• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MH2014

    Ponduss - tror nog du behöver beställa snart, då det oftast är 4-7månaders leveranstid på brudklänningar!! Och hellre för stor än för liten,,duktig sömmerska fixar det!

  • Ponduss
    MH2014 skrev 2014-01-17 08:21:11 följande:
    Ponduss - tror nog du behöver beställa snart, då det oftast är 4-7månaders leveranstid på brudklänningar!! Och hellre för stor än för liten,,duktig sömmerska fixar det!
    oj, så lång tid! Ja jag åker nog dit i veckan som kommer, hihi
  • MH2014

    :) Är ju lite olika beställningstid från olika företag!

    25dagar kvar här för oss :)) Börjar bli lite märkligt!!

  • Ponduss

    Idag har vi klurat lite på hur mycket alkohol vi ska köpa in, vi kommer köpa från tyskland och vi kommer bara ha vin, vitt o rött. Sen öl och färdiga drinkar på burk, typ mojito, cuba libre mm. 

    Hur mycket har ni andra planerat att köpa per person?

    Har ni koll på detta förresten? Bröllopsmässa nästa helg =)


  • Maria466
    Ponduss skrev 2014-01-19 19:55:46 följande:
    Idag har vi klurat lite på hur mycket alkohol vi ska köpa in, vi kommer köpa från tyskland och vi kommer bara ha vin, vitt o rött. Sen öl och färdiga drinkar på burk, typ mojito, cuba libre mm. 

    Hur mycket har ni andra planerat att köpa per person?

    Har ni koll på detta förresten? Bröllopsmässa nästa helg =)


    Japp den mässan ska besökas :D
    Vi har oxå diskuterat det där med alkohol och kommit fram till att vi ska handla på systemet..... Där får man lämna tillbaka det som man inte öppnat  ;)
     
  • Ponduss
    Maria466 skrev 2014-01-19 20:05:31 följande:
    Japp den mässan ska besökas :D
    Vi har oxå diskuterat det där med alkohol och kommit fram till att vi ska handla på systemet..... Där får man lämna tillbaka det som man inte öppnat  ;)
    MH2014 skrev 2014-01-20 07:47:44 följande:
    Vi köper oxå från systemet!!
    Men det jag funderar på är hur mycket man ska räkna på per person, typ ½ flaska vin/pers, 2 öl/pers.. hur har ni andra räknat?
  • Maria466

    Gaaaahh nervös, nästa vecka ska vi träffa min bror och morbror som ska vara toastmasters och diskutera bröllopet,  eller ja det blir nog min morbror i slutänden då lillebror planerat att bli pappa dagen efter bröllopet Flört

  • Ponduss

    Vi måste också diskutera med våra toastmasters, vi ska ha min äldsta bror och min blivandes äldsta syster. Vi måste komma på hur vi ska dela upp uppgiften åt dem. Igår va jag till Ursulas med en utav mina tärnor och bestämde vilken klänning jag ska ha. Det blev inte sjöjungfrumodellen . Det blev en liknande i A-linje från märket Party Line. Så jag ska tillbaka om ca en månad och beställa den, hihi!

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland