• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Ankan

    Tack för tipsen FruS20­16 och Jenni. Vi får väl först göra en lista med vilka caterer det faktiskt finns här uppe, är ju inte direkt Stockholm här. Men vi har en vän som jobbar inom restaurangbranschen och har säkert bra tips och även kontakter.

  • Ankan

    Åh vilken tur man har ibland i livet! Jag gillar att fotografera själv, så fina bilder på bröllopet är väldigt viktiga för mig. Tyvärr erbjuder inte vårt budget alltför stora utsvängingar där, men jag hade kollat upp flera fotografer och deras priser och fastnat för en fotograf som hade både bra pris och fina bilder. Skulle ringa henne i veckan och boka henne, men något kom alltid emellan och det var nog bra!
    Nu har nämligen vänner till min mor från Tyskland som var här på besök nyligen erbjudit sig att fota oss (båda är fotografer/designer) och det för en jättebillig peng! Istället av en lagom dyr porträtt- och vigselfotografering på 2 timmar så får vi nu en hel dags fotografering av två personer för en symbolisk summa :D Helt underbart! Nu springer jag nog runt med världens största leende för resten av dagen :)

    Hur går det för er andra med fotografering, har ni redan hittat någon eller finns det någon vän som tar bilder på er?

  • theell
    Ankan skrev 2015-08-14 14:22:09 följande:

    Åh vilken tur man har ibland i livet! Jag gillar att fotografera själv, så fina bilder på bröllopet är väldigt viktiga för mig. Tyvärr erbjuder inte vårt budget alltför stora utsvängingar där, men jag hade kollat upp flera fotografer och deras priser och fastnat för en fotograf som hade både bra pris och fina bilder. Skulle ringa henne i veckan och boka henne, men något kom alltid emellan och det var nog bra!

    Nu har nämligen vänner till min mor från Tyskland som var här på besök nyligen erbjudit sig att fota oss (båda är fotografer/designer) och det för en jättebillig peng! Istället av en lagom dyr porträtt- och vigselfotografering på 2 timmar så får vi nu en hel dags fotografering av två personer för en symbolisk summa :D Helt underbart! Nu springer jag nog runt med världens största leende för resten av dagen :)

    Hur går det för er andra med fotografering, har ni redan hittat någon eller finns det någon vän som tar bilder på er?


    En jobbarkompis till min blivande ska fota oss. Han är jätteduktig och vill också bara ha en symbolisk summa :) helt perfekt!
  • tonecaroline

    Tack för svar Ankan! kanske tur att inte kyrkan kunde boka vigseln ännu, känns som att vi behöver prata lite mer om det kanske!

    Förhoppningsvis skall en kille som min blivande känner fotografera på bröllopet, det är min sambos uppgift att ta reda på om han kan. Så jag får ha is i magen en stund till!

  • Loveit

    Sambons kusin är hobbyfotograf och vill hemskt gärna fotografera oss. Funderar däremot på att anställa någon icke gäst att fotografera under själva middagen och festen så kusinen inte behöver tänka på det, utan får vara där som just gäst :)

  • ampe

    För oss går det sakta men säkert framåt! Vi är båda satta på "diet". Alla gäster är iaf meddelade om att vi gifter oss utomlands och vilket datum även om vi inte skickat några save the date än. Och i eftermiddag ska jag testa den första brudklänningen som jag sett på blocket! Håller tummarna för att den sitter någotsånär, annars får jag tänka om på klänningsfronten!

  • Loveit

    Har ni hittat någon modell ni vill ha nör det gäller brudklänning? Själv är jag (som många andra) förtjust i axelbandslösa klänningar. Problemet för mig är att mina bröst har försvunnit efter två barn och jag har gansk svårt att acceptera det. Då kan jag inte ha någon bh som hjälper till.. I-landsproblem!

  • FruS2016
    Loveit skrev 2015-08-16 20:31:11 följande:

    Har ni hittat någon modell ni vill ha nör det gäller brudklänning? Själv är jag (som många andra) förtjust i axelbandslösa klänningar. Problemet för mig är att mina bröst har försvunnit efter två barn och jag har gansk svårt att acceptera det. Då kan jag inte ha någon bh som hjälper till.. I-landsproblem!


    Jag vet att jag inte vill ha axelbandslöst, trivs inte alls i det och har aldrig gjort så jag komme ha med band eller allra helst en liten ärm (kort, lång vill jag inte ha). Jag vill ha A-linje, ingen sjöjungfruhistoria och heller ingen maräng-prinsessigt sak med massor av tyg i ett långt släp. Gärna spets eller tyll (i lagom-Svensson-mängd).. Ska bara hitta klänningen och få in den inom budgeten...
  • Loveit
    FruS2016 skrev 2015-08-16 20:43:06 följande:

    Jag vet att jag inte vill ha axelbandslöst, trivs inte alls i det och har aldrig gjort så jag komme ha med band eller allra helst en liten ärm (kort, lång vill jag inte ha). Jag vill ha A-linje, ingen sjöjungfruhistoria och heller ingen maräng-prinsessigt sak med massor av tyg i ett långt släp. Gärna spets eller tyll (i lagom-Svensson-mängd).. Ska bara hitta klänningen och få in den inom budgeten...


    Finns det ens brudklänningar med band? ;) Jag har letat som en tok på nätet efter klänningar med band men det finns inte många!
  • Emelie88

    Jag har hittat jätte många klänningar som är precis i min stil :D jag vill ha trumpet/sjöjungfrumodell i spets och ärmar. De måste va ärmar eftersom det inte finns bh:ar utan band som orkar hålla upp mina bröst. Den ska va enkel och helst utan släp. Jag har massa bilder sparade på mobilen som jag ska ta med mig vid klänningsprovningarna sen :)

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)