• Pagnie

    13 juli 2013

    Hej alla brudar.

    Har sett att vi är en hel del som gifter oss den 13 juli så tänkte kolla om det finns något intresse för en sådan tråd. Där vi kan dela lite tankar och tips.

    Skriv gärna lite om er själva och kanske vart ni gifter er?

  • Svar på tråden 13 juli 2013
  • GabriellaIvarsson
    MeaJ skrev 2013-03-26 19:24:26 följande:
    Hur ska ni göra med musiken?
    Kör ni spotify eller liveband?

    Vi har ingen aning just nu, det är ju så dyrt med liveband. Men det är ju lite roligare tycker jag... 
    Sommarbrud 2013
    Vi kommer köra liveband! Om man har råd med det så tror jag att det bidrar mycket till stämningen! :)

    Kan tipsa om http://www.123festmusik.se/ där vi la in en förfrågan om band. Fick många svar på bara några timmar! :D Finns i lite olika prisklasser också :)
  • Pagnie
    MeaJ skrev 2013-03-26 19:24:26 följande:
    Hur ska ni göra med musiken?
    Kör ni spotify eller liveband?

    Vi har ingen aning just nu, det är ju så dyrt med liveband. Men det är ju lite roligare tycker jag... 
    Sommarbrud 2013
    vi kör med dj och sedan dawoul zurna heter det som är kurdiska spelmän :D
  • Flixon
    MeaJ skrev 2013-03-26 19:24:26 följande:
    Hur ska ni göra med musiken?
    Kör ni spotify eller liveband?
    Vi kör på Spotify, har lagt upp en länk till spellistan på bröllopssidan så folk kan lägga in låtar de vill dansa till :)
  • MeaJ
    Flixon skrev 2013-04-08 11:35:06 följande:
    Vi kör på Spotify, har lagt upp en länk till spellistan på bröllopssidan så folk kan lägga in låtar de vill dansa till :)
    det var ju smart Glad
    Sommarbrud 2013
  • MeaJ

    just nu står det still i planeringen, känns som om kommer att vara ganska stilla tills osa går ut.
    då kommer man kunna sätta igång ordentligt...
     


    Sommarbrud 2013
  • Kago09

    Då var det 3 månader kvar :0) så nu närmar det sig sakta men säkert.
    I torsdags fick vi hem hindersprövningen så det gick fort med tanke på att vi skickade exakt en vecka innan.
    Annars står det stilla med planeringen just nu. Istället tränar jag på att gå i mina skor, hur ska detta gå :0) och sen inväntar jag min klänning som skickades från kina igår och har landat i tyskland, väntar med spänning. Hoppas det är bra med er andra? 

  • Pagnie

    vi fick också hem hinderprövningen i veckan. gick också jättefort. la på den i lördags och fick hem den torsdag eller onsdag. ;)

  • Pagnie

    någon som har lust att skaka liv i den här tråden då? det börjar ju närma sig nu så är alla klara med allt?

  • Kago09

    Jag kan skaka lite liv i denna tråden ;0)
    Har varit inne och läst juli tråden men inte orkat skriva på sistonde då vi haft problem med m2b:s familj men har försökt tänka bort det och fokusera på oss och vår dag! Bara tråkigt när folk ska vara negativa och inte vara glada för ens skull och speciellt sin sons skull!!!
    Men vi har fått mycket gjort på sistonde så det är skönt!
    Vi har
    * beställt ringar ( det var på tiden :0))
    * beställt tårta
    * fixat blommor
    * m2b klädsel är klar även manshettknappar har inhandlats
    * barnens kläder och skor är klara
    *köpt in massa dekortaioner till dukning m.m
    Vi har även träffat prästen, han var verkligen super. Jag fick gå ned med min pappa som var min högsta önskan, var nervös inför det då jag hört att många är emot det. Sen ska vi visst pussas i krykan, det var någon som sa att det inte visst är en svensk tradition ingen har gjort det på de bröllop vi varit på men det blir trevligt :0)

    Det som fixas med just nu är:
    * spellista på kvällen
    *festhäftena
    *  ska pyssla en kuvertlåda, bordsplaceringstavla, guest tree tavla  m.m.
    sen är det småsaker som ska fixas och inhandlas, tipsrunda till minglet, och schema över dagen.

    Hoppas det går bra för er andra, nu är det nära!  Ingen möhippa än men det kommer väl :0) 

Svar på tråden 13 juli 2013