• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • KoA2016
    maj16 skrev 2015-02-28 19:24:00 följande:

    Tänkte på en sak, det här med Facebook!
    Skriver alla där eller bara vissa? Och ni som skriver där, skriver ni här också, liksom samma sak? Tänker om man slutar logga in sig här om man går med i gruppen där, och det känns också trist nu när jag gått med. :)


    Jag är bara med här och inte i Facebook-gruppen. För mig känns det som att jag vill hålla isär Facebook och bröllopsplanerandet av någon anledning... (Ja, jag vet att ingen kan se att man är med i gruppen...). Så jag hoppas att det i alla fall är någon/ några kvar här som man kan bolla sina idéer med. Glad
  • nyponros

    Hej hej!

    Ännu en blivande brud här Glad Jag ska gifta mig med min sambo i augusti/september nästa år och får lite smått panik av att vi inte har börjat alls när jag läser allt ni har planerat! Vi tänker oss ett bröllop med ca 50 gäster och jag mailade Sundby-gård i Huddinge igår om att vi vill komma dit på visning. Det är det enda jag gjort hittills Tungan ute

    Vi har varit ett par i snart 5 år och förlovade i 3,5. Förra året fick vi en liten bebis som nu är 13 månader så jag tror folk lite har tappat hoppet om att vi ska gifta oss. Vi tänkte hålla planeringen hemlig och surprisa folk lite med save the date-korten. Jag har inte ens sagt något till mina närmsta vänner. Det känns lite kul med en hemlis!

  • maj16

    Då hänger jag kvar här så får vi se hur det blir med Facebook. :)

    Min mamma vet, annars vet ingen, lite kul. :)

    Vi har varit par sen 2007, förlovade sen 2009, 2 barn och hus. Tror inte folk blir så förvånade faktiskt! Men ändå.. Blir ändå en kul grej att berätta. :)

  • Marleo
    maj16 skrev 2015-02-28 19:24:00 följande:

    Tänkte på en sak, det här med Facebook!
    Skriver alla där eller bara vissa? Och ni som skriver där, skriver ni här också, liksom samma sak? Tänker om man slutar logga in sig här om man går med i gruppen där, och det känns också trist nu när jag gått med. :)


    Både ja och nej. Ibland skriver jag samma här som där men oftast blir det att jag skriver mer där.

    Enklast så när jag kan hålla på via mobilen. Solig
    6:e Augusti 2016
  • Endora
    KoA2016 skrev 2015-03-01 09:57:00 följande:
    Jag är bara med här och inte i Facebook-gruppen. För mig känns det som att jag vill hålla isär Facebook och bröllopsplanerandet av någon anledning... (Ja, jag vet att ingen kan se att man är med i gruppen...). Så jag hoppas att det i alla fall är någon/ några kvar här som man kan bolla sina idéer med. Glad
    samma här, är också bara med här och skriver.  så hoppas andra fortsätter uppdatera här också. Skrattande
  • KoA2016
    nyponros skrev 2015-03-01 13:54:11 följande:

    Vi har varit ett par i snart 5 år och förlovade i 3,5. Förra året fick vi en liten bebis som nu är 13 månader så jag tror folk lite har tappat hoppet om att vi ska gifta oss. Vi tänkte hålla planeringen hemlig och surprisa folk lite med save the date-korten. Jag har inte ens sagt något till mina närmsta vänner. Det känns lite kul med en hemlis!


    maj16 skrev 2015-03-02 14:12:02 följande:

    Min mamma vet, annars vet ingen, lite kul. :)
    Vi har varit par sen 2007, förlovade sen 2009, 2 barn och hus. Tror inte folk blir så förvånade faktiskt! Men ändå.. Blir ändå en kul grej att berätta. :)


    Spännande att ha det lite som ett överraskningsmoment för era nära och kära. (Även om det i era fall kanske inte är så förvånande.) Vi har dock gjort det omvända, gått ut och informerat direkt om att vi planerar bröllop till nästa år, inte så konstigt kanske, då vi nyligen förlovat oss. Tungan ute 

  • KoA2016
    Endora skrev 2015-03-03 12:15:04 följande:
    samma här, är också bara med här och skriver.  så hoppas andra fortsätter uppdatera här också. Skrattande
    Ja, vem vet, det kanske bara blir du och jag kvar här i slutänden. Haha! Jag har sett på flera trådar att de urvattnas allt mer då fler och fler övergår till att ha det på Facebook. Lite tråkigt, kan jag tycka...
  • kochen93
    maj16 skrev 2015-02-28 19:24:00 följande:

    Tänkte på en sak, det här med Facebook!
    Skriver alla där eller bara vissa? Och ni som skriver där, skriver ni här också, liksom samma sak? Tänker om man slutar logga in sig här om man går med i gruppen där, och det känns också trist nu när jag gått med. :)


    Jag är med i båda, men skriver inte så mycket på BT. Jag tittar est på vad alla andra skriver ;) Det är väl egentligen för att det är lättare att kolla FB i telefonen..
  • planering

    Jag är bara med här och hoppas också det finns några kvar som man kan bolla ideer med. 
    Tänker att går jag med i FB som jag kan kolla på telefonen hela tiden så blir det för mycket, behöver släppa planeringen ibland så jag inte blir tokig på allt som ska göras :)

  • MajLiss

    Tycker de e jätte kul att ha en aktiv sida här! Va o provade bröllopsklänning för första gången nu i helgen!!!???????????? Va på Ramona Design i Gbg o fick underbart bemötande!! Berättade att ja skulle gifta mig nästa år o att de va första affären ja varit inne i. Hon tyckte de va bra att ja började i tid, hon tog även fram en klänning som hon tyckte ja skulle prova. Till min stora förvåning så va den den bästa!! Ja hade tänkt mig en ganska enkel spets klänning men den hon hade tagit fram va lite mer prinsessklänning o provade även slöja.... Kände mig så fin!! Sambon va me o han satt o hade världens största leende!! Så kommer bli spännande vilken typ av klänning man står i på den stora dagen!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)