• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    Kitkät, tycker inte du ska oroa dig för att den låten är rockig. Det går ju att dansa tryckare till den! Håller med dig, den är också en av mina Kent-favoriter. Har ni funderat på andra låtar också? Vår heter dj crush. Han är lite äldre med många års erfarenhet. Har hört att han är väldigt professionell och duktig. Känns bra med honom. Du får gärna visa det du väljer sen!

  • goli

    Lavelii, har inte hört den låten. Men nu blev jag nyfiken och ska absolut göra det. Hur går det för er annars? Var hittade ni era inbjudningskort ifrån? Vet ni,nu blev jag också osäker på om jag kan ha halsband. Har ärmlös klänning men den har så många kristaller så det kanske blir för pråligt. Får övertala fästmannen att visa smyckena innan så jag kan bestämma mig. Shit, tjejer! Känns jättepirrigt för Pagnie. Skrev till henne på fb men tror knappast hon kommer ha tid för sånt idag, , hahaha!

  • goli

    Tjejer, ville bara uppdatera er om att jag har fått se lite bilder på fb som Pagnies vänner har lagt upp och det verkar gå fantastiskt bra och de är så sjukt fina. Hon kan ju inte berätta själv just nu så jag tog på mig det. De verkar ha haft riktigt tur med vädret också. Skönt!

  • kitkät

    Åh goli, lycko dig som får se bilder på Pagnie. Jag har ju ingen FB!


    Pagnie har funnits i mina tankar till och från hela dagen idag. Även om jag bara känner er via BT så känns det ändå så nära nu när någon av OSS nu har gift sig. Kanske blir känslorna starkare just för att vi gått igenom all planering tillsammans och nu har all planering verkligen blivit verklighet för Pagnie idag.
    Och det slår mig att det snart är min tur, jag börjar förstå vad det är jag planerat i snart ett år med hjälp av er, nämligen mitt och O's bröllop.


    Jag kan inte förklara känslan som infinner sig just nu. Men jag har aldrig kunnat föreställa mig hur det kommer kännas när det är min tur, men det är nu som jag börjar förstå och tro att jag också kommer få uppleva det. Det har känts som en dröm, som att man planerar något på låtsas. Men nu när det varit dags för en av OSS så vet jag att det är på riktigt. Just nu är Pagnie på sin egen bröllopsfest, hon är gift med sin drömman och firar det med släkt och vänner! Kan ni förstå det? Det är på riktigt. Och snart är det vår tur också.
    Allt som vi planerat ska bli verklighet!

  • goli

    Kitkät, håller med dig. Det är precis så jag känner! Igår satt jag och fästmannen och pratade om att det är tre veckor kvar till vårt bröllop och helt plötsligt fick jag panik. Tänkte att hur sjutton ska vi hinna med allt? Men sen när vi pratade om vad som är kvar att göra kunde vi inte komma på något förutom lite smådetaljer. Men det känns hela tiden som att vi har glömt något, kan bara inte komma på vad! Men det känns så overkligt att det snart är vår tur. Jag längtar jätte mycket till det och vill att det ska bli 3e augusti snart samtidigt som jag vet att det kommer kännas så fruktansvärt tomt att inte sitta och planera inför ett bröllop. Har verkligen blandade känslor, vet inte själv vad jag skriver just nu. Men Kitkät, det känns så sorgligt också och jag hoppas att vi kommer kunna hålla kontakten efter att vi alla blivit gifta. Vi har känt varandra väldigt länge nu och på ett sätt har jag delat mycket mer med er än med de vänner jag har omkring mig utanför cybervärlden,hahaha! Men vi har ändå gått igenom så mycket på ett år här tillsammans. All planering, ångest inför klänningar, barnlängtan, dubbelbokningar... och vi har aldrig ens träffats! Sen är det extra roligt hur vår lilla familj här på BT har utökats. Vet seriöst inte vad jag hade tagit mig till utan er. Ni är guld värda för mig och har varit sånt otroligt stöd! Vill bara säga tack till er igen för allt och hoppas att jag får träffa er en dag på riktigt!

  • Pagnie

    Hej tjejer!!!
    Måste bara kika in och berätta att vi hade en underbar dag igår. Nu äntligen så är jag fru och dagen blev perfekt. Kan säga att inget gick som det var planerat MEN allt blev perfekt ändå.
    fick höra att jag såg ut som en vit peach. haha.
    All min nervrositet släppte efter att vi kommit in i kyrkan. Precis när vi kom fram till altaret så säger R: "nu är jag nervös". haha
    var enda gången han var nervös under hela planeringen. Gulligt var det.

    hoppas vi fick många fina bilder nu. Det är nog det enda jag är lite orolig för. vi var ju och tog porträttbilder innan vigseln och jag tror att vi fick några fina i alla fall men jag kan inte låta bli att oroa mig ändå. ni vet ju hur jag fungerar. Men jag får sluta oroa mig i onödan för vi hade 3 fotografer så någon lär ju ha fått någon bra bild tycker man.

    Men nu är det massa packning som gäller för i morgon åker vi till Japan och då hörs vi inte förän 29:e juli när jag kommer tillbaka.






  • kitkät

    Åh, Pagnie! Vilka fina bilder! Jag kan inte fatta att du är gift nu. Det känns helt orealistiskt!


    Hur känns det nu då? Känns det konstigt, tomt eller bara skönt att allt är överstökat nu?
    Vad var det som inte gick som planerat? Kan vara bra att veta, så vi också kan förbereda oss på det.


    Jag hoppas ni får en underbar bröllopsresa nu. Glöm inte oss nu!

  • Pagnie

    det känns faktiskt precis som vanligt och nu önskar jag att vi stannade hemma och sov de resterande två veckorna för jag har inte sovit vettigt på väldigt länge. Men inatt sover jag på ett flyg. får se hur det går då.
    Men nu känns det skönt att äntligen ha det där över. man kan se tillbaka på det och minnas det med glädje istället för att ha det framför sig med en massa stress som hör till.
    Nej alltså tidsschemat med vad som kom när och vilken tid under kvällen var det som inte blev som det var tänkt. Jag hade ju skrivit ett väldigt ingående tidsschema men det fungerade ju inte.
    Allt kom med och alla hade det jätte roligt men det blev inte enligt mitt schema bara.

    Men nu tjejer måste jag rappa på. Det sista ska ner i väskan och sen åker vi mot arlanda. :D

  • Pagnie

    så tjejer. planet lyfter om tio minuter så passar bara på att säga lycka till med planeringen och att jag återkommer så fort vi kommer hem. Ha det så bra nu.

  • kitkät

    Nu behöver jag smakråd igen! Jag har tre par örhängen som jag gillar, men frågan är vilket par jag ska välja? 

    1. http://www.olivierlaudus.com/products/faye-wedding-earrings.html

    2. http://www.etsy.com/listing/121000706/crystal-bridal-earrings-wedding-jewelry?ref=sr_gallery_20&ga_search_query=bridal+earrings+crystal&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_page=9&ga_search_type=all&ga_facet=bridal+earrings+crystal

    3. http://www.etsy.com/listing/129099068/bridal-clip-on-earrings-wedding?ref=col_view

    Jag kommer inte bära halsband och kanske bara något enkelt armband! Jag vill ha något som syns, men som ändå är klassiskt. 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop