• thomazine

    Skånebrudar 2013

    Mitt nyaste (Och numera enda!) nöje är att planera vårt kommande bröllop! Just nu känner jag att min blivande make och övriga i umgänget får sår i öronen av mitt bröllopsprat. Tänkte därför kolla om de finns några blivande brudar här som vill agera bollplank och inspo fram till våra Stora Dagar?! :) Jag bor utanför Lund och vi gifter oss hösten 2013

  • Svar på tråden Skånebrudar 2013
  • johanson

    Vi ska skriva ang barn "barn är vår största gåva men denna kväll får de stanna hemma och sova. Barn som måste amma får självklart följa med sin mamma. "

  • Poppee

    Här blir en del barnfamiljer men de gör oss inget , hur går de med era planeringar? Hur långt har ni kommit

  • flajeria

    Bröllopsmässa i helgen i Malmö på Slagthuset. Missa den inte  :)  dock tycker jag det är ett hutlöst pris de tar 200 kr för en person. Riktgit sniket men det är den största och bästa mässan har jag hört så det får kosta vad det vill.

    Vi ses väll där   :)

  • Kakan 81

    Efter att ha varit på Helsingborgs lilla bröllopsmässa i söndags är jag tveksam om jag kör ner till Malmö på söndag. Insåg att eftersom bi har det mesta färdigt så gav det inte något direkt.... Provade lite ringar för det är inte bestämt än hur den ska se ut. Så jag får se om vi ska dit. Nu har vi vår hindersprövning hemma, ska bara bestämma vad vi skönhets i efternamn innan den skickas in.

  • Flixon

    Precis som du Kakan så har vi rätt mycket färdigt, så jag kommer inte heller gå. Var på den första mässan i Malmö för nån vecka sen med en kompis, mest för skojs skull men det roligaste vi hade var nog att dricka bubbel.. Oskyldig

    Nu har jag beställt min klänning! Måttbeställd, några ändringar, underkjol och hårspänne blev 2200 sammanlagt... Hoppas den blir bra bara, har reserverat lite pengar för att kunna gå till en skräddare och fixa om det behövs.

  • parisinthespring

    Vi har också skrivit barnfritt, vi formulerade det så:


    Barn tycker vi mycket om, men denna kväll får de vuxna roa sig utan de små, dock är naturligtvis ammande barn välkomna.


    De flesta vi har pratat med har varit mycket positiva och ser det som en "vuxen weekend" som de ser mycket framemot, en av mina kompisar (2 små barn) har t.o.m sagt att hon tror hon ser mer framemot vårt bröllop än vi gör! :)
  • johanson

    Är det fler än jag som drömmer om det kommande bröllopet? (I juni) Jag drömmer att jag glömmer ex klänningen, skorna. Får sminka mig själv i bilen och glömmer boka tid till frisören mm. När jag vaknar är jag helt slut/förkrossad men fattar snabbt att det bara var en dröm. Ska det hålla på så här fram till juni? Hoppas att det är någon mer är jag! 💞

  • parisinthespring

    Johanson: jar har bröllopsrelaterade drömmar som jag inte minns exakt men sen vaknar jag konstiga tider och tänker på allt möjligt jag inte har koll på än, jobbigt att inte kunna släppa det! Men jag tror det kommer bli bättre när jag fått ner allt på papper och har en plan på hur jag ska lösa olika frågor.... Vårt bröllop är i slutet på maj, hoppas verkligen det inte fortsätter så här i 3½ månader till!

  • HelenaFredrik

    Även jag har drömmar om det stundande bröllopet. Kan inte direkt påstå att det är några trevliga drömmar.. Det verkar dock lite som att "mardrömmarna" går upp och ner. Ibland har jag flera på raken och sedan går det veckor till nästa gång.

    Ang. Bröllopsmässan så måste jag säga att jag/ vi blev riktigt besvikna. Det enda det gav oss (som har väldigt lite planerat) var att vi fick nys om fler lokaler och fick bokat möte med en blomsterhandel...

    Hade hoppats på mer inspiration osv men nää

Svar på tråden Skånebrudar 2013