• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • MoMo

Ja jag är väldigt nöjd med bilderna dock så kanske jag skulle valt en annan tätare spets men jag
    tror absolut att denna kommer bli toppen. Och jag hoppas verkligen att den kommer snabbt så jag
    får se om det blir akutbantning eller om jag kan fortsätta slappa!

Verkligen ett bra tips på underkjolen- tack! Tänkte försöka hitta en sida där jag kan köpa
    näbbklänning, slips till brudgummen och en fluga till sonen.

• daniiel
    MoMo skrev 2013-04-13 17:13:06 följande:
    Ja jag är väldigt nöjd med bilderna dock så kanske jag skulle valt en annan tätare spets men jag
    tror absolut att denna kommer bli toppen. Och jag hoppas verkligen att den kommer snabbt så jag
    får se om det blir akutbantning eller om jag kan fortsätta slappa!

Verkligen ett bra tips på underkjolen- tack! Tänkte försöka hitta en sida där jag kan köpa
    näbbklänning, slips till brudgummen och en fluga till sonen.
    Hehe ja, det är alltid lätt att vara efterklok. Det blir ju lättare att göra en bedömning när du väl får hem den sen :) Och jag förstår verkligen att du vill ha den snabbt! hehe

Aha, ja, men allt det kan du säkert hitta på LITB :) Dom har väldigt gott om slipsar, flugor och näbbklänningar.
  • SoonToBeBride2013

Tack för alla tips, du är en ängel! Tusen tack =) Tänkte köpa slöja, underkjol etc på samma gång, men snart blir det att beställa! Spännande att få vänta på ytterligare ett paket ;)

daniiel skrev 2013-04-11 20:42:27 följande:
    Jag kan ju bara snabbt tillägga att vanligtvis brukar man använda underkjolar med tre ringar till stora A-linje klänningar och klänningar i "ball gown"-modell. Bara så du får ett hum om hur vidden på en sådan underkjol brukar vara :)
  • daniiel
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-15 22:19:55 följande:
    Tack för alla tips, du är en ängel! Tusen tack =) Tänkte köpa slöja, underkjol etc på samma gång, men snart blir det att beställa! Spännande att få vänta på ytterligare ett paket ;)
    Så lite så :) Hehe ja, jag kan fortfarande sakna känslan av att vänta på dom där paketen ;) Hoppas att du ska lyckas hitta allt och att det blir bra :)
  • Kago09

Hej daniiel!!
    Nu kommer jag med mina kanske konstiga frågor men:
    jag fick hem min klänning från landybridal i måndags och den är verkligen kanonfin, precis som på bilden så jag är jättenöjd. När jag beställde min klänning så sa hon "ella" att jag skulle beställa en underkjol och hon visade vilken så den tog jag för jag tänkte jag kan ingenting om detta och hon kan mer än mig. 
    När jag provade klänning så blev det snyggare med underkjol fast att det är massa tyll i kjolen, jag kom inte så nära klänningen så att säga så att man strampar på den men det känns konstigt. Är det för att jag är ovan eller är det fel underkjol. Det är ju en ring i och jag har ju massa utrymme vid benen så jag tycker det ser konstigt ut men kanske mest för att jag tycker det känns konstigt så tror jag det ser konstigt ut. Behöver ju pressa klänningen också så då lägger sig klänningen bättre! Stryker man en underkjol??

Här är klänningen:
     http://www.landybridal.co/a-line-wedding-dresses-strapless-chapel-train-ivory-h1lbhs0569.html

och underkjolen:
     http://www.landybridal.co/white-one-hoop-a-line-wedding-petticoat.html

Tack för hjälpen!

• daniiel
    Kago09 skrev 2013-04-17 20:40:00 följande:
    Hej :)

Vilken fin klänning och vad roligt att du är nöjd! Har du inga bilder att visa? :D

Klänningsmodellen ser ut att passa ihop med modellen på underkjolen, men det är alltid svårt att avgöra när man inte sett hur det ser ut. Vad är det som känns konstigt? Känns underkjolen för lång eller för kort? Känns den för vid eller som att det inte är tillräckligt med vidd? Något annat?

Du kan säkert stryka underkjolen om du tycker att det behövs :)
  • Kago09

Det är nog mest att när man är van att ha klänning så ligger den längs benen och huden så att säga men med underkjol gör det ju inte det så det var det som kändes konstigt. Men kanske mer ovant vänjer mig väl. Har jag inte underkjol så trampar jag på den så den behövs nog. Ska försöka lägga in bilden så du får se!

• sommaren13
    Kago09 skrev 2013-04-17 21:48:58 följande:
    Det är nog mest att när man är van att ha klänning så ligger den längs benen och huden så att säga men med underkjol gör det ju inte det så det var det som kändes konstigt. Men kanske mer ovant vänjer mig väl. Har jag inte underkjol så trampar jag på den så den behövs nog. Ska försöka lägga in bilden så du får se!
    Jag känner samma sak med min, men jag tror att det är mycket ovana. Kanske inte så jätteofta som man går runt i en klänning med underkjol Jag kommer nog att försöka gå runt  i underkjolen för att vänja mig vid känslan och även sitta med den.

• Gina dc

Någon som har koll på craibox.se? Good or bad? Kvalité?  Hittat denna finfina klänningen som jag vill men inte riktigt vågar beställa.. Help please!

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill