och det blir 60 st gäster.
    Bokat middag på restaurang, vi kommer alltså inte att ha någon fest.

    När kommer ni skicka ut inbjudningarna, ni som ska gifta er på sommaren mitt i semestertider?

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)