• Pagnie

    13 juli 2013

    Hej alla brudar.

    Har sett att vi är en hel del som gifter oss den 13 juli så tänkte kolla om det finns något intresse för en sådan tråd. Där vi kan dela lite tankar och tips.

    Skriv gärna lite om er själva och kanske vart ni gifter er?

  • Svar på tråden 13 juli 2013
  • Pagnie

    härligt att ni har kommit så långt. vi ska inte träffa prästen förrän 24/6. hoppas inte det är för sent men det borde det väl inte vara.

    har träffat frisören 1 gång ska träffa 1 gång till innan dagen D
    har träffat dekoratören 2 ggr och allt är klart där
    klänningen hänger hemma
    favourlådor finns men måste vikas
    hinderprövning finns
    smycken klara
    sambons kläder klara
    ja alltså det mesta är klart. småsaker kvar egentligen

    det persiska vigselbordet ger en lite huvudvärk men det ska vi nog ordna.
    måste dock fixa med toalettkorgarna och även fixa trosor åt mig för jag vill verkligen ha något skönt.

    har precis gjort ett flödesschema för dagen som vår toastmaster ska få. så hoppas det går vägen nu. känns som att det är hundra saker som ska göras. men det kommer nog gå bra. som sagt allt stort är ju klart. det är bara småsakerna kvar egentligen.

  • MeaJ
    Pagnie skrev 2013-06-04 23:53:16 följande:
    även fixa trosor åt mig för jag vill verkligen ha något skönt.
    Haha, som mig då.
    Kommer inte ha några "sexiga" underkläder under klänningen utan bekväma.
    Jag har inhandlat lite sexigare underkläder som jag tänkte byta om till (om vi nu orkar), till bröllopsnatten Flört 
    Sommarbrud 2013
  • Pagnie

    haha samma här. min bh är allt annat än snygg men det känns inte ens att man har den på sig så jag är såååå nöjd. men det här med trosor är en helt annan femma. inte lätt att hitta sköna. ja och mannen sa mer att kvällen spelar ju ingen roll för det ska ju av ändå. ;)

  • Kago09

    Vi träffade prästen redan nu för att han har semester fram till 3 dagar innan vår vigsel, annars tror jag att man inte träffar så tidigt men säkert olika från stad till stad!

    Jag försöker också hitta bekväma trosor till bröllopsdagen men har ingen aning om vad så hittar ni något bra så tipsa gärna :0) mannen önskar även sexiga underkläder till bröllopsnatten så får väl fixa det med fast att de ändå bara ska av!!! Inte för att jag tror att jag kommer att vara sugen på något annat än att sova men den som lever får se :0) 

  • Pagnie

    haha du det kommer nog ingen utav oss heller men man måste ju för det är ju bröllopsnatten så skulle kännas surt att inte göra.

    nu börjar det dra ihop sig med möten och grejer
    24/6 träffa präst
    29/6 träffa 1 av 3 fotografer
    1/7 sätta i löshår
    1/7 träffa dj

    sakta men säkert så går det framåt.

  • Kago09

    Skönt att ha lite möten inbokade så slipper du gå och tänka på det!
    De möten vi har kvar är väl make up artisten 1-2 veckor innan bröllopet sa hon att hon brukar provsminka, och med cateringfirman. Han vi pratat med har slutat och ska ersättas så man blir lite nervös när man int5e hör något från dem, men det löser sig förhoppningsvis får ringa och tjata lite till på dem :0) 

  • Kago09

    I Lördags blev jag hippad. Jag hade en underbar dag med underbara vänner. Man har ju gått och funderat på när det blir men man vågar inte riktigt tänka tanken, men plötsligt händer det :0) stod naken i badrummet efter att precis duschat då jag hörde värsta metal/rock musiken då har de lagt en ipod i ett kuvert som ligger vid dörren, det står att jag ska öppna och inuti ett brev med saker som jag ska packa. 
    När vi senare samlats i parken jag och fem andra så tror jag att okej då vet jag vilka som är här undra vad vi ska göra, då får jag ett par händer för ögonen och den doften känner jag igen jag måste känna på håret för att vara säker :0), då står tre av mina barnsdomsvänner där, de har kört 32 mil för att var4a med på min möhippa och måste tyvärr köra hem samma dag fast på kvällen då för den ena ska jobba men så otroligt gulligt av dem. Jag börjar gråta och skaka när jag ser dem, jag är så glad över att de kommit...dagen fortsätter med picknick, chokladprovning, god mat och dryck och underbart sällskap...

    Här går det framåt men börjar bli lite nervös över ringarna då vi beställde dem för 3 veckor sedan och inte hört något..

    I morgon är det 1 månad kvar :0) jag längtar så jag spricker.... 

    Hoppas ni andra har det bra?

  • Kago09

    Ja verkligen...är det bara jag som känner mig stressad fast att jag tänker på att andas och att allt ordnar sig men 1 månad knappt fyra veckor känns ju så sjukt nära :0)

  • Pagnie
    Kago09 skrev 2013-06-13 22:57:26 följande:
    Ja verkligen...är det bara jag som känner mig stressad fast att jag tänker på att andas och att allt ordnar sig men 1 månad knappt fyra veckor känns ju så sjukt nära :0)
    haha nej det är verkligen inte bara du. dock har jag och sambon kommit överens om att denna helg när vi båda är lediga så ska vi sitta och knyta ihop dom sista lösa ändarna ;)
Svar på tråden 13 juli 2013