• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • Ello

    Du kan väl byta om innan ni drar från festen Oskyldig

    MH2014
    Hoppas vi får en längre uppdatering sen :) Grattis!!

  • fruLjunggren
    Ello skrev 2014-02-12 18:25:39 följande:
    Du kan väl byta om innan ni drar från festen Oskyldig

    MH2014
    Hoppas vi får en längre uppdatering sen :) Grattis!!
    Hehe, var mest för känslans skull..för min egen del..som jag tänkte på det. Vet inte om man kommer ha ork och vara i form för något annat än att sova iaf när man väl kommer från festen :p
  • Maria466

    Om en timme träffa frisörskan och prata lite. Checkat av lite praktiska detaljer med lokalen idag då vi bokade den redan för ett år sedan.

  • milla87

    Jag hoppar in här. Festen blir 2 augusti i Badelunda kyrka och sen fest i Badelunda kyrkskola. Lokalen, kyrkan och omgivningen är perfekt. Sitter och funderar hur man ska göra med maten. Det skulle vara kul att fixa den kalla maten själv, men funderar över om det kommer vara för besvärligt. Man vill ju inte göra någonting själv dagen, utan senast dagen innan. Hur gör ni andra med mat? Och hur gör ni med personal? Vi kommer nog försöka få bekanta(förmodligen två stycken) att hjälpa till under kvällen och ge dem 1000 kr per person. Är det okej tycker ni?

    Känns som att det är mycket att tänka på, men vet inte riktigt hur man ska planera. Det är i alla fall 5,5 månad kvar :) Någon mer som har festen i Badelunda kyrkskola? Har ni någon erfarenhet av lokalen? Jag har bara varit är en gång, och det blev inte mer än 15 minuter och jag visste inte riktigt vad jag skulle kolla efter Glad

  • Maria466

    Milla87: vi gifter oss i badelunda på pingstafton och har middagen i kyrkskolan efteråt. Har dock inte varit där och tittat än. Men min bror hade sin bröllopsfest där förra året och tyckte att det verkade funka.

  • MsThezzizen

    Milla87: Vi har helhetslösning där vi ska vara med personal och mat.

    Jag har börjat kolla runt efter blommor!  Vart har ni/tänker ni andra vända er???    Jag har ganska mycket ångest över liljekonvaljerna som jag vill ha, men som säkert inte är säsong då..

    På måndag ska vi ha tårtträff också, och på söndag träff med våra värdinnor... Sen har jag bokat tid för klänningsprovning/justering igen..  Mycket bokande och schemaplanerande igen...

  • fruLjunggren
    MsThezzizen skrev 2014-02-20 13:26:41 följande:
    Milla87: Vi har helhetslösning där vi ska vara med personal och mat.

    Jag har börjat kolla runt efter blommor! Vart har ni/tänker ni andra vända er??? Jag har ganska mycket ångest över liljekonvaljerna som jag vill ha, men som säkert inte är säsong då..

    På måndag ska vi ha tårtträff också, och på söndag träff med våra värdinnor... Sen har jag bokat tid för klänningsprovning/justering igen.. Mycket bokande och schemaplanerande igen...

    Liljekonvalj är väl säsong slutet av maj-början av juni?


    Jag har lite samma problem..älskar ranunkel, med det är ju också en vårblomma. Vi ska ha det ganska enkelt och lantligt. Tärnorna ska ha buketter med brudslöja och natursnöre lindat runt. Vet inte med min bukett, men kan bli hortensior eller dahlior..eller bara en större variant av tärnbuketten. Kör jag på det så går jag nog bara till torget eller nåt och köper blommor själv.

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland