• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Endora
    Marleo skrev 2015-02-24 07:44:29 följande:
    Klänningen är nästan den svåraste biten! Jag började kika för skojs skull i somras när min blivande drog upp bröllopsprat i tid och otid så det dröjde 6 månader innan jag såg den som skakade om hela mitt inre. Men när du väl finner den kan du inte släppa tanken på den och om man tar fram bilden och tittar på den så vibrerar hela ens inre oavsett hur många månader som gått sen du fann den. Hjärta

    Ja, det är helt overkligt hur "på riktigt" det blir när man får hem dom. För det står ju där svart på vitt! Solig
    KoA2016 skrev 2015-02-21 17:04:48 följande:
    Wow! Vad fina! Kul, då blir det ju helt plötsligt än mer 'på riktigt' - bröllopet närmar sig! Glad
    Jaaaaa!!! Lite nervös måste jag medge att jag blev. Att se våra namn och vårt datum med ett kort på oss två gjorde allt så sjukt verkligt. Det känns härligt men nervöst! Solig

    Härligt att du har hittat din, ja man vet verkligen när det är den rätta, tur man har tid på sig.
  • planering

    Ni som har hittat er klänning har ni köpt den i butik eller på nätet?

    Har hittat en som är jättefin på nätet men vet inte om man vågar handla på nätet, har hört lite skräckhistorer.

  • maj16

    Hej alla!

    Här kommer en till blivande brud. :)

    Ska läsa igenom tråden vid tillfälle. Hihi så kul att skriva här nu, första inlägget. Smygit runt lite bland trådarna bara tidigare men nu är det faktiskt bara ett år kvar så nu kan man ju få börja planera mer på riktigt!

    Är det för tidigt att boka kyrka/lokal? Vi har bestämt datum, kyrka och lokal (men uppenbarligen inte bokat än).,Kikat på ringar, bestämt färgtema, tärnor och typ av mat. (Buffé).

    Längtar! Klänning ska jag beställa från Kina, blir en chansning men ska beställa i god tid om den inte passar eller ser felsydd ut, så man hinner leta ny.

    Har en budget på 50.000 utan resa inräknad. Kommer åka utomlands hösten efter med barnen och så kommer vi nog ta en weekend bara vi två också. :)

  • prettybeatup

    Hej alla blivande brudar! :) Så fantastiskt roligt att läsa igenom alla era inlägg. Och det känns så himla underbart att säga att även jag joinar er i denna tråd. Jag och min sambo har varit ett par i 5 år och varit förlovade i snart 2 år, detta beslut om att gifta sig har verkligen tagit tid, och jag har väl ibland tyvärr tjatat lite väl mycket. Men nu har detta mognat för min sambo och han blev då istället till slut väldigt engagerad i giftermålsfrågan, vilket var till min stora glädje.

    Vi har bokat både kyrka och lokal redan. Vi bor bägge två i Sthlm, men kommer att gifta oss i Öregrund, min sambo har haft sommarställe (utanför Öregrund) där sedan han var liten, och det är även där vi brukar spendera vår och sommar. Och då det är populärt att gifta sig där och även en väldigt populär lokal så var det bäst att boka i tid. Så den 21/5 ska vi gifta oss i Öregrund kyrka och ha bröllopsfesten i Societetshuset, jippi! Jag bara vill att detta år nu ska gå fort ;)

    Mina tankar kretsar främst kring dekoration, inredning, pynt, dukningen och blommor.. då det är det där mitt största intresse ligger i pyssel, inredning och dekoration. Har redan målat upp en bild i mitt huvud hur jag vill ha det, och det känns som om jag har fått bröllopsfeber för det enda jag tänker på är bröllop, glömmer till och med bort att jag är hungrig ibland :)

    Känner mig lite osäker på klänningen, om jag kommer att köpa den i butik eller på nätet.. Hur tänker ni? Vill man inte testa i butik? Jag har ingen aning om vad jag skulle kunna passa i.. Tänker att det kanske inte alls är så man tänkt sig om man beställer från nätet.. Klurigt det där.

  • planering
    maj16 skrev 2015-02-25 19:42:28 följande:

    Hej alla!

    Här kommer en till blivande brud. :)

    Ska läsa igenom tråden vid tillfälle. Hihi så kul att skriva här nu, första inlägget. Smygit runt lite bland trådarna bara tidigare men nu är det faktiskt bara ett år kvar så nu kan man ju få börja planera mer på riktigt!

    Är det för tidigt att boka kyrka/lokal? Vi har bestämt datum, kyrka och lokal (men uppenbarligen inte bokat än).,Kikat på ringar, bestämt färgtema, tärnor och typ av mat. (Buffé).

    Längtar! Klänning ska jag beställa från Kina, blir en chansning men ska beställa i god tid om den inte passar eller ser felsydd ut, så man hinner leta ny.

    Har en budget på 50.000 utan resa inräknad. Kommer åka utomlands hösten efter med barnen och så kommer vi nog ta en weekend bara vi två också. :)


    Välkomen!
    Jag har bokat både kyrka och lokal så här mer än ett år innan. Men vi ska gifta oss pingstafton så det kan ju lätt bli uppbokat. 

    Har du beställt klänningen från nätet? Hur mycket fick du lägga på klänningen med frakt och tull och sådant, har hört att det kan bli dyrt. 
  • Endora
    maj16 skrev 2015-02-25 19:42:28 följande:

    Hej alla!

    Här kommer en till blivande brud. :)

    Ska läsa igenom tråden vid tillfälle. Hihi så kul att skriva här nu, första inlägget. Smygit runt lite bland trådarna bara tidigare men nu är det faktiskt bara ett år kvar så nu kan man ju få börja planera mer på riktigt!

    Är det för tidigt att boka kyrka/lokal? Vi har bestämt datum, kyrka och lokal (men uppenbarligen inte bokat än).,Kikat på ringar, bestämt färgtema, tärnor och typ av mat. (Buffé).

    Längtar! Klänning ska jag beställa från Kina, blir en chansning men ska beställa i god tid om den inte passar eller ser felsydd ut, så man hinner leta ny.

    Har en budget på 50.000 utan resa inräknad. Kommer åka utomlands hösten efter med barnen och så kommer vi nog ta en weekend bara vi två också. :)


    välkommen!
    Om det är en populär lokal/kyrka och kanske i en storstad, så är det absolut inte tidigt att boka nu! vissa ställen bokas upp jättetidigt. även bra fotografer!
  • Endora

    prettybeatup>> välkommen du med! Jag tror det kan vara bra att gå och prova i en vanlig butik och sen beställa liknande från nån sajt, om man nu känner för det. Många som har en bild i huvudet vad dem vill ha, men sen ändrar sig när dem fått prova lite olika. 

    Har ni alla bestämt färgtema ännu?    Vi ska ha rött/vitt/svart

  • maj16

    Tack för välkomnandet. :)

    Om man är osäker på vilken modell man vill ha skulle jag ha provat i butik och sen därefter tagit beslutet om man vill beställa från nätet eller inte. :)

    Jag har beställt från Kina förr, aldrig varit nån frakt/tull men en kompis åkte på en rätt dyr tull i somras..

    Vi ska ha lila som färgtema. Valde mellan det och turkost men turkos känns mer sommar och iom att vi gifter oss på våren så passar lila bättre tycker jag.

  • Marleo

    Min syster har 3 vackra brudklänningar som hon köpte förut från Kina via nätet och dom är alla perfekta både i utseende och storlek.

    Jag köpte min förra från Usa via nätet och den var fruktansvärt vacker och perfekt. så jag rekommenderar det!

    Var bara noga med att ta reda på allt ni kan om säljarna först! =)


    6:e Augusti 2016
  • maj16

    Tänkte på en sak, det här med Facebook!
    Skriver alla där eller bara vissa? Och ni som skriver där, skriver ni här också, liksom samma sak? Tänker om man slutar logga in sig här om man går med i gruppen där, och det känns också trist nu när jag gått med. :)

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)