• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MsThezzizen

    Hej! hur.går det för er..? Här börjar det bli lite brådska med saker och ting känns det som. karln håller på och bestämmer klädsel, vilket nu lutar åt att det blir kostym tillslut. vad ska era karlar ha på sig? barnen måste ha kläder....vi ska börja titta efter tårta, vart? inbjudningskortet skall ut och gästlistan kanske skall spikas innan... vi fick offerten på festen igår och jag känner att jag skulle behöva smaka maten innan, då det lät så avancerat vill pyssla klart de hemmagjorda ljuslyktorna som jag tänkt.....och vimplar vill jag ha.... suck suck suck. sen är det skor och bh som måste fixas.... Och hur skall jag ha håret? Och kolla runt efter blommor kanske... pANIK. men annars är det bra...

  • Ponduss


    Den här klänningen är jag 99% säker på att det kommer bli =) men jag ska testa en annan klänning i samma märke som ser exakt lika ut från bysten och ner, fast upptill är den V-ringad, ska se om jag hittar bild...

    Ja,här är den bild på den


    Så vi får se vilken av dem det blir, men det känns som att jag inte riktigt passar i V-ringad. Men den är så fin den med så jag måste få prova den med =)

    Min blivande ska ha en mörkgrå kostym och väst med en Burgundy färgad slips till.

    Jag måste få visa en bild bara från när vi tog lite bilder till vår bröllops hemsida.
    Bilden är tagen av min kompis som är hobbyfotograf, hon ska även fota under vigseln och på festen =)

  • MH2014

    Fem dagar kvar!! Här går det undan.... Allt och ingenting är klart hahahaa...... Jo ni den som lever får se om vi hinner få ihop allt ;)

  • MsThezzizen

    MH2012: Shit fem dagar, så spännande!!! Hur känns det?

    Jag drömde min först bröllopsdröm inatt, att jag sprang runt och försökte få tag på ngn som kunde fixa mitt hår på bröllopsdagen typ 2 dagar innan och allt var fullbokat.

    Jag funderar på mina ringar:  De blev ju inte som jag tänkt det. Ville att den skulle göras i samma form som min förlovningsring, men det gick ju inte och nu har de olika form. Bortse från färgskillnaden här då förlovningsringen ska putsas innan... men man ser ju tydligt formskillnaden och det stör mig.  Min chans är att smälta ner förlovningsringen och göra om den... vad tror ni? Jag vill ha den oi omvänd ordning men det ser inte ok ut 

  • MsThezzizen



    Glömde uppenbarligen det viktigaste.  

    Sitter och tycker det är mkt som skall fixas nu . jag vill ha skor fixade men det finns ju inte att få tag på. Vart hittar man schyssta skor? Affärerna har ju inte fått in ngt än. Lika med dotterns klänning, var?    Sen har jag smyckesångest och bh ångest också. BH skulle vara det lättaste tyckte jag.... men inte det inte.. 
  • Ello
    MsThezzizen
    Jag tyckte inte ringarna såg konstiga ut tillsammans. Jättefin vigselring!

    När är det du gifter dig? Finns ju många sidor som har skor, zalando, nelly, ellos etc. Kommer ju garanterat fler sommarskor om någon månad också.

    Angående BH, om du behöver det kan du ta med en bra bild på dig i klänningen till en bra BH-butik och få hjälp av dem där. Minns inte vad dom heter i Sverige längre men det finns väl två som är inriktade på BH i alla fall. Typ twilfit eller något sånt.
  • MH2014

    Nu är jag Fru!! Kvällen var alldeles underbar och lagom! Nu väntar vi på att lyfta mot Prag och vår mini moon....

  • fruLjunggren

    Ah det där med underkläder.. Jag har en ganska genomskinlig överdel på min klänning..så jag måste ha en hudfärgad bh. Känns skittråkigt! Hade ju tänkt mej något lite raffigare kanske hehe.


    Grattis MH2014!!!


     

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland