• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • KoA2016
    MajLiss skrev 2015-03-04 09:59:23 följande:

    Tycker de e jätte kul att ha en aktiv sida här! Va o provade bröllopsklänning för första gången nu i helgen!!!???????????? Va på Ramona Design i Gbg o fick underbart bemötande!! Berättade att ja skulle gifta mig nästa år o att de va första affären ja varit inne i. Hon tyckte de va bra att ja började i tid, hon tog även fram en klänning som hon tyckte ja skulle prova. Till min stora förvåning så va den den bästa!! Ja hade tänkt mig en ganska enkel spets klänning men den hon hade tagit fram va lite mer prinsessklänning o provade även slöja.... Kände mig så fin!! Sambon va me o han satt o hade världens största leende!! Så kommer bli spännande vilken typ av klänning man står i på den stora dagen!


    Spännande att ha varit och provat klänning! Hur går tankarna? Tyckte sambon att den som föreståndaren tog fram (som du gillade bäst) var en favorit eller hade han föredragit någon annan modell? Vad har du för "krav" på klänningen och vad har du tänkt dig, på ett ungefär? Glad

    För min del känns det ännu lite tidigt. Tanken är att jag ska göra det i höst. Då vill jag gärna prova en klänning likt en jag har på bild för att se hur modellen känns och sen lutar det mot att beställa en efter mina egna önskemål.
  • KoA2016
    planering skrev 2015-03-03 20:44:40 följande:

    Jag är bara med här och hoppas också det finns några kvar som man kan bolla ideer med. 
    Tänker att går jag med i FB som jag kan kolla på telefonen hela tiden så blir det för mycket, behöver släppa planeringen ibland så jag inte blir tokig på allt som ska göras :)


    Ja, lite så tänker jag med, att jag vill skilja på FB och BT och inte bli stressad över alla kommentarer som dyker upp i forumet, så att man känner att man ligger efter hela tiden när telefonen säger *pling, pling* hela tiden... Tungan ute
  • MajLiss

    KoA2016 Tycker att de e lite tidigt att prova klänning men nu va de så att vi va barnlediga, hade tagit in på hotell den helgen så vi har typ bara pratat massa bröllops tankar/planer...?? Ja tänker mig en enkel spetsklänning men min sambo tycker att de ska vara lite mer prinsessklänning, men man får nog prova för att se vad man passar i me... Ser ju inte alltid ut som de gör på 190 cm lång modell!???????? Inte på mig iallafall som e 160cm???? Tror att man ska vara öppen för flera olika typer av klänningar.. Tänker du i en affär lr på nätet??

  • KoA2016
    MajLiss skrev 2015-03-04 12:56:05 följande:

    KoA2016 Tycker att de e lite tidigt att prova klänning men nu va de så att vi va barnlediga, hade tagit in på hotell den helgen så vi har typ bara pratat massa bröllops tankar/planer...?? Ja tänker mig en enkel spetsklänning men min sambo tycker att de ska vara lite mer prinsessklänning, men man får nog prova för att se vad man passar i me... Ser ju inte alltid ut som de gör på 190 cm lång modell!???????? Inte på mig iallafall som e 160cm???? Tror att man ska vara öppen för flera olika typer av klänningar.. Tänker du i en affär lr på nätet??


    Kul att höra hur ni tänker. Glad Min tanke är att gå till olika butiker och prova mig fram och sen tänkte jag vända mig till en skräddare som kan sy upp en klänning åt mig, efter mina mått och önskemål.

    Ingen aning varför smileysarna inte fungerar. När jag provar fungerar de bra (hittills i alla fall). {#emotions_dlg.flower}SoligTungan uteFlört De syns innan jag postar meddelandet i alla fall. Får se om de kommer med.
  • Endora

    Koa2016>> jo olika slags forum och trådar börjar dö ut...lite tråkigt, för det har sin charm. Vi får väl helt enkelt hålla ställningarna.

    MajLiss>> åh vad kul att prova klänningar och hitta en som du tyckte om.  

    Jag har en liten paus i klänningjakten just nu, letat och letat, men inte funnit den rätta, som sagt tur man har lite tid på sig. 

  • maj16

    Nu har jag bokat lokal. :) Var där och kikade idag.  Det blir en mysig gammal bystuga vid vatten, ljus fin sal med knarrande golv. :) Plats för 90 pers, vi kommer bli ca 45 så tror det blir bra! Rymligt men inte så det kommer kännas tomt.

    Vi kommer gifta oss i kyrka, färgtemat blir lila. Kommer ha två tärnor (bästa vän och kusin) och två näbbar (våra barn som då är 2 och 5 år).
    Kommer troligtvis binda buketten själv, det blir buffe  och bröllopstårta.

    Kommer göra inbjudningarna och placeringskorten själv också.. gillar att pyssla!

    Klänningen blir en i lite spets. Har i flera år varit inställt på empire men tror jag har ändrat mig lite. :) Ska iaf ha släp! I kyrkan ska jag ha slöja som jag ska ta av sen.
    Hår fixar mina kollegor (jag är frisör) och sminket gör jag själv (är utbildad makeup-artist också).

    Jag har i princip allt planerat, nästan så det är jobbigt att det är så långt kvar, hehe.

  • Marleo

    Jag kan säga så här. Ni som är aktiva här på BT planerar nog mer än vad vi på fb gör just nu, haha. Solig


    6:e Augusti 2016
  • CamillaForsgren

    I veckan har vi/jag

    1. Bokat kyrka+lokal (hade egentligen annan lokal bokad, men vi hittade en bättre och närmare).

    2. Virkat alla blommor till tärnbuketterna, satt de på ståltråd/floristtejp samt beställt buketthållare och pärlor till dem.

    3. Hämtat hem en massa tomma burkar som ska dekoreras till ljuslyktor. Ska även gjuta ljus direkt i dem då svärfar är allergisk mot värmeljus.

    4. Köpt ballonger, garn och gjort eget tapetklister så att jag kan göra "garnbollar"

    5. Skrivit med olika säljare om klänningen.

    6. Gjort en prototyp för inbjudningskorten.

    7. Gjort ritning över festlokal och dessertbord.

    Har även fått hem tärnklänningarna, gjort 3 av 18 tyllpompoms och fått hem lite andra smågrejer. Men det var dock inte denna vecka. 


    Känns ändå som att vi är på god väg.


    Wedding#2 6:e augusti 2016
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)