• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Lavelii

    Nu kommer en liten mini bildbomb. Lovat bilder på skor, slöja och inbjudningskort... så här kommer det



     
  • Lavelii



    Som sagt. vet inte varför vissa kort blev vridna men här är lite iaf. Är så nöjd med slöjan och inbjudningskorten!!! Ska prova klänningen imorgon igen med de höga skorna. Se hur de blir tillsammans. Men de verkar bekväma och det är viktigast för mig. Ska gå in i dem till bröllopet. Ska ta bild på hårsmycket i morgon också och visa. Har inte det hemma

  • goli

    Hej tjejer! Har inte varit så aktiv men har följt med i era diskussioner, lovar! Lavelii, måste bara säga att det är jättesöta ballerina skor och de högklackade var riktigt coola! Hade jag kunnat gå i högklackat hade jag nog kört med likadana! Vill så gärna se er alla i full mundering, ni kanske kan inboxa mig lite bilder på er från era bröllop när det är dags? Vore så roligt att få se er på riktigt efter alla våra diskussioner här! Kitkät, jag röstar också på det sista smycket. Alla tre är jättefina men den är extra fin! Mustikka, om två dagar är det din tur! Hur går det och vad händer?

  • Lavelii

    Goli,

    Samma här. Jag vill också se alla!! Jag skickar bilder. Fast ni får vänta till slutet på oktober på dem. Hoppas ni är kvar här till dess!!!
    Ballerina skorna såg jag av en slump i Hamburg. Provade dem och det är de enda ballerina som jag hittills sett i vitt/ivory som jag faktiskt kan stå ut med. Jag har svårt för vita ballerina av någon anledning. Men dessa hade jag kunnat tänka mig ha till vardags sen också faktiskt. Och de högklackade sitter som de ska på foten och verkar bekväma, det var det som avgjorde. Egentligen ville jag ha ungefär samma modell som Kitkät, med ankelrem men remmen tryckte liksom till på något konstigt sätt så jag testade denna modell ist. Pumps är jag rädd ska falla av haha...

    Iaf, hur  går det för dig? Det är inte mkt kvar för dig heller!!!
    Mustikka återkommer nog efter bröllopet Förhoppningsvis med bilder!!  

  • kitkät

    Lavelii,
    Jag vet att det är mer eller mindre en tradition att brudgummens föräldrar ger bruden ett smyckes-set, men oftast så får väl bruden dom i slutet av bröllopsfesten? Jag har faktiskt inte varit med om att bruden får det innan vigseln, eller det är inget jag har tänkt på i alla fall. Alla vet ju att bruden redan gjort upp en plan om vilka smycken hon ska ha, och då är det ingen som kommer och förväntar sig att bruden ska ha dubbla halsband och armband, eller att hon ska ta av sig dom smycken som hon redan satt på sig. Därför så brukar smyckes-setet ges till bruden i slutet av bröllopsfesten, när brudparet står för att ta emot gratulationer - innan alla gäster ska hem. Då brukar brudgummens föräldrar ge bruden smyckes-setet.
    Jag tror inte du behöver vara orolig över det!


    Vilken fin slöja du har, vet du vad? Jag tror att det är den jag provade också. Men den kändes för mycket till min klänning faktiskt. Vet du hur många lager tyll det är?


    Mustikka,
    Jag är också nyfiken på hur det går för er nu sista dagarna innan bröllopet? Och hur det känns?


     

  • kitkät

    Föresten tjejer, har ni någon gång beställt något via nätet från USA eller annat utomeuropeiskt land? Hur funkar det med tull och sånt?
    Hårsmyckena som jag visat er kommer ju från USA eller Kanada. Hur funkar det om man beställer därifrån?

Svar på tråden Orientaliskt bröllop