• maxmam­ma
    Äldre 12 Nov 15:06
    29101 visningar
    147 svar
    147
    29101

    Dalabrudar 2013

    hej alla blivande brudar som bor i Rättvik med omnejd.

    vilka är vi o var när och hur gifter vi oss??

    hur långt har vi hunnit??

    Här kan vi disskutera allt som har med bröllop att göra o byta lite tankar o funderingar med varandra.

    vore jätteroligt om någon/några hänga med i denna tråd.

    själv så gifter vi oss 12/1-2013 

  • Svar på tråden Dalabrudar 2013
  • Alylly­ra
    Äldre 12 Nov 15:09
    #1

    Bra initiativ!

    Känns som att vi är några stycken härinne i alla fall Flört

    Vi gifter oss borgligt 14/9 i Furudal.

  • maxmam­ma
    Äldre 12 Nov 16:02
    #2

    Tack Alylyra Glad

    vad roligt, har ni funderat på något färgtema och hur har ni tänkt med middag o fest??

    vad ska ni ha på er vid vigseln?

    Bor du i närheten av furudal?

    själv bor jag i kärvsåsen.

    jag längtar som tusan till den stora Dagen. Och tiden går fort nu känns det som.

    Häng på fler blivande brudar/brudgummar här på tråden om oss från Dalarna/Rättvik med omnejd 

  • Alylly­ra
    Äldre 12 Nov 16:39
    #3

    Vad kul, maxmamma, du bor ju verkligen precis i närheten av Furudal

    Själv bor jag just nu i Stockholm, men är uppvuxen i Falun och har jobbat i Rättvik. Så lite anknytning däruppåt har man i alla fall... Men mest valde vi det för att det är en fin lokal.

    Jag har varit och kikat lite på klänningar, men inte bestämt mig än. Den som jag föll mest för är ganska stor och puffig med långt släp som lär bli rejält smutsigt om vi har vigseln utomhus som jag skulle vilja ha... Så vi får se. Du då, visst skulle du ha en röd/delvis röd klänning? Har du köpt den än?

    För er är det ju snart ju, förstår att du längtar! Har ni skickat inbjudningar än? Har ni något tema? Vi försöker fortfarande bestämma oss, jag tycker nått nytt varje dag just nu Drömmer 

  • maxmam­ma
    Äldre 12 Nov 17:41
    #4

    oj vad spännande, du får lägga upp bild på din klänning om du har möjlighet.?

    har du nån liten hum om hur ni vill o ska ha för färg på temat? dukning osv?

    har ni beställt ringar o vilken metall osv har ni tänkt er?

    själv så ska jag lägga upp bild när klänningen kommit, japp den är röd o vit. köpt av missmoneypenny från tradera.

    åh vad härligt med utomhus bröllop det hade jag första gången jag gifte mig.

    jag kommer från hälsingland igentligen men mina föräldrar är från dalarna- gulleråsen o kärvsåsen o jag har all min släkt här i dalarna.

    färgtemat blir rött o vitt lika som klänningen.

    jag ska ha 3 ringar, den gamla förlovningsringen i vanligt rött guld, sen en smal ring i vitt guld med samma datum som i den gamla ringen o sen en alliancering med 9 brilliantslipade diamanter i vitt guld.

    ev ska m2b ha en till ring oxå fast i röttguld men som påminner om min alliancering.

    japp vi skickade ut inbjudningarna för ca 3veckor sedan o satte osa datum till 30november.
    Dessvärre uppskattade inte  min svärmor o sambons moster dessa inbjudningar.

    De har inte pratat med mig på 3veckor, vilka surpupporFörvånad

    Blir ett ganska litet bröllop o vi viger oss i kärvsåsensbystuga o har även middag o festen där. 

    åh man hinner ju komma på massa nya ideér och sen ändrar man sig igen o vimsar hit o dit. haha
    Nu senast i förrgår så började jag vela med  valet av tårta vi ska ha....

    ska iväg o mäta borden i bystugan så jag kan köpa rött tyg att ha som underduk o sedan vitt orgazatyg som löpare över den röda duken o på med lite rött blingbling på de vita löparna.

  • Biogra­phic
    Äldre 12 Nov 18:42
    #5

    Vi gifter oss 3/8 i Borlänge :) Maxmamma: varför var de inte nöjda med inbjudningarna? :S

  • maxmam­ma
    Äldre 12 Nov 21:07
    #6

    De vill inte att vi ska gifta oss, därför blev de så otrevliga. De vart inte glad när de fick veta att vi skulle ha barn heller. Min sambo är ensam barn, men det är jag är oxå men mina föräldrar blev glad. Hans mamma ogillar mig starkt. Hon anser att jag driver hennes son i fördärvet. Och hon ogillar att jag har varit gift en gång tidigare i mitt liv o hon ogillar att jag har barn sedan tidigare oxå. Och till råga på allt så bor vi på "samma"gård. Så det var inte utseendet på inbjudan som var fel. Det bar det skrivna texten om vad det gällde som vart så jävla fel i deras ögon. Skit trist men Sant

  • maxmam­ma
    Äldre 18 Nov 20:58
    #8

    Hej o välkommen Blixxxt Glad

    hur ska ni gifta er?

    var ska  ni gifta er?

    något färgtema?

    skriv gärna några spontana rader o berätta lite om hur ni tänkt er o vad ni har hunnit fixa hittills.

    Klänning o klädsel?

    ja allt du känner att du vill delge oss Solig är så roligt att höra o läsa om hur andra planerar o funderar o fixar osv Glad

    vänlig hälsning maxmamma 

  • Biogra­phic
    Äldre 18 Nov 21:03
    #9

    Maxmamma: åh vad jobbigt :( som tur är har ingen sagt nåt negativt eller haft några åsikter kring planeringen för oss än! Hoppas vi slipper det! Ska ni andra anlita nån cateringfirma?

  • Äldre 18 Nov 21:10
    #10

    Här är en dalatös som kommer att gifta sig med sin livs kärlek den 15 juni nästa år.

    Såg att dagen D är nära för dig Maxmamma, vad spännande! Känns det nervöst?

    Varken min sambo eller jag är härifrån men vi bor i Falun. Så alla våra släktingar kommer få resa hit,
    men det är det värt, hoppas jag.

    Vi har valt temafärger grå, vit och vinröd, men allt kommer inte följa dessa färger.

    Jag är sån som blir kär i saker, så mycket är redan bestämt...
    Men vi har valt att vänta lite med vissa saker för att inte bestämma allt så långt innan.

    Vi får några funderingar, vad tycker ni?
    *Om presenter. Vi vill inte ha några saker, så vi har tänkt att "önska oss" bidrag till resa. Är det okej? Är det många som gör så?
    *Sedan det här med fotograf. Finns det någon här i närheten för ett rimligt pris? Ett rimligt pris är INTE
    7000för endast porträttfotografering och tom utan rättigheter. Annars har vi tänkt be en bekant att fota.

    Lycka till med fortsatt planering!

  • maxmam­ma
    Äldre 18 Nov 21:15
    #11
    Biographic skrev 2012-11-18 21:03:59 följande:
    Maxmamma: åh vad jobbigt :( som tur är har ingen sagt nåt negativt eller haft några åsikter kring planeringen för oss än! Hoppas vi slipper det! Ska ni andra anlita nån cateringfirma?
    Nej vi har vänner som jobbar med matlagning o servering så  de får laga maten o servera o vara serverings personal o sköta sådana uppgifter så då slipper vi undan lite billigare. vi köper in maten o de lagar till o fixar till allt som har med maten o festen o göra.Solig
Svar på tråden Dalabrudar 2013